Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu drewnianego przy nieogrzewanym strychu


Recommended Posts

Witam

Mam do ocieplenia drewniany strop nad którym znajduje się poddasze nieużytkowe nieogrzewane. Pod stropem na wieszakach przymocowany jest sufit podwieszany, nad nim do jętek przymocowana folia. Nad folią między jętkami chcę dołożyć 25 cm wełny (15+10). I teraz pytanie jeśli chodzi o górną warstwę która w tym wypadku będzie miała u mnie 10 cm.

Mam dostęp do takiej izolacji jak:

https://www.isover-technische-isolierung.de/produkte/climcover-lamella-mat-ml-3-lamellenmatte-aus-glaswolle

Z przetłumaczonych opisów (na polskich stronach nie mogę nic o niej znaleźć) znalazłem o tym produkcie następujące informacje:
- stosowana do metalowych kanałów, zbiorników i rur i ma współczynnik przewodzenia ciepła 0,040. Jest pokryta też folią aluminiową, która działa jak paroizolacja.
- posiada laminację odporną na parę wodną i wysoce odporną na rozerwanie aluminiową folię, dzięki czemu skutecznie zapobiega wnikaniu wilgoci w izolację.
- zewnętrzna izolacja przeciwkondensacyjna, termiczna i akustyczna kanałów wentylacyjnych. Zewnętrzna izolacja termiczna rurociągów, zbiorników, cystern oraz wymienników ciepła. Również jako ochrona instalacji wodnych przed zamarzaniem w zimie


Chciałbym ją dać jako górną warstwę i zostawić lukę 1-2 cm a następnie zamknąć podłogę płytą.

Czy takie rozwiązanie ma sens? Czy raczej ta folia aluminiowa którą ma ta wełna nie zatrzyma mi wilgoci w środku pomiędzy jedną folią a tą aluminiową?
Czy lepiej wybrać jakiś inny rodzaj wełny do takiego ocieplenia?

Link do komentarza

Czy nie lepiej ocieplić więźbę dachową a strop zostawić do poźniejszej adaptacji poddasza? Jeśli jednak obstajesz przy ociepleniu stropu - można znaleźć gotowe rozwiązania w Isover w języku polskim. W dziale wytyczne projektowe

https://www.isover.pl/documents/wytyczne-projektowo-montazowe/3-4-wpm-isover-rigips-strop-drewniany-suchy-jastrych.pdf

 

Link do komentarza

Folia alum. w warstwie ocieplenia uniemożliwi odparowanie wilgoci z pomieszczenia co może skutkować utworzeniem się "wilgotnego okładu " pod płytą g-k i w konsekwencje jej deformację. Opisanej sytuacji część grubości wełny znajdzie się miedzy dwiema paroszczelnymi powłokami , a ewentualne nieszczelności mogą spowodować trwałe jej zawilgocenie. Lepiej zrezygnować z tego rozwiązania i użyć typowego materiału ociepleniowego przykrytego na wierzchu wiatroizolacja.

Link do komentarza

Wcześniej w tym samym miejscu między jętkami ułożona była już wełna jednak dość że tak powiem byle jak. W tej chwili wywalam ją całkowicie i są miejsca w których jest ona od dołu ciemna tak jakby zgrzybiała. Do tej pory nad nią nie znajdowała się żadna folia (oprócz tej pod nią) czy podłoga tylko poddasze nieogrzewane. Rozumiem że nabrała takiej barwy właśnie przez to że zawilgotniała? 

 

Rezygnuje z kładzenia tej wełny z warstwą alu jednak mam pytanie. Czy jeżeli położę górną warstwę i zostaje mi między wełna a podłoga jeszcze 2 cm luzu to koniecze jest dawanie tam wiatroizolacji? 

 

Ewentualnie czy nie mógłbym położyć wełny z alu że tak powiem do góry nogami? Tzn w ten sposób że folia alu była by na dole i na tej warstwie dopiero kolejna warstwą wełny?

Edytowano przez KamGr (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...