Skocz do zawartości

Cyklinowanie podłogi POMOCY


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Bardzo potrzebuje wsparcia! Panowie, którzy wykonywali cyklinowanie podłogi, twierdzą, ze to wina wilgoci. Według informacji, jaką otrzymałam od nich stosowali Bona Traffic HD, gdy byłam na miejscu Pan wylewał preparat z butelki z nazwa: AquaSeal EcoGold. Niestety nic mi to wszystko nie mówi.

Pytanie co mogę z taką podłogą zrobić i czy jestem w stanie zidentyfikować problem, aby go uniknąć przy kolejnej probie?

 

BCE94550-64A9-412C-B811-33FD6ABD20EA.jpeg

2B5A56F9-7274-4C3D-8B65-0AF6203C950F.jpeg

6961F4CB-C196-4217-9897-74BA1BF54B53.jpeg

Edytowano przez MarKok (zobacz historię edycji)
  • MarKok changed the title to Cyklinowanie podłogi POMOCY
Napisano (edytowany)

Na zdjęciach to wygląda jak pleśń. Podłoga nowa, czy regenerowana? To co widać, jest pod lakierem? Jakiego lakieru w końcu użyli, oraz jaki był zastosowany lakier podkładowy?  Oraz, jaką metodą nanoszono lakier? 

Edytowano przez drzanudz (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 15.10.2021 o 11:36, MarKok napisał:

AquaSeal EcoGold

To jest lakier wodny i w spoinach są pozostałości tego lakieru moim zdaniem, ale pewności nie mam.

https://profiparkiet.pl/wp-content/uploads/2016/09/AquaSeal_EcoGold_TM_PL.pdf

AquaSeal-EcoGold-5l.png

"Lakier Bona Traffic HD to najmocniejszy i najszybciej schnący lakier na świecie. Umożliwia ponowne korzystanie z podłogi po zaledwie 12 godzinach od nałożenia. Został opracowany z myślą o pokrywaniu dużych powierzchni." źródło: https://www1.bona.com/pl/webchannel/oferta-profesjonalna/powloki/lakiery/lakiery-do-drewna/bonatraffic-hd-sm-ml2-3x495l/

 

Dziwna ta kombinacja lakierów różnych marek. Możliwe, ze tak Ci spece robią, ale zgodnie z instrukcją, po pierwszym lakierze można chodzić po 12 godzinach a ten drugi to lakier ...jak wynika z fragmentu opisu. Trochę mnie dziwi takie "sztukowanie".

  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Prawdopodobnie w miejscach gdzie jest widoczny biały nalot, klepki były słabo wyszpachlowane i w tym miejscu jest niewielka różnica płaszczyzny.

Przez to lakier zebrał się w tym miejscu i stworzył skorupę .

Szlif jeszcze raz i położyć podkład na alkoholu i dopiero po odparowaniu nanieść lakier nawierzchniowy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...