Skocz do zawartości

Naprawa ściany w mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,

 

Jestem kompletnym laikiem remontowym, a ostatnio miałem przykrą sytuację zalania ściany przez sąsiada (pękła mu rura w łazience).

 

Chce ją odmalować na własną rękę, ale z racji na jej uszkodzenia nie mam pojęcia jak ją wcześniej odpowiednio przygotować. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, zamieszczam zdjęcia ściany.

 

Pozdrawiam

2F0AE0D3-E276-4EA7-86C8-E2B3F8FE579F.jpeg

1929F708-CCE7-4402-9E76-58C647F1820D.jpeg

97E770F0-B705-4CDD-BBEF-666DCEDCD948.jpeg

2B81B6B7-EF4E-48B2-B101-2618AC3B1CD5.jpeg

Napisano
19 minut temu, Marcin96. napisał:

Chce ją odmalować na własną rękę, ale z racji na jej uszkodzenia nie mam pojęcia jak ją wcześniej odpowiednio przygotować. 

 

W teorii wszystko jest banalnie proste. Jeśli ściana już wyschła, to należy oczyścić ją z wszelkich pyłów i materiałów trwale z nią nie związanych, czyli ze wszystkiego co się ściany nie trzyma. Potem taką oczyszczoną ścianę należy zagruntować, po czym wyrównać jej powierzchnię poprzez zaszpachlowanie dziur, szczelin i wszelkich nierówności. Na koniec całość wyszlifować, zagruntować ponownie i pomalować na wybrany kolor. 

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedź, a jeśli chodzi o wstępne oczyszczenie ściany to jak zrobić to najlepiej? Papierem ściernym? A jeśli tak, to jaki rodzaj papieru byłby najlepszy. Z góry dziękuje!

Napisano
1 godzinę temu, Marcin96. napisał:

jeśli chodzi o wstępne oczyszczenie ściany to jak zrobić to najlepiej? Papierem ściernym?  

 

Nie, żadnym papierem. Najlepiej szczotką i to niezbyt twardą, aby niepotrzebnie ściany nie rysować. Taka trochę twardsza niż do ubrań,

Oczywiście, jeśli od ściany odpadają większe fragmenty, to skrobiemy to szpachelką np. taką

image.png.dc25e74ea677e3b756598da296cca591.png

 

Nie masz wokół siebie kogoś, kto się zna i mógłby na bieżąco nadzorować Twoją pracę? Bo w teorii wszystko jest proste, ale diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach. Chodzi o to, aby usunąć wszystko ( w tym piasek i drobinki poprzedniej farby) co nie jest związane ze ścianą, ale nie narobić przy tym szkód, bo wszystkie ubytki trzeba będzie później uzupełniać. 

Napisano

Ja zawsze do wyrównania takich nierówności używam taką pacę i takiej siatki do tego. Potem możesz użyć tego po szpachlowaniu do wyrównania.51e4a07306ed1afd3a13a58dce65e29c.jpg822de0063fd27fab855ec3e86a326344.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)
36 minut temu, vlad1431 napisał:

Ja zawsze do wyrównania takich nierówności używam taką pacę i takiej siatki do tego. Potem możesz użyć tego po szpachlowaniu do wyrównania.51e4a07306ed1afd3a13a58dce65e29c.jpg822de0063fd27fab855ec3e86a326344.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Z naczy się szpachlujesz przecieraczką?

2 godziny temu, Marcin96. napisał:

Wielkie dzięki za odpowiedź, a jeśli chodzi o wstępne oczyszczenie ściany to jak zrobić to najlepiej? Papierem ściernym? A jeśli tak, to jaki rodzaj papieru byłby najlepszy. Z góry dziękuje!

Zeskrob szpachlówką taką co wkleił retro wszystko co się kupy nie trzyma , ja używam zamiast szpachlówek czegoś takiego obraz.thumb.png.5ca11ae81477fddde9a8b2647823b1f2.png   potem zagruntuj.

Potem do wyrównania użyj tego....obraz.png.4eda3c215695c9134100158a675fc393.png

Potem do przecierania użyj tego co wkleił vlad1431

Potem zagruntuj najlepiej farbą gruntującą wałkiem , potem pomaluj czym chcesz.

:D

I po robocie.....

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Ja zawsze do wyrównania takich nierówności używam taką pacę i takiej siatki do tego. Potem możesz użyć tego po szpachlowaniu do wyrównania.51e4a07306ed1afd3a13a58dce65e29c.jpg822de0063fd27fab855ec3e86a326344.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

 

No właśnie, wyrównanie po szpachlowaniu. Jak najbardziej.

Napisano
 
No właśnie, wyrównanie po szpachlowaniu. Jak najbardziej.
Oczywiście szpachelką to co się nie trzyma trzeba zerwać, ale potem żeby sobie roboty przy szpachlowaniu nie dokładać, fajnie jest taką przecieraczką przetrzeć. Poza tym, przy takim właśnie przecieraniu lubią różne kwiatki wychodzić, czego skrobiąc szpachelką się nie zauważy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka




Napisano
7 godzin temu, vlad1431 napisał:

 Poza tym, przy takim właśnie przecieraniu lubią różne kwiatki wychodzić, czego skrobiąc szpachelką się nie zauważy. 

 

Jako elektryk zawsze powtarzam ludziom, że świecąca neonówka elektrykowi mówi wiele, ale co mówi, tego nieelektryk nie rozumie, więc laicy nie powinni używać neonówki bo nie potrafią prawidłowo interpretować jej wskazań. Tu jest trochę podobnie. :icon_biggrin:

Napisano
 
Jako elektryk zawsze powtarzam ludziom, że świecąca neonówka elektrykowi mówi wiele, ale co mówi, tego nieelektryk nie rozumie, więc laicy nie powinni używać neonówki bo nie potrafią prawidłowo interpretować jej wskazań. Tu jest trochę podobnie. :icon_biggrin:
Podejrzewam do czego świecące neonówki służą elektrykowi, ale paca do przecierania, jak tp joks nazwał przecieraczką, to jest stosunkowo mało skomplikowane narzędzie. Btw, autor robi ten remont czy ma za dużo informacji...

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
39 minut temu, vlad1431 napisał:

  przecieraczką, to jest stosunkowo mało skomplikowane narzędzie.emoji6.png  

 

Którym można narobić bigosu, znaczy zrysować ścianę, jeśli tam piasek luźny teraz jest. Ale nie ma co gdybać, ostrożność zawsze wskazana. 

Napisano
 
Którym można narobić bigosu, znaczy zrysować ścianę, jeśli tam piasek luźny teraz jest. Ale nie ma co gdybać, ostrożność zawsze wskazana. 
Zarysuje to zaszpachluje, a potem wygładzi. Bez jaj, wolałbym w ogóle nic nie robić, niż robić na sztukę. Ostatnio żona powiedziała, że chce odświeżyć łazienkę. Powiedziałem, że mogę zaszpachlować to co trzeba. W pierwszej kolejności poleciało prawie pół metra kwadratowego tynku do cegły, bo korytarz na poddasze jest nieogrzewany i przy suficie odparzyło od wilgoci. Oczywiście przed poruszaniem tego niewiele było widać.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
    • Wychodzi więc na to, że proste prace niewymagające decyzji formalnych, mogę sobie dowolnie realizować Bardzo dziękuję za pomoc  
    • tekst napisany w języku ukraińskim o pielęgnacji kwiatów w domu, które stanowią ozdobę wystroju wnętrza. Сансевієрія — витривалий сукулент, який пробачає дрібні помилки та стабільно росте в міській квартирі. Вибір субстрату залежить від культури: сукулентам потрібен легкий добре дренований, фіалкам підійде пухкий і зволожений, орхідеям працюють повітряні суміші без звичного ґрунту, тому, які б сансевієрія види ви не вирощували, ставте на дренаж і помірний полив. Такий підхід дає кореням кисень, зменшує ризик гнилей і підтримує компактну розетку.   Чому сансевієрія ідеальна для квартири   Ця рослина зберігає декоративність за мінімального догляду, витримує перепади у графіку поливу і не вимагає високої вологості. Оптимальне місце — яскраве розсіяне світло біля східних або західних вікон, проте півтінь вона переносить без стресу. Ріст активніший у теплі місяці при 18–28 °C, взимку темп сповільнюється, що дозволяє рідше поливати без шкоди. Для квартир із зайнятим ритмом це надійний зелений акцент, який не потребує щоденних процедур.   Базовий догляд крок за кроком   Щоб рослина довго зберігала виразний візерунок і пружність листя, дотримуйтеся простих правил. Вони допомагають контролювати вологу, живлення та освітлення без складних схем. 1. Поливайте після повного просихання земляного кому. Влітку це зазвичай 7–10 днів, узимку 2–4 тижні. 2. Використовуйте горщик із дренажними отворами та шаром керамзиту на дні. 3. Обирайте легкий субстрат для сукулентів або суміш із мінеральними розпушувачами на кшталт перліту чи грубого піску. 4. Забезпечте яскраве розсіяне світло. У півтіні зменшуйте полив і не чекайте активного приросту. 5. Підживлюйте раз на місяць у теплий сезон слабким добривом для сукулентів. Узимку не підживлюйте. 6. Пересаджуйте кожні 2–3 роки або коли коріння щільно заповнило горщик. 7. Слідкуйте за чистотою листя. Протирайте вологою серветкою без поліролів, щоб не забивати пори.   Розмноження і пересадка без ризиків   Найпростіший шлях — поділ куща під час планової пересадки. Відокремлюйте секції з власними точками росту, підсушуйте зрізи добу та висаджуйте у свіжий дренований субстрат. Поділ зберігає усі ознаки конкретного культивару і швидко дає самостійні розетки. Перший полив робіть мінімальним, щоб не перевантажити травмовані корені. Живцювання листком підходить, коли потрібно отримати кілька екземплярів. Нарізайте сегменти 5–10 сантиметрів, позначайте верхній край, підсушуйте і ставте у воду або легку суміш так, щоб нижній зріз не торкався дна. Тримайте тепло і світло без прямого полуденного сонця. Корені з’являються протягом кількох тижнів, після чого розсаджуйте у невеликі горщики. Помірний полив у цей період критичний, адже саме надлишкова вода найчастіше спричиняє втрати.   Безпека і типові помилки   Сансевієрія містить сапоніни, тому її краще тримати поза доступом дітей і тварин. Найчастіший збій у догляді — перезволоження та відсутність дренажу, що швидко веде до гнилей. Працюйте чистим інструментом, обирайте щільний за розміром горщик і не поспішайте з поливом після пересадки. • Перезволоження. Листя м’якне, з’являється запах від субстрату. Дайте ґрунту повністю висохнути, замініть суміш на легку дреновану, скоротіть полив. • Без дренажу. Вода застоюється, корені задихаються. Додавайте керамзит, перевіряйте отвори в горщику. • Нестача світла. Ріст повільний, візерунок блякне. Перемістіть у зону яскравого розсіяного світла. • Холодні протяги. На листі з’являються плями, ріст зупиняється. Тримайте 18–28 °C без різких перепадів. • Завеликий горщик. Волога тримається довше, ризик гнилей зростає. Добирайте ліпший об’єм і пересаджуйте раз на два чи три роки. • Неправильний полив. Часті невеликі порції зверху не просочують ком рівномірно. Поливайте після просихання, інколи корисний нижній полив.   Дотримання цих орієнтирів знімає рутину і зберігає декоративність без зайвих зусиль. Тримайте акцент на сухому інтервалі між поливами, дренажі та стабільному освітленні. Сансевієрія віддячує щільною розеткою, чітким візерунком і охайним силуетом, а ви отримуєте надійну рослину, яка органічно вписується у щоденний ритм дому.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...