Skocz do zawartości

Płyta indykcyjna Amica PB 4VI517FTB4SAC


Recommended Posts

Napisano

Nie wydaje mi się, żeby były specjalne uprawnienia do instalacji płyt indukcyjnych... wystarczą sepowskie do 1 kV...

 

Szukaj znajomego elektryka z uprawnieniami i pieczątką, podbije gwarancję i dzwoń do serwisu - przyjadą za parę dni i sprawdzą... pewnie w elektronice płyty coś nie gra...

 

W 2013 roku kupiłem płytę Amiki, modelu nie pamiętam, po dwóch tygodniach padła, po trzech dniach od zawiadomienia serwisu - powiedzieli, że ma być tak zamontowana, jak pracowała - przyjechał serwisant, spojrzał, czy montaż był prawidłowy, wymontował i wziął pod pachę i pojechał... Po jakimś czasie dostałem kwit, w którym napisali, że z braku możliwości naprawy otrzymuję zwrot kasy przez możliwość zakupu w tym samym sklepie niedroższego sprzętu... dopłaciłem koło stówki i znabyłem Elektroluksa, który śmiga bezawaryjnie to tej pory :509:

Napisano

Praktyka jest taka że montuje byle kto, a potem w razie wystąpienia awarii w terminie gwarancyjnym szuka się kogoś z uprawnieniami.

Dnia 11.03.2022 o 15:53, podczytywacz napisał:

Nie - to nienormalne działanie płyty...

Wiesz mam wątpliwości czy masz rację, bo mój Bosch wyłączy się chyba tylko wtedy jak już wygotuje się wszystka woda i dojdzie do przegrzania. A tu jest zastosowany jakiś system inteligentny który jednak wyłącza grzanie, potem włącza, pewnie żeby nie wykipiało. Pierwsze słyszę, ale wątpię żeby to był powód do reklamacji.

Napisano

Taki

7 minut temu, demo napisał:

system inteligentny

jeśli w tej płycie istnieje, byłby opisany w instrukcji obsługi i nie byłoby zaskoczeniem dla właściciela takie działanie... Przy gotowaniu powinno być stałe podgrzewanie - tu jest przerywane, takie on/off nie jest zdrowe dla układu grzejącego (tak mi się wydaje) i ograniczenie mocy powinno być inaczej regulowane... tym bardziej, że sugerujesz tu wpływ SYSTEMU INTELIGENTNEGO... W mojej płycie zmniejszam moc ręcznie i nie ma jakichś skoków on/off... Np gotuję na 9,albo BUSTER, dogotowuję na 3... (na skali regulacyjnej)

 

Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

 

Pytanie do autora: @Jędrzej Pawlicki - jaki to model tej amiki?

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Nie wydaje mi się, żeby były specjalne uprawnienia do instalacji płyt indukcyjnych... wystarczą sepowskie do 1 kV...

 

Szukaj znajomego elektryka z uprawnieniami i pieczątką, podbije gwarancję i dzwoń do serwisu - przyjadą za parę dni i sprawdzą... pewnie w elektronice płyty coś nie gra... 

 

A serwis przyjedzie, ujrzy, ze podłączenie niewłaściwe i raz, że nie uzna gwarancji, a dwa, narobi koło pióra temu, który podpił pieczątkę. Tak to działa. 

19 minut temu, podczytywacz napisał:

 Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

 

 

Najpierw wrócić do instrukcji obsługi. I poczytać. 

 

Ja radzę najpierw wezwać prawdziwego elektryka i sprawdzić, czy kuchenka jest podłączona właściwie.

Napisano (edytowany)

A może to jakiś system przeciw przegrzaniu?

Ja zacząłem to w swojej podejrzewać bo od jakiegoś czasu słychać głośno wentylator. A płyta ma z 7 lat co najmniej...

 

Ps. moja jest podłączona pod 230V, bo 400V w chwili instalacji nie było przygotowane...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
37 minut temu, podczytywacz napisał:

Nie jest wykluczone, że nie mam racji... Jędrzej powinien zadzwonić do serwisu i opisać sytuację - serwisant rozwieje wątpliwości...

Albo zapoznać się dokładnie z instrukcją.

Zastanawiam się tylko skąd ta płyta wie że woda się zagotowała, no bo pisze że " po zagotowaniu wody".

Nie wiem, głowa mała, ale teraz to już nie takie cuda robią.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
51 minut temu, demo napisał:

Albo zapoznać się dokładnie z instrukcją.

Właśnie to zrobiłem...

https://data.amica.com.pl/files/tech/IO-HOB-0749.pdf

 

Pola grzewcze mają pomiar i regulację temperatury, ale moc płytki, a co za tym idzie szybkość i "sprawność" grzania ustawia się ręcznie suwakiem - nie ma mowy o jakimś on/off...a w dziale POSTĘPOWANIE W SYTUACJACH AWARYJNYCH nie wspominają o takich nieprawidłowościach...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Gotuję właśnie ziemniaczki na obiadek, "inteligentnie" steruję mocą, aby zagotowane wnętrze garnka ustawić tak, aby nie wykipiało - doszedłem do "4" na dziewięciostopniowej skali i przypomniało mi się, że w instrukcji obsługi Jędrzejowej płyty jest takie coś:obraz.png.6cb86aa6a4845fb0211e259690ef03a0.png

 

i może ustawione ma te 94 stopnie i w ten sposób płyta próbuje na tym polu grzewczym utrzymywać zadaną - niewykluczone, że przypadkiem - temperaturą...

 

 @Jędrzej Pawlicki -sprawdź ustawienia w tym polu...

 

 

Napisano

No właśnie, czyli pewnie inteligencji tam wielkiej nie ma tylko sam coś pomakał.:icon_mrgreen:

9 minut temu, podczytywacz napisał:

Gotuję właśnie ziemniaczki na obiadek,

Smacznego Stasiu!  xD

Napisano

Dzięki!!! Właśnie wprowadziłem mięsko w sosie chrzanowym, z ziemniaczkami i suróweczką z rzodkiewki i szczypiorka ze śmietaną :509:

 

10 minut temu, demo napisał:

tylko sam coś pomakał.

To jest takie moje przypuszczenie, aleeeee... najprawdopodobniej coś w elektronice padło...

Od 94 stopni do 100, czyli temp. wrzenia wody (właściwie do ponad 100, bo woda solona i z ziemniakami...) jest trochę...

Może chwilowo osiąga te 100 stopni - zależy to od działania regulatora...

Napisano
Dnia 13.03.2022 o 15:12, podczytywacz napisał:

 

 

 @Jędrzej Pawlicki -sprawdź ustawienia w tym polu...

 

 

Nie jest włączone podgrzewanie, problem jest taki ze nawet jak włączam plyte, wyczuwa garnek i mam temperature pola na 0, to juz wtedy słychać co to na filmie (cykanie) -przekaźnik

 

Dnia 12.03.2022 o 18:26, demo napisał:

Praktyka jest taka że montuje byle kto, a potem w razie wystąpienia awarii w terminie gwarancyjnym szuka się kogoś z uprawnieniami.

Wiesz mam wątpliwości czy masz rację, bo mój Bosch wyłączy się chyba tylko wtedy jak już wygotuje się wszystka woda i dojdzie do przegrzania. A tu jest zastosowany jakiś system inteligentny który jednak wyłącza grzanie, potem włącza, pewnie żeby nie wykipiało. Pierwsze słyszę, ale wątpię żeby to był powód do reklamacji.

Nie wydaje mi sie ze byle kto, zawodowy elektryk, bez pieczątki. Plyta podlaczona zgodnie z instrukcją na 400V

Napisano
49 minut temu, podczytywacz napisał:

Niech więc szuka kolegi z pieczątką i wołajcie serwis...

 

Wcześniej niech ten z pieczątką sprawdzi podłączenie płyty,, bo można sobie i komu narobić siary. 

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Gdybym miał taką pieczątkę postawić - najpierw sprawdziłbym prawidłowość podłączenia... nic na gębę...

 

Nikt rozsądny nie zrobiłby inaczej...

 

Ty byś sprawdził, ale wielu nie sprawdza. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...