Skocz do zawartości

Rant w pustaku


Recommended Posts

Napisano

Po pierwsze - opisz całą sytuację dokładnie. Po co i na co Ci taka wartość. Po drugie, bloczki komórkowe z lat 80-tych to mnóstwo wytwórni, jedną z nich miałem na swoim podwórku. I samodzielnie wyprodukowałem ponad 600 (sześćset) sztuk. Więc ilu producentów, ile serii wyrobów, tyle wartości wytrzymałości.

Napisano

Dawniej stropy leżały bez problemów i o ile mnie oczy nie mylą, to leżą nadal. Bo mijam codziennie co najmniej kilka takich budynków, znaczy zbudowanych z takich pustaków. A jeden to nawet mam na podwórku.

 

PS. Że Starowolskimi to nie słyszałem, ale że produkował podobne Kolbet w Stalowej Woli (później Prefabet), to wiem.

Napisano
17 godzin temu, krzysieczox3 napisał:

Przykładowo jak by leżał strop na tej ścianie.

Strop miałby leżeć NA ŚCIANIE, czy na tym WGŁĘBIENIU?

 

17 godzin temu, retrofood napisał:

opisz całą sytuację dokładnie

Jakiś plan, albo szkic, fotka...

Napisano

Na takich wgłębieniach to się opierało strop łukowy. 

Prosiłem, byś nie cedził informacji, ale jesteś tajemniczy jakbyś u Kamińskiego i Wąsika pracował. Szukaj więc informacji na portalu wrozka.pl

Napisano

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

Napisano
1 godzinę temu, krzysieczox3 napisał:

Proszę o konkretną odpowiedź.

 

Konkretne odpowiedzi można podać wtedy, gdy ma się do dyspozycji konkretne dane. a my mamy jedynie wymiar szpary. To jest zdecydowanie za mało.

Napisano
Dnia 2.02.2022 o 13:40, krzysieczox3 napisał:

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

To chcesz zrobić wieniec szerokości 8 cm? No bo tyle sie wetniesz w pustaka.

 

1. Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

Strop żelbetowy - to poważna konstrukcja - w dodatku taka dobudowywana.

 

2. Wieniec leży na murze i ma m.in. rozłożyć równo na nim ciężar stropu. Ten wieniec mam mieć szerokość wcięcia w mur - tj 8 cm? Moim zdaniem malo.

Poza tym na pustakach to powinno być przynajmniej 12 cm (nigdy nie wiadomo, ile one wytrzymają).

Ale - zależy to też od rozpiętości, ciężaru stropu. i od obciążenia na nim -  użytkowego i faktycznego.

 

Napisano
2 minuty temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

:zalamka::wallbash:

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

 

krzysieczoksie! dotarło???

Napisano

Głębokość oparcia płyt

Płyta powinna być oparta na podporze w taki sposób, aby zapewnić możliwość prawidłowego zakotwienia prętów zbrojeniowych. Ponadto głębokość oparcia płyty nie powinna być mniejsza niż:

80 mm w przypadku oparcia płyt na murze lub ścianie z betonu lekkiego bądź zwykłego klasy C12/15,

60 mm dla płyt opartych na ścianie z betonu zwykłego o klasie nie większej niż C12/15,

40 mm w przypadku płyt opartych na konstrukcji stalowej.

UWAGA: W przypadku płyt posiadających zbrojenie górne przewidziane do zabetonowania razem z wieńcem żelbetowym, dopuszcza się zmniejszenie głębokości oparcia płyt o 20 mm. Oparcie płyt w takiej sytuacji nie może być jednak mniejsze niż 40 mm.

Napisano
22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

No to nie masz wyjścia.

Konstruktor jest niezbędny.

22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Głębokość oparcia płyt

No i teraz to piszesz o stropie prefabrykowanym z płyt.

Tyle, że płyty sa oparte pośrednio na scianie na wieńcu. A wieniec jest głębiiej oparty na ścianie, niż plyta. 

Z twojego tekstu wynikało, że  zamierzasz wyciąć w murze tylko 8 cm.

Gdzie miejsce na wieniec?

Nie za bardzo też wiadomo - dlaczego chcesz wycinać tylko 8 cm?

Napisano
2 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

jest to budynek istniejący

To może teraz zacznij od początku;

Napisz gdzie, co i po co chcesz w tym budynku zrobić...

 

Sączysz te informacje, skąpisz ich -widzisz, że ludzie chcą Ci coś podpowiedzieć, ale nie wiedzą o co chodzi...

 

 

 

Dnia 7.02.2022 o 12:20, krzysieczox3 napisał:

na ścianie z betonu zwykłego

A czy nie widzisz różnicy (w wytrzymałości) pomiędzy ścianą z betonu zwykłego, a ścianą, której materiał to:

 

Dnia 1.02.2022 o 18:07, krzysieczox3 napisał:

Pustak bloczek komórkowy z lat 80

???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...