Skocz do zawartości

Zbrojenie wylewki samopoziomującej


Recommended Posts

Napisano

Ekipa budowlana mi w posadzce położyła kable w peszlach. Będzie na to szło około 2cm wylewki samopoziomującej. Jako ze to moim zdaniem mało i obawiam się o trwałość takiej podłogi to chciałbym to zazbroić. Pytanie czym:

1) https://onninen.pl/produkt/KAN-THERM-Siatka-z-wlokna-szklanego-do-zbrojenia-posadzek-1x50-m-rolka-50-m-1800183044,278211 i jakiś klej na to? jaki? taki do płytek? 
2) https://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/profile-blachy-i-akcesoria/arkusze-blach-siatki/siatka-z-blachy-250x500x0-5-mm-stalowa-surowa-gah-alberts,p151920,l1726.html

3) https://www.castorama.pl/siatka-rabica-1-x-10-m-id-44488.html

4) coś innego?

 

Dodam, że szerokość kanałów z tymi peszlami miejscami sięga do 50cm i one są tuż pod posadzką, czymś tam to przylali ale to jest może 1cm albo mniej. 

Chyba że powinienem to usunąć, wywalić i zrobić od nowa w ścianach? 

 

 

Napisano
1 godzinę temu, PawelRemont napisał:

Ekipa budowlana mi w posadzce położyła kable w peszlach. Będzie na to szło około 2cm wylewki samopoziomującej. Jako ze to moim zdaniem mało i obawiam się o trwałość takiej podłogi to chciałbym to zazbroić. Pytanie czym:

1) https://onninen.pl/produkt/KAN-THERM-Siatka-z-wlokna-szklanego-do-zbrojenia-posadzek-1x50-m-rolka-50-m-1800183044,278211 i jakiś klej na to? jaki? taki do płytek? 
2) https://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/profile-blachy-i-akcesoria/arkusze-blach-siatki/siatka-z-blachy-250x500x0-5-mm-stalowa-surowa-gah-alberts,p151920,l1726.html

3) https://www.castorama.pl/siatka-rabica-1-x-10-m-id-44488.html

4) coś innego?

 

Dodam, że szerokość kanałów z tymi peszlami miejscami sięga do 50cm i one są tuż pod posadzką, czymś tam to przylali ale to jest może 1cm albo mniej. 

Chyba że powinienem to usunąć, wywalić i zrobić od nowa w ścianach? 

 

 

Peszle powinny być odsunięte od siebie.

Stosować przerwy pomiędzy nimi  co najmniej  1 cm.

W miejscach kanałów zastosować  wylewki samopoziomujące zbrojone mikrowłóknem. 

Napisano
26 minut temu, animus napisał:

Peszle powinny być odsunięte od siebie.

Stosować przerwy pomiędzy nimi  co najmniej  1 cm.

Sprawdzę czy tak jest. A jeśli nie to co? Zrywać? 
 

 

26 minut temu, animus napisał:

W miejscach kanałów zastosować  wylewki samopoziomujące zbrojone mikrowłóknem. 

Ale wylewkę na całą posadzkę się kładzie... nie ma chyba sposobu jak tylko nad peszlami ją wylać.... 
 

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

W miejscach kanałów zastosować  wylewki samopoziomujące zbrojone mikrowłóknem. 

 

2 godziny temu, PawelRemont napisał:

czymś tam to przylali ale to jest może 1cm albo mniej.

Najpierw trzeba wyrównać z grubsza zaprawą wyrównującą prawie do poziomu, a dopiero potem - ze względu na cenę samopoziomu - wypoziomować wylewką samopoziomującą, zbrojoną mikrowłóknem, tak jak radzi animus... Chyba że koszty nie są najistotniejsze, to od razu samopoziomem, ale tak, aby nie przekroczyć dopuszczalnych grubości warstwy, określanych przez producenta, np 2 - 30 mm Webera Nivelo, czy 20 - 60 mm Atlasa SAM-500...

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

A jak i czym będziesz wykańczał podłogi pomieszczeń?

 

Napisano
14 minut temu, podczytywacz napisał:

 

Najpierw trzeba wyrównać z grubsza zaprawą wyrównującą prawie do poziomu, a dopiero potem - ze względu na cenę samopoziomu - wypoziomować wylewką samopoziomującą, zbrojoną mikrowłóknem, tak jak radzi animus... Chyba że koszty nie są najistotniejsze, to od razu samopoziomem, ale tak, aby nie przekroczyć dopuszczalnych grubości warstwy, określanych przez producenta, np 2 - 30 mm Webera Nivelo, czy 20 - 60 mm Atlasa SAM-500...

 

Podłoga jest w miarę równa... może z 1cm odchyleń wysokości jest. Ubytki uzupełniłem już zaprawą. Myślałem aby wziąć Webera właśnie i wylać 2cm i wtedy bym się zmieścił w zaleceniach producenta. Czyli wylewka samopoziomująca zbrojona mikrowłóknem na całej powierzchni?Nie zbroić żadną siatką czy czymś takim? A może oba? Koszty nie mają dużego znaczenia, chce zrobić solidnie.

Gruntować obecną podłogę? Czym? Cersitem C17? C19? Dodam, że posadzka była w większości szlifowana tarczami do betonu (usuwanie subitu). 

 

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

A jak i czym będziesz wykańczał podłogi pomieszczeń?

  • Kuchnia, łazienka, korytarz - płytki. To na korytarzy właśnie jest najszersza bruzda, co więcej tuż obok drzwi i na 99% bez odstępu miedzy peszlami ;/
  • Sypialnia - deska podłogowa albo panele winylowe. Bruzdy do 30cm. 
  • Pracownia - mikrocement. Tutaj bruzdy do 20cm, może mniej.  
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, PawelRemont napisał:

Sprawdzę czy tak jest. A jeśli nie to co? Zrywać? 

Poszerzyć miejscami kanały.

1 godzinę temu, PawelRemont napisał:

Ale wylewkę na całą posadzkę się kładzie... nie ma chyba sposobu jak tylko nad peszlami ją wylać.... 

 Wylewkę nad peszlami lejesz razem z  całą posadzką, ale stosujesz innego sama , dla mnie tam nie ma problemu.  

18 minut temu, PawelRemont napisał:

Podłoga jest w miarę równa... może z 1cm odchyleń wysokości jest. Ubytki uzupełniłem już zaprawą. Myślałem aby wziąć Webera właśnie i wylać 2cm i wtedy bym się zmieścił w zaleceniach producenta. Czyli wylewka samopoziomująca zbrojona mikrowłóknem na całej powierzchni?Nie zbroić żadną siatką czy czymś takim? A może oba? Koszty nie mają dużego znaczenia, chce zrobić solidnie.

Jak koszty nie grają roli, to lać po całości z mikrowłóknem.

Po zakupie wylewki trzymać się sztywno zaleceń producenta, ilość wody, jaki grunt-najlepiej tego samego producenta/ile razy, itd.

Powierzchnie oczywiście odpylić odkurzaczem przemysłowym.  

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...