Skocz do zawartości

Zlewozmywak-montaż


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. Proszę o radę..czy zlewozmywak o otworze pod niego wycięcia 41,5x76 zmieści się w blat o głębokości 50-55cm?

z góry bardzo dziękuję

Napisano

Witam. Zostaje Ci jeszcze od 8,5 do 13,5 cm, z przodu zlewozmywak powinien być osadzony około 5 cm od rantu, czyli w pierwszym przypadku zostaje trochę mało z tyłu. Lepiej będzie 55 cm a najlepiej 60 cm głębokości blatu. 

Pozdrawiam 

Napisano

Dziękuję za informację. Szafka będzie tych wymiarów...chcielibyśmy przykutwić ciut miejsca dlatego pomysł z płytszym blatem. A jakby tać te 55 cm i od każdego brzegu po równą odległość? Czy do tych wymiarów szafki blat 55 będzie oki?

6B69C760-A87C-416D-BF2E-97474EDEBA52.jpeg

Napisano

Witam. Jeśli uchwyt, który będzie wystawał za obrys blatu Wam nie będzie przeszkadzał to powinno być ok. Jednak wysokość 71 to bardzo mało, trzeba będzie się bardzo schylać do zlewu co będzie bardzo uciążliwe. 

Pozdrawiam 

Napisano

Witam, szafki mają nóżki 10 cm plus 4 cm blatu...Jestem niska więc dam radę🙃

Uchwyty teraz też mamy wystające i jest dobrze...dziękuję serdecznie za porady😌

P.S. Czy zbicie glazury z płyty gk jest mocno kłopotliwe? Może wyciąć płytę z glazurą i dać nową gk?

Napisano

Witam.  Glazura podczas odbijania i tak odejdzie razem z płytą , tak że trzeba będzie wymienić płytę gk, ewentualnie można kleić płytki na płytki. Samo zbijanie nie jest kłopotliwe, jednak pracy później troszkę jest :icon_biggrin:

Pozdrawiam 

Napisano
12 minut temu, Czupryn napisał:

P.S. Czy zbicie glazury z płyty gk jest mocno kłopotliwe? Może wyciąć płytę z glazurą i dać nową gk?

 

To zależy czym i jak były klejone. Bywa różnie.

Napisano

Hm...wydaje mi się ,że na klej do glazury....nie jest tego dużo..3x6 płytek...dom jest stary z belek więc nie ma problemu ani z wycięciem ani z położeniem nowej płyty...tylko to wszystko musimy zrobić sami...teraz u nas godzina pracownika budowlanego to 40 zł,razy 8 godzin razy 2 pracowników😵💫 wielkiego wyboru nie mamy...🙄

Napisano

Niestety, takie czasy nastały że drogo i mało prawdziwych budowlańców. Jeśli to kilka płytek to spokojnie sobie poradzicie. Zobaczcie czy płyta jest przykręcona do stelaża, wtedy wytnijcie delikatnie co by stelaż został, a jeśli klejona to zbijcie razem z klejem. 

Pozdrawiam 

Napisano

Panowie którzy u nas to kładli to zdaje się za stelaż dali listwy drewniane😯 A skoro układaliśmy panele w pokojach na podłodze i zrobiliśmy drewniane sufity z desek to damy radę...bo jak nie my to kto😎

pozdrawiam

Napisano
2 godziny temu, vlad1431 napisał:

Raczej nie ma opcji, u mnie glazura popękała, a od płyty nie odeszła. 

 

Znałem kilku głównych technologów z naszych czołowych firm, produkujących kleje (sprzedawałem maszyny pakujące) i słuchałem ich nauk. Kleje są (bywają) różne. Są takie, że po kilku godzinach nie oderwiesz dwóch płytek sklejonych stronami szkliwionymi i to nie umytymi. A są takie, które ułatwiają demontaż. I to się czasem robi celowo, a czasem nie. Jeden opowiadał jak po unowocześnieniu linii produkcyjnej zaczął im wychodzić szajs, pomimo stosowania sprawdzonej receptury. I dopiero po paru tygodniach odkryli, że winny jest nowy taśmociąg. Był za długi i pod wpływem drgań następowało rozwarstwianie mieszanki. Do części worków trafiała wzmocniona, a do części piasek z cementem.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry. My prawie już po remoncie...glazura odeszła super od płyty, wszystko się udało👍🏻 Teraz czeka na montaż blatu i mebli , piekarnika i płyty gazowej...no i tu pojawia się zagwostka..płyta musi być nad szafką z piekarnikiem...z tym że wypada to w rogu...może na rysunku będzie to widoczne...szafka będzie w rogu między ścianą a kominem i jak teraz wyciąć dziure pod płytę (odległość od brzegu blatu??)... na rysunku to niby 5 cm od krawędzi..ale czy zmiesci się nad piekarnikiem i szafką? Ratunku🤭ten biały margines to jakby ściana z kominem...

9EE26D29-F782-44A5-AB68-F6AD8833B878.jpeg

Napisano
10 minut temu, Czupryn napisał:

 .szafka będzie w rogu między ścianą a kominem i jak teraz wyciąć dziure pod płytę (odległość od brzegu blatu??) 

 

A masz już tę płytę fizycznie?  

Bo mam chyba taką samą. Przynajmniej Twój schemat się zgadza.

Napisano

W instrukcji winien być podany wymiar otworu jaki trzeba wyciąć w blacie szafki. 

Ja zastosowałem pomysł aby otwór był jak najdalej od ściany, bo ciepło zawsze będzie na nią wpływać negatywnie, ale przy zachowaniu minimum 3 cm od krawędzi przedniej, aby nie osłabiać nadmiernie tej krawędzi.  

Napisano

U nas musi być jak najbliźej ściany bo nie chcę mieć dziury między szafką a kominem...te trzy cm to damy chyba od brzegu blatu z prawej strony..

Napisano
13 minut temu, Czupryn napisał:

U nas musi być jak najbliźej ściany bo nie chcę mieć dziury między szafką a kominem...te trzy cm to damy chyba od brzegu blatu z prawej strony..

 

Reguł żadnych nie ma. Robisz tak, jak Tobie jest wygodnie i już.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeszcze jeden material w temacie, niestety nie pokazane jak to wykonuja    
    • Nikt nie poda dokładnego czasu, bo tu znaczenie ma zarówno grubość powłoki farby, jak i faktyczna temperatura grzejnika. A zasadniczy problem jest taki, że ta farba nie jest przeznaczona do takiego użycia. Dlatego nikt nie gwarantuje jak się zachowa w takich warunkach. Wszystko robimy na własne ryzyko.
    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...