Skocz do zawartości

Izolacja cieplna/akustyczna między piętrem a poddaszem.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.

Chciałbym ocieplić i i przede wszystkim wygłuszyć strop między piętrem a poddaszem/strychem w domu jednorodzinnym.

W załączniku zdjęcia.

Wysokość jętki to jakieś 17cm, sufit wykonany z płyt GK jest jakieś 14 cm poniżej jętki co w sumie daje około 31cm wysokości.

Na jętkach ułożone są płyty o grubości niecałe 2,5cm.

Zakładałem, że do izolacji użyję jakiejś wełny mineralnej.

Sufit nad całym piętrem jest pusty co wg mnie tworzy duże pudło rezonansowe i kiepsko wpływa na przenoszenie się hałasów w domu.

I teraz mam kilka pytań:

1. Jakiej wełny mineralnej użyć tak żeby dobrze zaizolować i wygłuszyć dom?

2. Czy konieczne jest wypełnienie całej wysokości stropu aby zapewnić dobrą izolację?

3. Mam dostęp do ścinków płyt Isover PT80, czy warto użyć takiego materiału do izolacji tego stropu a jeśli tak to czy wypełnić całą wysokość stropu?

4. W stropie poprowadzone są przewodu zasilające do lamp sufitowych na piętrze, czy przez wyłożeniem wełny powinienem umieścić przewody w peszlach lub jakoś zabezpieczyć połączenia elektryczne?

 

Dziękuję serdecznie za pomoc

 

20220825_183721.jpg

20220825_183710.jpg

Napisano

Jak masz coś do wykorzystania to wykorzystaj to, tak żeby było z 25cm grubo. Wełna jak wełna, każda z nich ma właściwości jedne i drugie, czyli izoluje i wygłusza, oczywiście skalna jest z tego co wiem bardziej do wygłuszania. Jak masz wydać kase na coś co już masz i możesz wykorzystać, to nie kupuj, bo to co wydasz, a co byś zaoszczędził np kupując coś z lepszą lambdą to się po prostu nie kalkuluje. PT 80 ma właściwości akustyczne i izolacyjne, kwestia tylko tego żebyś te ścinki w miarę szczelnie poukładał.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

PT 80 to twarde płyty o dużej gęstości. A więc potencjalnie dobry izolator akustyczny. Cała rzecz w tym czy z tych ścinków da się uzyskać w miarę szczelną warstwę. Nawet jeżeli nie, to i tak bym je wykorzystał i dopełnił dziury jakąkolwiek inną wełną. Najłatwiej będzie ułożyć wełnę na folii na istniejącym suficie podwieszanym. Trzeba tylko pamiętać o zapewnieniu wentylacji (wymiany powietrza) w przestrzeni nad wełną. A co do grubości izolacji, to każda warstwa zapewni poprawę, nawet kilka centymetrów. Jednak grubsza będzie po prostu bardziej skuteczna. 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Te płyty PT80 są pociętę na równe prostokątne kawałki, wszystkie w mniej więcej takim samym rozmiarze 56cm x 10cm x 4cm więc będzie je można ładnie i szczelnie poukładać.

 

A jak zapewnić wentylację w przestrzeni nad wełną?

 

Napisano
Mam szpary pomiędzy nimi chociaż nie wszędzie.
Właściwie to miałem zamiar pozbyć się tych szpar i uszczelnić te dziury.
Wentylacja w stropie jest tak ważna?
 
Tu musiałby się fachowiec wypowiedzieć. Bo zwykle izolacje się zamyka stropem, reszta nad stropem do kalenicy to już tylko membrana paroprzepuszczalna, ale według mnie wentylacja powinna być. Jak duża, nie wiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

W domyśle poddasze niemieszkalne i nieogrzewane.

1. Przede wszystkim brak folii paroszczelnej pod płytami gk.

2. Wełna PT 80 jest dość ciężka i może odkształcać płyty

3. Izolacja akustyczna stropu zbędna gdy poddasze nieużytkowe

4. Na wierzchu ocieplenia należy ułożyć wiatroizolację.

5. Podłoga np. z desek, OSB powinna być ułożona na listwach  dystansowych.

6. Poddasze musi być wentylowane umożliwiając odprowadzenie wilgoci na zewnątrz  przenikającej różnymi drogami.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...