Skocz do zawartości

Czym ocieplić podłogę?


Recommended Posts

Napisano

Witam mam następujący problem .

Mieszkanie stara kamienica , parter .

( podłoga to jakieś 15cm betonu i jakas izolacja pod spodem i tyle ) 

Musze ocieplić podłogę ale nie chce kuć starego betonu mam do wykorzystania około 5cm żeby ją docieplić. Myślałem żeby dać  folie paraizolacyjna i na to styrodur xps , podkład pod panele i panele czy ktoś już tak moze robił ? Nie ugnie się ten styropian pod meblami ? A może macie jakieś lepsze pomysły jak to można zrobić 

Napisano

Płyta z wełny mineralnej ma co prawda gorszą lambdę, ale według mnie jest lepszym rozwiązaniem, bo ma większą przenikliwość wilgotności, a tam z racji różnicy temperatur jest to wskazane. No i polecana jest na podłogi.

Napisano

Na to najlepiej położyć płyte OSB, czyli jak masz około 5cm do wyrównania to płyta z wełny 2.5cm i OSB 2.5cm, najmniej 18mm. Oczywiście pod płytę z wełny folia izolacyjna, a na OSB folia paraizolacyjna.

Napisano

A jak mam ściany w domu zrobione w ten sposób ze . Ściana przyklejony styropian i do styropiany regips . Zrywać to i robic normalnie ? Czy jak nic się nie działo kilka lat to zostawić?

Napisano

Jak się nic pod tym regipsem nie dzieje to zostaw tak jak jest, na zewnątrz jest czymś ocieplone? Jest duże prawdopodobieństwo wilgoci pod styropianem, ale tego możesz nie być świadomy. Zobacz gdzieś na dole przy tej odkrytej podłodze czy gdzieś pleśni nie ma. Zazwyczaj na dole albo na górze ściany pleśnieje, bo tam zwykle tworzą się mostki termiczne. Jak jest ok, to możesz zostawić.

Napisano

Na zewnątrz budynek nie jest ocieplony , to stara kamienica . Może na wakacje namowie sąsiada na ocieplenie.  Dzięki za poradę dzisiaj odetnę kawałki w kilku miejscach na górze i na dole i posprawdzam 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...