Skocz do zawartości

Generalny remont mieszkania poniemieckiego


Recommended Posts

Dzień dobry. Posiadam mieszkanie ok 55 M2 na 1 piętrze w budynku nieocieplonym nade mną tylko jest strych . Mieszkanie składa się z 2 schowków ściętych dachem po stronie wschód- zachód , 2 pokoje , kuchnia , łazienka i przedpokój.. Mieszkanie jest niskie niestety 2.10 m a na suficie coś w rodzaju słomy. Kiedyś jak dostał dziadek to mieszkanie po Niemcach to były tylko 2 duże pokoje i korytarz. Dziadek stawiał ścianki z jakieś płyty . Moje pytanie brzmi. Jakie są etapy remontu. Chce aby były 2 pokojowe plus kuchnia z salonem i łazienka no i przedpokój  . Na te chwilę jest ogrzewane węglem z pieca kaflowego w kuchni a drugi piec kaflowy jest pomiędzy ściana i grzeje 2 pokoje . Obok budynku jest na ulicy podciągnięty gaz ziemny. 

 

IMG_20220208_164401.jpg

Link do komentarza

No chce wyburzyć ściany te wszystkie co działek zbudował  czyli te pomiędzy dużym pokojem a pomieszczeniami gospodarczymi i pomiędzy pokojem małym a kuchnia ( ściany z dykty) ale od czego zacząć. Jeśli chciałabym pomieszczenia gospodarcze zlikwidować a ten  duży pokój podzielić na pół bo są dwa okna i powiększy te pokoje o te pomieszczenia gospodarcze to co najpierw. Ściany sufit, podłoga bo kompletnie się nie znam, chce zmienić wogole cała instalację elektryczną hydrauliczna założyć gaz . Ale chcę ten remont robić etapami stąd pytanie jak powinny wyglądać etapy remontu po kolei   bo nie stać mnie na remont wszystkiego naraz .

1 godzinę temu, zenek napisał:

ale co chcesz konkretnie tam zrobić?

trzeba zacząć od inwentaryzacji (cos tam pokazałeś) i sprawdzenia (konstruktor), co możesz zmienić, wyburzyć, i gdzie coś zbudować. 

 

Edytowano przez Dorsz Dorsz
Dodanie tekstu (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Wszystko do cna wywalić od sufitu łącznie z podłogami , potem część instalacji które mają iść w podłodze z uwzględnieniem gdzie co ma być jeśli chodzi o pomieszczenia , potem podłoga żeby było po czym chodzić , potem ocieplenie- skoro to poddasze skosów i sufitów  , następnie stelaże pod regipsy sufitów i ścian , teraz lecimy z resztą instalacji tak wodnych jak i elektrycznych, i teraz pora na kręcenie plyt gipsowych , szpachlowanie , malowanie , podłogi , biały montaż .....

 

Chyba tyle.

Przecież to proste....:D

Link do komentarza
Wszystko do cna wywalić od sufitu łącznie z podłogami , potem część instalacji które mają iść w podłodze z uwzględnieniem gdzie co ma być jeśli chodzi o pomieszczenia , potem podłoga żeby było po czym chodzić , potem ocieplenie- skoro to poddasze skosów i sufitów  , następnie stelaże pod regipsy sufitów i ścian , teraz lecimy z resztą instalacji tak wodnych jak i elektrycznych, i teraz pora na kręcenie plyt gipsowych , szpachlowanie , malowanie , podłogi , biały montaż .....
 
Chyba tyle.
Przecież to proste....
Dwa dni roboty raptem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...