Skocz do zawartości

Samodzielny montaż instalacji fotowoltaicznej


Recommended Posts

Napisano

Witam,
posiadam ogólną wiedzę techniczną i chciałbym (dla oszczędności) samodzielnie zakupić i zainstalować fotowoltaikę na swoim dachu a potem tylko zapłacić uprawnionemu elektrykowi za sprawdzenie całości i podbicie dokumentacji.
Sama instalacja od strony technicznej powinna być dość prosta bo dom ma płaski dach i wyprowadzone na etapie budowy przewody między rozdzielnią elektryczną a dachem.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w wyborze elementów albo pokierować gdzie szukać w necie?

Panele - markowe z pewną gwarancją na łączną moc ok 5Kw np: Hyundai
Najlepiej mikroinwertery aby w przyszłości można było zwiększyć moc dokładając kolejne panele.
Nie wiem czy potrzebuję optymalizatorów mocy ? 
Jak wyglądają schematy podłączenia?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam

Napisano

Kombinacji jest przynajmniej kilkadziesiąt - na samym doborze paneli PV i falowników już można kombinować cały dzień. Jak duża będzie to elektrownia? Jeśli powyżej 6.5 kWp musisz mieć opinię speca od BHP i dodatkowo zgłosić do Straży Pożarnej instalację. Dużo słyszy się ostatnio o pożarach i o powodach tych pożarów. W powodach często pada słowo łuk elektryczny i zabezpieczenie instalacja na taka okoliczność. Jesteś pewien, że sam chcesz wszystko robić? Schematy połączeń znajdziesz np. na blogach branżowych a najszybciej na stronach producentów/dostawców podzespołów. Tu masz film o łuku - może ci przejdzie ochota robić to samodzielnie. Montaż to OK, ale podłączenie i zabezpieczenie instalacji bez pojęcia o elektryce - no nie wiem.

 

 

Napisano

dzięki za info. Masz rację może podłączenie zostawię elektrykowi. Niemnie montaż mechaniczny i zakup elementów chcę załatwić sam.

Co do wielkości instalacji to planuję 4,7-5,5KW.

Nie wiem jakie panele są dobre, jakie do tego dobrać odpowiednie mikroinwentery itp...

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Sprzedam na fakturę w atrakcyjnej cenie nowe pompy ciepła Air Falcon wraz z akcesoriami firmy OCHSNER Pompy i wszystkie elementy są składowane w magazynie, w przypadku zainteresowania ofertą mogę zorganizować transport na terenie PL. Nie zapewniam montażu. Zainteresowanych zapraszam serdecznie do kontaktu na PRIV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...