Skocz do zawartości

Czy i jaka PC w dużej piwnicy


Sebbar

Recommended Posts

Napisano

Cześć, 

Chciałem zapytać o przeciwwskazania do umieszczenia PC w nieogrzewanej piwnicy. Posiadam stary dom z dużą piwnicą i zastanawiałem się jak tą powierzchnię najlepiej wykorzystać aby kupić pompę która będzie ekonomiczna? Czy jest sens kupić PC typu split i mieć obydwa moduły w piwnicy i do tego duży bufor ciepła?

Napisano
4 minuty temu, Sebbar napisał:

Czy jest sens kupić PC typu split i mieć obydwa moduły w piwnicy i do tego duży bufor ciepła?

Niby piwnica ma być tym buforem ciepła?.

Napisano

Trochę nie jasno opisałem ale jestem totalnym laikiem...zastanawiam się nad:

1. Czy jest sens agregat z PC powietrze ustawić w środku piwnicy?

2. Czy jeśli mam dużo miejsca w piwnicy to jestem w stanie to jakoś wykorzystać i zamiast drogich kompaktowych monobloków założyć tańszego splita?

3 Dodatkowo wykorzystać przestrzeń i dać b. duży pojemnik z wodą jako bufor?

Napisano
11 minut temu, Sebbar napisał:

3 Dodatkowo wykorzystać przestrzeń i dać b. duży pojemnik z wodą jako bufor?

A jaka przyświeca Ci idea buforowania tak dużej ilości wody?.

No i chodzi Ci o wodę cwu czy do ogrzewania domu?.

Napisano

To nie jest problem, żeby to było w piwnicy - ale trzeba się liczyć z większymi stratami ciepła na samym zasobniku CWU jak i na zwiększonej odległości puntów poboru do zasobnika

Bufory się rzadko stosuje, zwykle się puszcza bezpośrednio na podłogówkę lub grzejniki. W niektórych instalacjach stosuje się mały bufor (100l) ale nie jest on buforem, ale raczej sprzęgłem hydraulicznym.

 

Poza tym mam wrażenie, że nie do końca rozrózniasz bufor ciepła od zasobnika CWU. To 2 różne sprawy.

Napisano
2 godziny temu, aaaa napisał:

To nie jest problem, żeby to było w piwnicy - ale trzeba się liczyć z większymi stratami ciepła na samym zasobniku CWU jak i na zwiększonej odległości puntów poboru do zasobnika

Bufory się rzadko stosuje, zwykle się puszcza bezpośrednio na podłogówkę lub grzejniki. W niektórych instalacjach stosuje się mały bufor (100l) ale nie jest on buforem, ale raczej sprzęgłem hydraulicznym.

 

Poza tym mam wrażenie, że nie do końca rozrózniasz bufor ciepła od zasobnika CWU. To 2 różne sprawy.

PC miałaby zastąpić ekogroszek więc całe OC już tam jest, drogi do przebycia do pierwszego grzejnika czy łazienki/kuchni nie ma aż tak dużo, podłogówki nie mam, instaluje przewymiarowane grzejniki na miejsca starych małych...

Rozumiem, że dwie różna sprawy, dwa duże baniaki :-) mam dużo miejsca więc myślałem żeby ten bufor duży wstawić 

 

43 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

A wlot i wylot powietrza zewnętrznego to gdzie?

 

23 minuty temu, aaaa napisał:

Wszystkie piwnice są całkiem zagłębione w ziemi?

nie właśnie nie są, zagłębione są mniej więcej w 2/3, normalnie mam jeszcze okna nad gruntem, tutaj przy okazji rodzi się pytanie bo do tej pory kotłownia na ekogorszek i wentylacja odbywała się na zasadzie starych drewnianych okien czasem uchylonych czasem nie...wiem tragedia. Pytanie czy jeśli się zdecyduję na PC to jak podejść do kwestii wentylacji w tym pomieszczeniu o ile w ogóle?

 

pozdrawiam

Napisano

Jak grzejniki będą przewymiarowane, to moim zdaniem nie ma konieczności instalacji dodatkowo bufora do CO. Ewentualnie - można to tak przygotować, że w przyszłości da się to łatwo dołożyć, jeśli okaże się , że jednak warto dołożyć. Bufor to spory dodatkowy koszt, nie wiem czy to ma sens. To trzeba by policzyć, a ze względu na sporą ilość zmiennych jest to dosyć trudne.

 

Co do wentylacji - w każdym pomieszczeniu powinna być sprawna wentylacja ;)

Skoro wcześniej było tak jak było, to zmiana na PC nic tutaj nie zmieni na minus ;)

 

Napisano

OK, dziękuje :) 

Z tą wentylacją to myślałem sobie:

im pomieszczenie w którym PC i bufor jest cieplejsze tym lepiej - więc skoro dotychczas było zimno to jak wstawie szczelne okno to już nie bedę wychładzał tą wentylacją bo PC teoretycznie nie potrzebuje? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przewody są pod tynkiem zamurowane, czy może w rurkach/peszelach? Ok, doczytałem 
    • Sama kratka to jest nic. Przy pytaniu o wentylację należy sprawdzić, czy jest ciąg do kratki, czyli jak mawiał za życia nasz nieodżałowany Kolega, trzeba wykonać obrzęd gromniczny. I takim sposobem sprawdzić działanie wentylacji. To podstawa wszelkich dalszych rozważań.   PS. Ostatnie tygodnie w kraju to duża wilgotność powietrza, jak nigdy o tej porze roku. Moje higrometry ciągle wskazują ponad 50 %, a często i ponad 60%. Nawet dzisiaj słoneczko, żadnej chmurki na niebie, a wilgotność 55%. Więc podejrzenie pleśni ma podstawy przy braku wentylacji.
    • to tak pomiędzy B i C jest jeden przewód 4 żyłowy, pomiędzy A i B są 2 przewody 3 żyłowe. Jeśli jest 3 żyłowy to to jest brązowy, niebieski i żółto-zielony, jeśli jest 4 żyłowy to jest to brązowy, czarny, szary i zielono-niebieski. Przewody są w peszlach, ścianki są z karton-gipsu. Jaki chciałbym efekt uzyskać? Żeby to działało  Tak jak pisaliście chyba jest ok że gaszę kinkiet i zapalam po obu stronach łóżka z B i C a sufitowe z A zapalam i gaszę oba oddzielnie podwójnym włącznikiem.  Po prostu chciałem zrobić tak jak to widział elektryk, myślałem, że po rozprowadzeniu przewodów jest to łatwe do odczytania przez kogoś doświadczonego.
    • Aby odgadnąć tok myślenia elektryka trzeba by go znać, albo chociaż mieć widok na puszki, albo dokładny opis. Jakie kolory przewodów są zastosowane? Czy ten elektryk uwzględniał we wszystkich obwodach przewód ochronny PE (zielono - żółty)? Czy przestrzegał zasad kolorystyki i nie używał niebieskiego i zielono-żółtego do innych celów niż przewidują przepisy? To widać będzie na tym co zrobił.  Wtedy resztę można by łatwo rozszyfrować.     Być może masz rację, z A raczej tak, ale B i C powinny mieć trzeci wyłącznik przy drzwiach. Każde światło winno być wyłączane również przy drzwiach, przy opuszczaniu pomieszczenia. Żeby się nie wracać   .  Nie ma potrzeby. Jeśli będziesz bardzo potrzebował to możesz wstawić wyłącznik na pilota. Prowadzenie przewodów do łóżek jest zbędne.   W ogóle to najłatwiej by było abyś opisał jak chciałbyś mieć to zrobione, a wtedy podpowiemy co zrobić i jakie przewody wykorzystać a jakie być może trzeba wymienić albo dołożyć. Póki można, bo po malowaniu jest gorzej.     Strzelam, że dwa po trzy.      To jest najważniejsze.     Przewody są w rurkach czy w tynku?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...