Skocz do zawartości

Wilgoc


Recommended Posts

Napisano

Witam. Problem dotyczy mieszkania na 4 piętrze. Blok wielka plyta. Wentylacji akurat w tym pomieszczeniu brak. To jest jedyne miejsce,gdzie występuje tak spora wilgoc,ze az sciane moczy. Sciany zewnetrzne sa ocieplone styropianem 20cm. Czy dało by cos zerwanie calej wartwy az do pianki i np. Zrobienie akrylem ? 

20211227_172754.jpg

20211227_172758.jpg

20211227_172808.jpg

Napisano

 

Co to za pomieszczenie?

 

29 minut temu, Karol 2 napisał:

Wentylacji akurat w tym pomieszczeniu brak

 

I to jest PROBLEM... choćbyś nie wiem czym wykończył, bez SPRAWNEJ wentylacji nie wygonisz pary wodnej, a ta - w najchłodniejszym miejscu pomieszczenia - MUSI się wykroplić!!!

Napisano

Jakimś rozwiązaniem mogłoby być wyłożenie tej wnęki okiennej XPSem, ale widzę na bokach w zasadzie nie ma miejsca na jakiś 3 centymetrowy.

Pod określeniem "wyłożenie" mam na myśli szczelne przyklejenie tego styropianu.

Napisano

To akurat jest pokój. Z wentylacją akurat będzie problem,bo w sumie nie ma jak jej tam wykonać.. ale moze wlasnie jest sposób,zeby te zimne miejsca jakos ocieplić, co by juz takie zimne nie byly... 

Napisano
16 godzin temu, podczytywacz napisał:

 

Co to za pomieszczenie?

 

 

I to jest PROBLEM... choćbyś nie wiem czym wykończył, bez SPRAWNEJ wentylacji nie wygonisz pary wodnej, a ta - w najchłodniejszym miejscu pomieszczenia - MUSI się wykroplić!!!

Problem jest taki, że od pomieszczenia napiera wilgoć i ten glif musi być zimny. Robi się typowa kondensacja i warunki sprzyjające dla grzybni. Można pod parapetem dać ciepłą wkładkę + j.w i oczywiście wentylacja. Możliwe, że nawiewniki w oknach usuną problem. Można dokupić i zamontować np. aereco i nie tylko. aereco miałem w poprzednim mieszkaniu

Napisano
2 godziny temu, Karol 2 napisał:

Z wentylacją akurat będzie problem,bo w sumie nie ma jak jej tam wykonać

Wentylacja, to jest system przeplywów mas powietrza w całym mieszkaniu... nie jest równoznaczny z zamontowaniem kratki wentylacyjnej,,,

 

obraz.thumb.png.554ea4b4d29592bbe159c5ba06ee213a.png

niebieskie strzałki oznaczają świeże powietrze, a czerwone - zużyte i z dużą ilością pary wodnej...

obraz.png.dff1a8ec9508e1c979b866fbc0213554.png

 

Trzeba na pewno docieplić okolice okna, Najlepiej, jak doradza @demo - dobrym izolacyjnie XPS, ale bez doszczelniana masą akrylową, bo ta nie ma właściwości izolacji termicznej... możliwe jest, że źle/niedokładnie obrobione jest okno od zewnętrznej strony i te 20 cm styropianu w tym akurat miejscu - nie dociepla...:bezradny:

 

Potrzebne są

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

nawiewniki

potrzebne szczeliny pod drzwiami, kratki lub podcięcia w drzwiach do łazienki i kuchni. W tych pomieszczeniach muszą być kratki wentylacyjne, przez które usuwane będzie wilgotne powietrze... niestety- razem z ciepłem... ale to wymusza ruch i cyrkulację powietrza...

Napisano

Dziękuję wam wszystkim za poważne podejscie do mojej sprawy. Jestem bardzo mile zaskoczony takim zaangażowaniem. Dzieki wam,wiem co i jak. Dużo dobrego w Nowym Roku

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...