Skocz do zawartości

Wentylacja w garażu


Recommended Posts

Napisano

Witam posiadam garaż na ścianach pojawiają się krople wody i chciałbym zrobić w nim wentylacje, nie ma możliwości podpięcia do komina wentylacyjnego zostaje opcja kratki wentylacyjnej w ścianie. Proszę o poradę w jakim miejscu zrobić otwory tak aby to miało sens rzut wykonany w paincie w załączniku ;p Garaż nie jest ogrzewany

Garaż.png

Napisano

Czyli garaż masz za bardzo szczelny :bezradny:

 

Tak jak napisał @retrofood - kratka nawiewowa gdzieś blisko podłogi, a wywiewowa w możliwie najwyższym miejscu...

43 minuty temu, retrofood napisał:

Tylko kratki powinny umożliwiać regulację i odcinanie przepływu

 

Napisano
49 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Otwory najlepiej zrobić po przekątnej 

 

Nie wiem czy się da, bo ja to bym nawiew zrobił w bramie wjazdowej. Najmniej roboty.

Napisano

Rozważałem.taka.opcje nie wiem tylko z jakiego materiału była robiona, żeby nie wyszło tak że po wykonaniu otworu będzie wychodzić rdza 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Otwory najlepiej zrobić po przekątnej, żeby powietrze przepływało przez możliwie dużą część garażu. Swoją drogą, kto zrobił projekt z garażem bez wentylacji? A potem kierownikowi budowy też to nie przeszkadzało?

garaz2.png

Domek stawiany był z 10 lat temu jeszcze wtedy inne podejście było do takich robót

Napisano
1 godzinę temu, Pawelk98 napisał:

Rozważałem.taka.opcje nie wiem tylko z jakiego materiału była robiona, żeby nie wyszło tak że po wykonaniu otworu będzie wychodzić rdza 

Domek stawiany był z 10 lat temu jeszcze wtedy inne podejście było do takich robót

 

1. Materiału zdalnie nie stwierdzimy. 

2. 10 lat temu podejście do wentylacji było takie jak i dzisiaj. Bo zasadniczy szkielet przepisów Warunków Technicznych wydany został Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 1995 nr 10 poz. 46. Tam mozna znaleźć obowiązujące zasady, nie tylko związane z wentylację. Wprawdzie wiele szczegółów od tego czasu się zmieniło, ale główny zrąb pozostał.

 

 

Wersja obecnie obowiązująca http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001065

Napisano
18 godzin temu, Pawelk98 napisał:

 

Bardziej chodziło mi o wykonawców ;p Dziękuje wszystkim za dyskusję i konkretne informacje. Wszystko już jasne także temat można uważać za zakończony ;) Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam !

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...