Skocz do zawartości

Trapezówka czy blachodachówka


Recommended Posts

Napisano

Mam dach budynku gospodarczego do przykrycia.
NA dachu domu jednorodzinnego mam założoną blachodachówkę Ren, chciałabym taką samą na wybudowanym budynku gospodarczym. Spadek nie będzie duży, ok. 7 stopni. Czy na takim dachu można zastosować tą blachodachówkę? Spad jest na jedną stronę, budynek stoi w granicy działki.

Napisano

Przy tak niewielkim spadku blachodachówka sprzyja zaleganiu śmieci i śniegu. Ze względu na bardziej skomplikowany kształty powierzchni. Ja bym się na takie coś nie zdecydował.

Napisano

Dzień dobry,

 

Minimalny zalecany spadek dachu dla blachodachówek wynosi 9°.
Zastosowanie blachodachówki poniżej tej wartości spowoduje, że woda opadowa może nie być prawidłowo odprowadzona z dachu i przez dłuższy czas zalegać w zagłębieniach fal. Woda wysychając powoli w tych miejscach będzie na pewno gromadzić zanieczyszenia nanoszone z wiatrem jak np. kurz, a po odparowaniu będą zostawały brudne plamy - dach nie będzie się oczyszczał z deszczem. Długotrwałe zaleganie wody, może spowodować uszkodzenie powłoki, którą zabezpieczona jest blachodachówka. Dodatkowo może pojawić się problem ze szczelnością pokrycia na zakładach podłużnych i przedostawanie się wody pod pokrycie.

 

Dlatego, na takim dachu rekomendujemy jednak zastosowanie blachy trapezowej.

 

Mamy w ofercie szereg różnych profili.
Jednym z idealnie tutaj pasujących może być blacha trapezowa T-18DR.

 

Wykaz wszystkich profili na stronie firmowej Blachy Pruszyński:
https://pruszynski.com.pl/blachy-trapezowe-profile-dachowe.php

__________________________________
Blacha trapezowa T-18DR Blachy Pruszyński

T-18DR_dach.jpg.54ed502d9854298dd79bd62bfeffdaaf.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...