Skocz do zawartości

Panele laminowane i winylowe - porównujemy właściwości


Recommended Posts

Napisano

Wykańczanie domu to dość mozolny i kosztowny proces. Zwykle zaczyna się od ułożenia posadzki. Dawniej najpopularniejszy był parkiet lub deski. Obecnie modne są panele laminowane i winylowe, które w przeciwieństwie do drewna można położyć samodzielnie, w dodatku bardzo szybko i zaraz potem użytkować wnętrza. Ponadto są one tańsze od naturalnego surowca.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/98247-panele-laminowane-i-winylowe-porownujemy-wlasciwosci

Napisano
Według mnie panele laminowane lepiej się prezentują, zwłaszcza te ze strukturalnym wykończeniem.
Napisano
8 minut temu, Gość dela napisał:

Według mnie panele laminowane lepiej się prezentują, zwłaszcza te ze strukturalnym wykończeniem.

 

Czy ja wiem? Widziałam panele winylowe (grafitowa imitacja drewna ze strukturą)  "na żywo" w łazience - całkiem spoko się prezentowały :)

Zaletę mają taką, że położone zostały na płytki bez konieczności kucia ... szybki remont :)

Napisano
Do łazienki nie nadają się żadne panele. Co najwyżej kafelki drewno podobne.
Napisano
20 godzin temu, Gość Olek napisał:

Do łazienki nie nadają się żadne panele. Co najwyżej kafelki drewno podobne.

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Widziałem już w kilku łazienkach panele i podłogę z drewna egzotycznego. Widziałem tez panele w kuchni, w której non-stop ktoś coś rozleje, łazi w butach (nawet zaśnieżonych) i nic się nie dzieje. Podłoga jest też regularnie zmywana mokrym mopem. Żałuję, że nie zapytałem o markę i nazwę paneli.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...