Skocz do zawartości

Wstawienie drzwi zewnętrznych zamiast balkonowych. Zmniejszenie otworu


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry. 

Mam zamiar wstawic drzwi zewnętrzne o wymiarach 100x200 w miejsce balkonowych. Jakie moge byc koszta i jakiego materiału użyć. Na zew znajduje się balkon z którego poprowadzone są schody. 

Screenshot_20210914_123510.jpg

Screenshot_20210914_123459.jpg

Napisano

Pytasz jako przyszły wykonawca? Jesli nie masz doświadczeń budowlanych to nie polecam. 

 

Jaka jest obecna szerokość otworu? Pokaż dół (próg) od strony balkonu.

I jaka to strona świata?

Napisano

Nie. Ogolnie chce wynająć ekipę do tego. Na dzisiaj tylko tyle zdjęć. To bedzie główne wejście do mieszkania. Ile taka usługa może kosztować i jak to wykonać najlepiej? 

Napisano

Koszty dostaniesz w wycenie. Wyślij zapytanie do kilku firm w okolicy i wszystkiego się dowiesz. Przyjedzie ktoś na oględziny i obmiar, potem dostaniesz wycenę. Do tego doliczyć trzeba jeszcze cenę drzwi to chyba tyle. Jeśli mogę coś doradzić, zdecyduj się a drzwi przeszklone z szybą antywłamaniową z dołem pełnym lub naświetlem z boku. Możliwości jest wiele. Na wzór drzwi do klatek schodowych, przychodni etc. Zawsze możesz zainspirować się ofertą KRISPOL.

Zerknij na te drzwi na końcu salonu KRISHOME

392212-nowy-salon-dolaczyl-do-sieci-kris

 

 

383579-8818-1100x0-sc2x04_krispol-rozne-

 

można też tradycyjnie

402203-5c0c-1100x0-sc2x04_nowe-modele-dr

Napisano
8 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Koszty dostaniesz w wycenie. Wyślij zapytanie do kilku firm w okolicy i wszystkiego się dowiesz. Przyjedzie ktoś na oględziny i obmiar, potem dostaniesz wycenę. 

 

Problem polega na tym, że firmy oferują głównie samo umocowanie drzwi. Czyli to co najprostsze. A cała obróbka pozostaje do zrobienia. Ja też bym wolał brać kasę za samo obsadzenie, bo to robota konkretna i krótka. A z resztą trzeba się pieprzyć tak niemal po aptekarsku. 

I nie wiem, czy ktoś taką robotę weźmie.

Napisano
3 godziny temu, retrofood napisał:

 

Problem polega na tym, że firmy oferują głównie samo umocowanie drzwi. Czyli to co najprostsze. A cała obróbka pozostaje do zrobienia. Ja też bym wolał brać kasę za samo obsadzenie, bo to robota konkretna i krótka. A z resztą trzeba się pieprzyć tak niemal po aptekarsku. 

I nie wiem, czy ktoś taką robotę weźmie.

Dokładnie. Jestem przekonany że będę potrzebował innej firmy. Jakieś propozycje jak to najlpiej zmniejszyć? 

Napisano
16 minut temu, hunterrr napisał:

Dokładnie. Jestem przekonany że będę potrzebował innej firmy. Jakieś propozycje jak to najlpiej zmniejszyć? 

 

Dostaleś pytania. Nie możesz tego otworu zmierzyc? W którą stronę świata wychodzą te drzwi? To ważne, bo kierunek południowo zachodni oznacza częste i mocne zacinanie deszczu. 

 

Samo fizyczne mocowanie określa i zaleca producent drzwi. Kupiłeś już?

Napisano
5 godzin temu, hunterrr napisał:

Południowo wschodni. Wymiary to mniej więcej 140 na 270. Będę to główne drzwi wejściowe do domu. Nie będzie wiatrołapu 

 

No to będzie po 20 cm z każdego boku. Sporo. Albo 40 cm z jednej strony. Trzeba domurować ze zbrojeniem. Inaczej byle kopnięcie wyłamie drzwi. 

Proste i szybkie to nie będzie.

Napisano

Nie mam pojęcia. Kiedyś samo wstawienie drzwi to były koszty rzędu 100 - 200 PLN. W zależności od regionu i wielu innych spraw. Ale tu jest jeszcze przygotowanie i obróbka po samym wstawieniu, poza tym ja już od paru lat jestem "w stanie spoczynku", więc nie mam aktualnych informacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...