Skocz do zawartości

Wymiana starego kotła gazowego i pieca węglowego + nowa instalacja.


Recommended Posts

Cześć,

w mieszkaniu po mojej babci (3 pokoje, 85m2, kamienica 4 mieszkaniowa i 2 klatkowa, 1 piętro, nad innym mieszkaniem) jest stara instalacja grzewcza ze starym i źle działającym kotłem gazowym oraz piecem węglowym (DOZAMET K-75-1-12) w piwnicy. Całość jest wyprowadzona w 2 miejscach (piwnica i garaż) w górę budynku, na starych rurach o dużej średnicy, ze starzejącą się izolacją. Ciepło ucieka po drodze, w murach etc. W mieszkaniu, stare, żeliwne grzejniki. W łazience jest gazowy ogrzewacz wody. Ogrzewacz wody chciałbym przenieść ze ściany nad wanną, na ścianę boczną (jedną z dwóch) nad toaletą, a później go "schować". Poniżej zdjęcia.

Potrzebuję pilnie wymienić instalację, aby załapać się na dopłatę rządową. Czytałem nieco, ale mam mętlik w głowie i chciałbym prosić o poradę. Zależy mi na niskiej cenie oraz oczywiście dobrej jakości. Widziałem kotły kondensacyjne 2-funkcyjne w okolicach 3,5 tysiąca - np. Termet.

W obecnej instalacji, pomijając grzewczą i wysokie koszty z tym związane, denerwuje mnie bardzo w ogrzewaczu wody, że załącza się ze sporym opóźnieniem i tylko przy maksymalnym ciśnieniu wody. Nie można np. nawet po odpaleniu ogrzewacza, zmniejszyć ciśnienia, aby ciepła woda leciała tylko trochę. Nie można też łatwo wyregulować średnio ciepłej wody. Zawsze musi być ciśnienie na maksa, co zwiększa zarówno koszt gazu, jak i zużycie wody.

Nie wiem, czy nowe kotły np. mogą się załączać szybko, przy niskim ciśnieniu wody itp. Jeśli tak, to od czego to zależy? Zapewne kwestię tę rozwiązałaby instalacja kotła jednofunkcyjnego ze zbiornikiem, ale wody u nas dużo się nie zużywa i nie chciałbym też, aby on co chwilę ją podgrzewał na darmo i zwiększał koszty. Jaki sprzęt wybrać?

Mam spory mętlik, proszę o porady.
292712102_1247886179348692_1872209896895

 

293130851_598028711893320_11255405647733

Edytowano przez Vendeur (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Musisz sprawdzić, przy jakim minimalnym ciśnieniu wody załączy się kocioł. Ja mam w kuchni nowoczesny piecyk gazowy przepływowy Boscha (dawny Junkers) i jest lekka zwłoka zanim się płomień załączy. Innym rozwiązaniem w takim razie jest kocioł z zasobnikiem, wtedy masz dostęp do ciepłej wody prawie natychmiast. To do przemyślenia.

Link do komentarza
  Dnia 13.07.2022 o 17:35, Vendeur napisał:

W obecnej instalacji, pomijając grzewczą i wysokie koszty z tym związane, denerwuje mnie bardzo w ogrzewaczu wody, że załącza się ze sporym opóźnieniem i tylko przy maksymalnym ciśnieniu wody. Nie można np. nawet po odpaleniu ogrzewacza, zmniejszyć ciśnienia, aby ciepła woda leciała tylko trochę. Nie można też łatwo wyregulować średnio ciepłej wody. Zawsze musi być ciśnienie na maksa, co zwiększa zarówno koszt gazu, jak i zużycie wody.

Rozwiń  

Może trzeba wyregulować ten ogrzewacz - może trzeba wymienic jakąś część.

Ja bym wziął fachowca na miejsce. Nie wiem, jaki masz ten piecyk, choc wygląda na nowoczesny, więc tym bardziej powinien dobrze działać - ale w starym moim piecu łazienkowym co jakiś czas trzeba było wymienić membranę, gumową - i potem piecyk elegancko grzał - zresztą teraz mimo pieca w piwnicy z zasobnikiem ciepłej wody - ten stary chyba PG6 się nazywa, zostawiłem zamknięty - ale na wszelki wypadek, gdyby była awaria głównej ciepłej wody - no to go uruchomię.

 

Reasumując- ja bym poprosił fachowca na miejsce.

Link do komentarza
  Dnia 14.07.2022 o 06:27, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Musisz sprawdzić, przy jakim minimalnym ciśnieniu wody załączy się kocioł. Ja mam w kuchni nowoczesny piecyk gazowy przepływowy Boscha (dawny Junkers) i jest lekka zwłoka zanim się płomień załączy. Innym rozwiązaniem w takim razie jest kocioł z zasobnikiem, wtedy masz dostęp do ciepłej wody prawie natychmiast. To do przemyślenia.

Rozwiń  

 

W jaki sposób mogę sprawdzić, przy jakim ciśnieniu załącza się podgrzewacz?

 

  Dnia 14.07.2022 o 09:38, zenek napisał:

Może trzeba wyregulować ten ogrzewacz - może trzeba wymienic jakąś część.

Ja bym wziął fachowca na miejsce. Nie wiem, jaki masz ten piecyk, choc wygląda na nowoczesny, więc tym bardziej powinien dobrze działać - ale w starym moim piecu łazienkowym co jakiś czas trzeba było wymienić membranę, gumową - i potem piecyk elegancko grzał - zresztą teraz mimo pieca w piwnicy z zasobnikiem ciepłej wody - ten stary chyba PG6 się nazywa, zostawiłem zamknięty - ale na wszelki wypadek, gdyby była awaria głównej ciepłej wody - no to go uruchomię.

 

Reasumując- ja bym poprosił fachowca na miejsce.

Rozwiń  

 

Ale po co mam regulować cokolwiek w podgrzewaczu, skoro cała instalacja ogrzewania jest do wymiany i mogę to zrobić "gratis" z dofinansowaniem, zatem mieć nowy, wydajny i oszczędny sprzęt?

Link do komentarza
  Dnia 14.07.2022 o 09:44, Vendeur napisał:

Ale po co mam regulować cokolwiek w podgrzewaczu, skoro cała instalacja ogrzewania jest do wymiany i mogę to zrobić "gratis" z dofinansowaniem, zatem mieć nowy, wydajny i oszczędny sprzęt?

Rozwiń  

Odniosłem się do twej uwagi dot. funkcjonowania ogrzewacza.

Masz rację - jesli niebawem zamierzasz go wyrzucić robiąc nową instalację - nie ma sensu przy nim grzebać ipłacić.

Ja po prostu zostawilem stary piec sprawny jako opcję awaryjną - zesztą był naprawiony (100zł) przed nową instalacją - po instalacji zamknąłem tylko do niego doplyw zimnej wody i gazu.

 

Link do komentarza

Regulować pokrętłami próbowałem wczoraj.

Aby podgrzewanie się załączyło, trzeba otworzyć wodę zdecydowanie ponad połowę, najlepiej na maks, bo wtedy szybciej się załącza (czasami odpali po 2 sek, ale czasami, po ponownym otwarciu wody, ogrzewacz czeka chyba aż woda z niego spłynie i odpala dopiero po 6-8 sekundach, co jest denerwujące, bo np podczas prysznica, powstaje przerwa w dostawie ciepłej wody). Ciśnienie można obniżyć do około połowy, wtedy jeszcze grzeje. Regulacja jest tragiczna, bo zmniejszenie temp. wody albo płomienia sprawia, że np. później się włącza albo szybciej wyłącza, przy wyższym ciśnieniu. Z kolei gdy mam otwartą tylko ciepłą wodę na maksa, po zmniejszeniu temp. i płomienia, aby woda nie parzyła, to jest bardzo ciepła, niby wszystko ok. Ale wystarczy, że obniżę ciśnienie i staje się nie do wytrzymania gorąca, co jest jakąś paranoją. Wydaje mi się, że taki podgrzewacz, skoro ma ustawioną jakąś temp. to powinien sam dostosować płomień do niej, aby utrzymać ją na tym samym poziomie. Jeśli ciśnienie mniejsze, to zmniejsza płomień. A nie, nie dość, że nie zmniejsza i woda przy niższym ciśnieniu staje się gorąca, to potrafi się całkiem wyłączyć, bo zbyt mały przepływ wody. A wcale mały nie jest.

Jak widać, nie dość, że koszty gazu przez to większe, to zużycie wody i koszty ścieków. 

Link do komentarza

Do niedawna użytkowaliśmy podobny podgrzewacz, spróbuj jeszcze przeczyścić filtr wody, ja raz w roku czyściłem i deko się polepszało. Przy ciśnieniu 3.5-4 bar w miarę się załączał. Takie podgrzewacze są stosunkowo czułe na ciąg w kominie, ale jak się zapala i nie gaśnie, pomimo że długo to trwa zamim się zapali to ciąg raczej jest ok. Ten nasz to jest Junkers kupiony 17 lat temu za chyba 1600zł i jak na tyle lat złego słowa nie można powiedzieć, bo palcem go nie tknąlem poza czyszczeniem filtra od wody. Ale nigdy więcej w taką protezę nie zainwestowałbym. Teraz po wymianie kominów go nie odpalamy. Palimy co wieczór łatami z dachu i na cały dzień woda ze 160L boilera jest, a syn ma radoche że sobie zakopci co wieczór.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tę ścianę jako 30 oznaczył architekt, ale jest to błąd, mierzyłem ją i ma 12cm, stąd ta opinia.   Dom będzie rozbudowywany w bok, pion nie będzie ruszany.   Dwóch inżynierów budowlanych na to patrzyło, jeden z wieloletnim doświadczeniem stwierdził, że ta ściana nic nie podpiera i „nic się nie powinno stać”, a drugi młody, który dopiero robi uprawnianie uważa, że lepiej by było strop podeprzeć.
    • Poczytaj:   Niby nie nośna i przeznaczona do "bezpiecznego" wyburzenia, okazała się niewyburzalna... Odkrywki nie do końca przesądzają o tym, czy ściana jest nośna... Oglądał to jakiś budowlaniec, czy projektant( z uprawnieniami)?   Czyja to opinia?     piętro??? Jaki ma być dach? Jest już projekt rozbudowy?    
    • Dzień dobry,   Chciałbym zapytać o opinię odnośnie wyburzenia ściany działowej. Chodzi o ścianę która znajduje się na pierwszym piętrze domu jednorodzinnego. Parter oraz pierwsze piętro postawione na początku lat 60' obiegłego wieku, drugie piętro dobudowane z dachem 30 lat temu. W piwnicy pod tą ścianą nic się nie znajduje (strop w piwnicy jest równy), żadnej ściany tam nie ma. Na pierwszym piętrze jest ściana 12 cm (na planie błędnie oznaczona jako 30), ale była mierzona raz jeszcze i po skuciu tynku jest 12 cm i to jest ta feralna ściana o którą się tutaj rozchodzi. Na niebiesko zaznaczyłem ściany nosne, dłuższa 30cm i krótsza 45 cm. Na przecięciu tej ściany do zburzenia i ściany nośnej będzie wstawiana belka konstrukcyjna jeśli będzie możliwe wyburzenie tej przylegającej ściany. Dodatkowe informacje odnośnie tego piętra: wcześniej była tam podłoga na legarach zasypana pomiędzy legarami gruzem, wszystko zostało wywalone do posadzki, odzyskane 12cm wysokości i odelżone o dobre kilka/kilkanaście ton, zajęło to 1,5 konternera 10m^3. Posadzka/wylewka 120cm w "górę" (patrząc na rzut piętra ) od tej ściany do wyburzenia ma równoległe pęknięcie w tym pomieszeniu od ściany zewnętrznej do nośnej. Na drugim piętrze znajduję się ściana 12 cm+tynk, ale jest ona przesunięta o 10-15 centymetrów w "górę" patrząc na plan.  Stropy są wykonane z ackermanów. Zbrojenie/strop ułożone jest równolegle do tej ściany, która bym chciał wyburzyć, czyli prostopadle na tej dłuższej ścianie nośnej. Poniżej rzutów pięter wrzucam zdjęcia odkrywek tynku przy samym stropie na tym pierwszym piętrze. Odkrywi wykonane przy ścianie nośnej. Zrobiłem też odkrywki na środku tej ściany do wyburzenia i wygląda tam to bardzo podobnie, ale zdjęcia wrzucę później gdyż nie mam ich przy sobie. Chciałbym zaciągnąc kilku opinii i dowiedzieć się więcej o możliwości wyburzenia bądź niemożności wyburzenia tej feralnej ścinay.  Uprzedając komentarze, tak wiem, że pomieszenie będzie prostokątem, ale dom będzie rozbudowany o drugie i to pomieszenie już jest rozplanowe sensownie pod zagospodarowanie go.  Z góry dziękuje za wszelkie informację i udzielanie się w wątku.  
    • Witam. Moje pytanie dotyczy oznaczenia w MPZP w postaci „66MNR” (chodzi o działkę w miejscowości Wilkowiecko, gm. Opatów, pow. Kłobucki, woj. Śląskie, ul Polna). Co te oznaczenie… oznacza? Czy na takiej działce można budować dom, tak jak na działce budowlanej?    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i Państwa pomoc.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...