Skocz do zawartości

Cement, klej? Co do ubytków?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry, 

Proszę o polecenie środka który będzie służył do wypełniania ubytku na szerokość około 1 metra i wysokość od 1 do 7 cm. 

Zależy mi by środek ten 

- był do stosowania do środka i na zewnątrz budynku (mrozoodporny, wodoodporny?) 

- był jednocześnie zbrojny lub z dodatkiem by nie pekał 

- miał dobre właściwości klejące do betonu, styropianu pianki montażowej itd. 

- nadawał się do ogrzewania podłogowego. 

- jeśli to możliwe miał jakieś dobre właściwości termiczne. 

 

Musze podkuc podłogę za drzwami gdzie niestety wystaje mi jedna rurka z ogrzewania podłogowego. 

 

Dziękuję za pomoc. 

 

IMG_20220401_150542.jpg

Głowa mnie boli od czytania o tych produktach w internecie. Może ktoś miał podobny problem tyle tego jest ze nie wiadomo co wybrać. 

Na końcu ewentualnie pomaluje to jakaś gumą w płynie. 

Edytowano przez marcinek310 (zobacz historię edycji)
Napisano

Reasumując plan jest taki 

 

Wykuc stara wylewke aż pod drzwi 

Opiankowac to pianka ceresit lub pianka PUR idzie taką kupić na allegro 

Zalać to właśnie jakimś klejem czy cementem

Na końcu guma w płynie. 

Napisano
Cytat

Cement, klej? Co do ubytków?

 

Myśląc o kleju nie zapominaj, że klej jest bardzo trudno wyrównywać i zacierać. Bo ciągnie się za każdym narzędziem, łatą czy kielnią. Samą zaprawę cementową łatwo wyrównasz, a z kleju nie.

Napisano

Zaprawę trzeba sobie zrobi. Do tego siatka, aby całość nie pękała no i wcześniej to co planowałeś. Chociaż 1 cm to będzie trudno, będzie miała tendencję do kruszenia się. Ale 3 - 7 cm to spokojnie.

Napisano
Kupiłem wczoraj takie coś. Nowość jakaś. Worek nie był tani a sprzedawca przedstawiał ten środek jako najlepszy z moich wymagań. Jutro będę to robił zdam relacje
IMG_20220405_190023.thumb.jpg.d7acc593fd7c54e788f3cfba81fa7465.jpg
Tylko zaszaluj to czymś w takim razie, bo wszystko zjedzie.
Napisano

Tak zrobię bardzo dziękuję. 

Jestem jeszcze przygotowany gdyby to nie pomogło, co sądzicie gdybym zwyczajnie w razie awarii spuścił wodę z tej pętli w kotłowni (bo to jest kotłownia właśnie) i nie było bym już tego ogrzewania tzn. Rurki podlogowe były by bez wody? 

Napisano

W razie awarii tak, ale po prostu będzie w niej zimno, a podejrzewam że za ścianą masz pomieszczenia mieszkalne, czyli do kolejnej zimy musisz to poprawić. Jak zabezpieczysz te rurki otuliną tak jak pisałem w tamtym wątku, zaciapiesz pianą, zalejesz wylewką, to będzie lepiej niż w pierwszej wersji. Bo nie wiem kto z kim się nie dogadał, albo zrobił byka wypuszczając pętle za drzwi. I czy docelowo będziesz to zmieniał, czy zostawisz ogrzewany próg.

Napisano

Nie mam w planach tam zmieniać biegu rurek wszystko w środku już w kefelkach... Rozumiecie. 

Byk wystąpił z tego tytułu że nie dopilnowalem hydraulika a też ja sam nie do końca wiedziałem co i jak. Winie siebie i wykonawcę. Trudno. 

Z tego co wykonawca mnie zapewniał to nie ma bata by to zamarzlo a w późniejszym czasie straty niewielkie, a w momencie spuszczenia wody martwię się by na piecu nie pojawiały się skropliny z powodu różnicy temperatur właśnie. 

W ten czas 

Opatule to rurka

Zapiankuje

Wylewka 

Guma. 

 

Pozdrawiam 

Napisano

Martwiłbym bym się bardziej skroplinami w pokojach obok kotłowni. Nie wiem czy nie lepiej byłoby zrobić cały ten próg np metalowy, tylko że będzie rdzewiał, a w środek styopian XPS, wtedy straty byłyby zniwelowane prawie do zera. Ale tak naprawdę inwestycja mogłaby przerosnąć koszty tych strat. I na to ciężko byłoby już cokolwiek przykleić typu gres czy cokolwiek. Także zaciapanie tego i uszczelnienie na maxa będzie chyba jedynym słusznym rozwiązaniem.

Napisano

Jeszcze chciałem dodać, co do tych strat to i tak mam tam jakby w planach sterownik temperatury który i tak bierze wykaz temperatury z pomieszczenia. 

Myślę tak trochę na głos z w skali roku strata 200zl to będzie gora 

Tak, też tak myślę będę śledzil co się dzieje i najwyżej przy drugim podejściu (do którego mam nadzieję nie dojdzie) zrobię tym pana sposobem, zawsze idzie uspawac nierdzewke

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...