Skocz do zawartości

Generalny remont mieszkania poniemieckiego


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. Posiadam mieszkanie ok 55 M2 na 1 piętrze w budynku nieocieplonym nade mną tylko jest strych . Mieszkanie składa się z 2 schowków ściętych dachem po stronie wschód- zachód , 2 pokoje , kuchnia , łazienka i przedpokój.. Mieszkanie jest niskie niestety 2.10 m a na suficie coś w rodzaju słomy. Kiedyś jak dostał dziadek to mieszkanie po Niemcach to były tylko 2 duże pokoje i korytarz. Dziadek stawiał ścianki z jakieś płyty . Moje pytanie brzmi. Jakie są etapy remontu. Chce aby były 2 pokojowe plus kuchnia z salonem i łazienka no i przedpokój  . Na te chwilę jest ogrzewane węglem z pieca kaflowego w kuchni a drugi piec kaflowy jest pomiędzy ściana i grzeje 2 pokoje . Obok budynku jest na ulicy podciągnięty gaz ziemny. 

 

IMG_20220208_164401.jpg

Napisano

ale co chcesz konkretnie tam zrobić?

trzeba zacząć od inwentaryzacji (cos tam pokazałeś) i sprawdzenia (konstruktor), co możesz zmienić, wyburzyć, i gdzie coś zbudować. 

Napisano (edytowany)

No chce wyburzyć ściany te wszystkie co działek zbudował  czyli te pomiędzy dużym pokojem a pomieszczeniami gospodarczymi i pomiędzy pokojem małym a kuchnia ( ściany z dykty) ale od czego zacząć. Jeśli chciałabym pomieszczenia gospodarcze zlikwidować a ten  duży pokój podzielić na pół bo są dwa okna i powiększy te pokoje o te pomieszczenia gospodarcze to co najpierw. Ściany sufit, podłoga bo kompletnie się nie znam, chce zmienić wogole cała instalację elektryczną hydrauliczna założyć gaz . Ale chcę ten remont robić etapami stąd pytanie jak powinny wyglądać etapy remontu po kolei   bo nie stać mnie na remont wszystkiego naraz .

1 godzinę temu, zenek napisał:

ale co chcesz konkretnie tam zrobić?

trzeba zacząć od inwentaryzacji (cos tam pokazałeś) i sprawdzenia (konstruktor), co możesz zmienić, wyburzyć, i gdzie coś zbudować. 

 

Edytowano przez Dorsz Dorsz
Dodanie tekstu (zobacz historię edycji)
Napisano

Wszystko do cna wywalić od sufitu łącznie z podłogami , potem część instalacji które mają iść w podłodze z uwzględnieniem gdzie co ma być jeśli chodzi o pomieszczenia , potem podłoga żeby było po czym chodzić , potem ocieplenie- skoro to poddasze skosów i sufitów  , następnie stelaże pod regipsy sufitów i ścian , teraz lecimy z resztą instalacji tak wodnych jak i elektrycznych, i teraz pora na kręcenie plyt gipsowych , szpachlowanie , malowanie , podłogi , biały montaż .....

 

Chyba tyle.

Przecież to proste....:D

Napisano
Wszystko do cna wywalić od sufitu łącznie z podłogami , potem część instalacji które mają iść w podłodze z uwzględnieniem gdzie co ma być jeśli chodzi o pomieszczenia , potem podłoga żeby było po czym chodzić , potem ocieplenie- skoro to poddasze skosów i sufitów  , następnie stelaże pod regipsy sufitów i ścian , teraz lecimy z resztą instalacji tak wodnych jak i elektrycznych, i teraz pora na kręcenie plyt gipsowych , szpachlowanie , malowanie , podłogi , biały montaż .....
 
Chyba tyle.
Przecież to proste....
Dwa dni roboty raptem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...