Skocz do zawartości

Płyta indykcyjna Amica PB 4VI517FTB4SAC


Recommended Posts

Napisano

Nie wydaje mi się, żeby były specjalne uprawnienia do instalacji płyt indukcyjnych... wystarczą sepowskie do 1 kV...

 

Szukaj znajomego elektryka z uprawnieniami i pieczątką, podbije gwarancję i dzwoń do serwisu - przyjadą za parę dni i sprawdzą... pewnie w elektronice płyty coś nie gra...

 

W 2013 roku kupiłem płytę Amiki, modelu nie pamiętam, po dwóch tygodniach padła, po trzech dniach od zawiadomienia serwisu - powiedzieli, że ma być tak zamontowana, jak pracowała - przyjechał serwisant, spojrzał, czy montaż był prawidłowy, wymontował i wziął pod pachę i pojechał... Po jakimś czasie dostałem kwit, w którym napisali, że z braku możliwości naprawy otrzymuję zwrot kasy przez możliwość zakupu w tym samym sklepie niedroższego sprzętu... dopłaciłem koło stówki i znabyłem Elektroluksa, który śmiga bezawaryjnie to tej pory :509:

Napisano

Praktyka jest taka że montuje byle kto, a potem w razie wystąpienia awarii w terminie gwarancyjnym szuka się kogoś z uprawnieniami.

  Dnia 11.03.2022 o 14:53, podczytywacz napisał:

Nie - to nienormalne działanie płyty...

Rozwiń  

Wiesz mam wątpliwości czy masz rację, bo mój Bosch wyłączy się chyba tylko wtedy jak już wygotuje się wszystka woda i dojdzie do przegrzania. A tu jest zastosowany jakiś system inteligentny który jednak wyłącza grzanie, potem włącza, pewnie żeby nie wykipiało. Pierwsze słyszę, ale wątpię żeby to był powód do reklamacji.

Napisano

Taki

  Dnia 12.03.2022 o 17:26, demo napisał:

system inteligentny

Rozwiń  

jeśli w tej płycie istnieje, byłby opisany w instrukcji obsługi i nie byłoby zaskoczeniem dla właściciela takie działanie... Przy gotowaniu powinno być stałe podgrzewanie - tu jest przerywane, takie on/off nie jest zdrowe dla układu grzejącego (tak mi się wydaje) i ograniczenie mocy powinno być inaczej regulowane... tym bardziej, że sugerujesz tu wpływ SYSTEMU INTELIGENTNEGO... W mojej płycie zmniejszam moc ręcznie i nie ma jakichś skoków on/off... Np gotuję na 9,albo BUSTER, dogotowuję na 3... (na skali regulacyjnej)

 

Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

 

Pytanie do autora: @Jędrzej Pawlicki - jaki to model tej amiki?

Napisano
  Dnia 12.03.2022 o 16:26, podczytywacz napisał:

Nie wydaje mi się, żeby były specjalne uprawnienia do instalacji płyt indukcyjnych... wystarczą sepowskie do 1 kV...

 

Szukaj znajomego elektryka z uprawnieniami i pieczątką, podbije gwarancję i dzwoń do serwisu - przyjadą za parę dni i sprawdzą... pewnie w elektronice płyty coś nie gra... 

Rozwiń  

 

A serwis przyjedzie, ujrzy, ze podłączenie niewłaściwe i raz, że nie uzna gwarancji, a dwa, narobi koło pióra temu, który podpił pieczątkę. Tak to działa. 

  Dnia 12.03.2022 o 17:46, podczytywacz napisał:

 Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

 

Rozwiń  

 

Najpierw wrócić do instrukcji obsługi. I poczytać. 

 

Ja radzę najpierw wezwać prawdziwego elektryka i sprawdzić, czy kuchenka jest podłączona właściwie.

Napisano (edytowany)

A może to jakiś system przeciw przegrzaniu?

Ja zacząłem to w swojej podejrzewać bo od jakiegoś czasu słychać głośno wentylator. A płyta ma z 7 lat co najmniej...

 

Ps. moja jest podłączona pod 230V, bo 400V w chwili instalacji nie było przygotowane...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Dnia 12.03.2022 o 17:46, podczytywacz napisał:

Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

Rozwiń  

Albo zapoznać się dokładnie z instrukcją.

Zastanawiam się tylko skąd ta płyta wie że woda się zagotowała, no bo pisze że " po zagotowaniu wody".

Nie wiem, głowa mała, ale teraz to już nie takie cuda robią.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Dnia 12.03.2022 o 18:23, demo napisał:

Albo zapoznać się dokładnie z instrukcją.

Rozwiń  

Właśnie to zrobiłem...

https://data.amica.com.pl/files/tech/IO-HOB-0749.pdf

 

Pola grzewcze mają pomiar i regulację temperatury, ale moc płytki, a co za tym idzie szybkość i "sprawność" grzania ustawia się ręcznie suwakiem - nie ma mowy o jakimś on/off...a w dziale POSTĘPOWANIE W SYTUACJACH AWARYJNYCH nie wspominają o takich nieprawidłowościach...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Gotuję właśnie ziemniaczki na obiadek, "inteligentnie" steruję mocą, aby zagotowane wnętrze garnka ustawić tak, aby nie wykipiało - doszedłem do "4" na dziewięciostopniowej skali i przypomniało mi się, że w instrukcji obsługi Jędrzejowej płyty jest takie coś:obraz.png.6cb86aa6a4845fb0211e259690ef03a0.png

 

i może ustawione ma te 94 stopnie i w ten sposób płyta próbuje na tym polu grzewczym utrzymywać zadaną - niewykluczone, że przypadkiem - temperaturą...

 

 @Jędrzej Pawlicki -sprawdź ustawienia w tym polu...

 

 

Napisano

Dzięki!!! Właśnie wprowadziłem mięsko w sosie chrzanowym, z ziemniaczkami i suróweczką z rzodkiewki i szczypiorka ze śmietaną :509:

 

  Dnia 13.03.2022 o 14:19, demo napisał:

tylko sam coś pomakał.

Rozwiń  

To jest takie moje przypuszczenie, aleeeee... najprawdopodobniej coś w elektronice padło...

Od 94 stopni do 100, czyli temp. wrzenia wody (właściwie do ponad 100, bo woda solona i z ziemniakami...) jest trochę...

Może chwilowo osiąga te 100 stopni - zależy to od działania regulatora...

Napisano
  Dnia 13.03.2022 o 14:12, podczytywacz napisał:

 

 

 @Jędrzej Pawlicki -sprawdź ustawienia w tym polu...

 

 

Rozwiń  

Nie jest włączone podgrzewanie, problem jest taki ze nawet jak włączam plyte, wyczuwa garnek i mam temperature pola na 0, to juz wtedy słychać co to na filmie (cykanie) -przekaźnik

 

  Dnia 12.03.2022 o 17:26, demo napisał:

Praktyka jest taka że montuje byle kto, a potem w razie wystąpienia awarii w terminie gwarancyjnym szuka się kogoś z uprawnieniami.

Wiesz mam wątpliwości czy masz rację, bo mój Bosch wyłączy się chyba tylko wtedy jak już wygotuje się wszystka woda i dojdzie do przegrzania. A tu jest zastosowany jakiś system inteligentny który jednak wyłącza grzanie, potem włącza, pewnie żeby nie wykipiało. Pierwsze słyszę, ale wątpię żeby to był powód do reklamacji.

Rozwiń  

Nie wydaje mi sie ze byle kto, zawodowy elektryk, bez pieczątki. Plyta podlaczona zgodnie z instrukcją na 400V

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...