Skocz do zawartości

Nowa instalacja w stodole


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Chciałbym wymienić kable w 2 pomieszczeniach gospodarczych. Do stodoły idzie kabel z rozdzielni w domu. Zabezpieczony jest różnicówką i bezpiecznikiem. W samej stodole założyłem nową rozdzielnię. Dołączam rysunek i mam nadzieję że jest czytelny. Pokój drugi muszę kontrolować jeśli chodzi o pobór prądu.

AAAA.jpg

Napisano
49 minut temu, qba1970 napisał:

A jak powinien wyglądać poprawny?

 

Trzeba wiedzieć jakie są pomieszczenia i z czego, oraz co w nich będzie na prąd, żeby można było cokolwiek powiedzieć o instalacji elektrycznej.

 

PS. Stosujesz jakieś wymyślne symbole, więc musisz opisać co który oznacza.

Napisano (edytowany)

Na czerwono zaznaczyłem dwa wyłączniki prądowe R7-1P-063, fioletowe to bezpieczniki B16, żółty to podlicznik VRONE. W jednym typowa graciarnia z jednym gniazdkiem i oświetleniem natomiast drugie to pomieszczenie mieszkalne. jedno gniazdko TV, drugie lodówka a trzecie pod lampkę nocną. Ściany to cegła. Przewód to 3x2,5.

Edytowano przez qba1970 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, qba1970 napisał:

A jak powinien wyglądać poprawny?

Widzę że masz dar, to przerób swój schemat na coś takiego.

798394bc8efd6a28c8a2d073531c5d02.jpg 

Nie możesz łączyć razem wszystkich trzech przewodów zasilania.

t3XLmVL.jpeg  

W miejscach połączeń powinny być węzły.

Napisano (edytowany)

Nie prosiłem o mapę NY. Każde gniazdko ma własny bezpiecznik? Rok temu firma położyła mi instalację na poddaszu i użyła do tego chyba 4 bezpieczników i 1 różnicówkę. Coś się zmieniło?

Edytowano przez qba1970 (zobacz historię edycji)
Napisano

To schemat przykładowy.

Nie wiemy co tam masz na poddaszu, ile pokoi, czy jest łazienka, co podłączone, więc nie  idźmy tą drogą  

Masz przerobić swój rysunek, żeby stał się czytelny,  opisać każde  zabezpieczenie, średnice przewodów, itd. 

Podobno nie powinno się instalować więcej jak 10 gniazd na jednym obwodzie, ja nie daję więcej niż 4 i dotyczy to pokoju. 

 

1 minutę temu, qba1970 napisał:

Moje pętelki to szyna. Kiepski szkic, wiem.

Domyślamy się, ale gdybyś chciał w to włożyć więcej czasu,  to taki schemat nawet możesz sobie wydrukować i trzymać na pewno się przyda.

Napisano (edytowany)

Zacznę inaczej. Mam dzikiego lokatora (rodzina niestety) który mieszka w budynku gospodarczym. Od lat. Nie płaci za nic. Chcę odizolować ten pokój i go zacząć kasować choćby za prąd. Jest w tym pokoju stara 50 letnia instalacja która zastąpiłem nową 3x2,5. 3 gniazdka (TV, lodówka na razie zepsuta, lampka nocna) plus światło w postaci kinkietu z jedną żąrówką. Wiem że według prawideł powinno to wyglądać tak jak na Twoim schemacie.  Kupiłem rozdzielnicę i chcę to zrobić dobrze. Dlatego szukam rozwiązań. 

Edytowano przez qba1970 (zobacz historię edycji)
Napisano

To dla dupochronu instalację powinien wykonać elektryk, a w ostateczności zrobić pomiary, tej twojej, nowo wykonanej instalacji.

Co do przewodów to do gniazd 3x2,5mm2 i nie jakieś najtańsze China, bo w przewodach zaczyna od pewnego czasu zanikać miedź, cienieją żyły miedziane a opis na przewodach pozostaje taki sam.  

Oświetlenie  przewody 3x1,5mm2 

Teraz kwestia brak informacji, stodoła, po czym te przewody prowadzisz w rurkach, a może chowasz je w tynku.

Jak po drewnie, stodoła, to najlepiej od rozdzielni oddzielny obwód do każdego gniazda, czyli przewód od gniazda do rozdzielni bez puszkowo, zawsze w rozdzielni można je podpiąć do jednego  zabezpieczenia.

Jak jest gdzieś kawał ściany murowanej to na niej najlepiej wiercić otwory pod  puszki gniazd. 

Rozdzielnię też najlepiej na ścianie murowanej zamontować.

Co do zabezpieczeń to powinny być za podlicznikiem elektrycznym, czyli od strony pokoju-mieszkania dzikiego lokatora.   

Napisano
2 godziny temu, qba1970 napisał:
57 minut temu, retrofood napisał:

 

Taki z papierami na instalacje i pomiary.

która zastąpiłem nową 

Może faktycznie coś poprawi, bo raczej już zrobiona, albo przynajmniej pomiary zrobi. 

3 godziny temu, qba1970 napisał:

 Kupiłem rozdzielnicę i chcę to zrobić dobrze. Dlatego szukam rozwiązań. 

Pokaż jakieś zdjęcia tej instalacji, rozdzielni, zabezpieczeń jakie kupiłeś. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...