Skocz do zawartości

Zbyt głębokie bruzdy?


atiiii4

Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Zastanawiam się czy hydraulik nie przesadził i czy tak to zostawić, bruzdy głębokości 5cm i szerokości 3,5cm poziome, pionowe podobnie, jedna szerokość 10cm x 10cm x 1metr. Zostawić to tak, nic się nie stanie?

Porotherm 25W.


Whats-App-I...t-23-36-58.jpg
Whats-App-I...t-23-36-57.jpg
 

Napisano

Dziękuję za odpowiedź, to tylko początek, będzie dana otulina.. Przeczytałem artykuł https://inzynierbudownictwa.pl/wykonywanie-bruzd-i-wnek-pod-instalacje-w-murowanych-scianach/ niestety już po fakcie i wystraszyłem się do tego stopnia, że chciałem już zaprawą naprawczą naprawiać bruzdy.. Ale tak trzeźwo myśląc, to jest domek jednorodzinny nie blok, jest to pustak klasy 15 który ma większą wytrzymałość niż BK a i w nim bruzdują, nad tą ścianą nośną jest konkretny wieniec żelbetowy ze stropem, tak więc wydaje mi się, że wiedza teoretyczna wiedzą teoretyczną a życie, życiem, chyba, że się mylę? :) 

Napisano
1 godzinę temu, atiiii4 napisał:

 

Zastanawiam się czy hydraulik nie przesadził i czy tak to zostawić, bruzdy głębokości 5cm i szerokości 3,5cm poziome, pionowe podobnie, jedna szerokość 10cm x 10cm x 1metr. Zostawić to tak, nic się nie stanie?

 

Nic. To zwyczajne, powiedziałbym, że standardowe wykonanie. 

 

51 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Taka głębokość to nie problem. Ale rury powinny być osłonięte przynajmniej peszlem, a te z ciepłą wodą - mieć izolację cieplną. Rur nie pokrywa się bezpośrednio tynkiem. Miedzianych w szczególności.

 

Bezwzględnie do przestrzegania.

 

Ale widzę tu inny problem. Po zatynkowaniu stracisz wiedzę o przebiegu rur, częstymi przypadkami jest ich późniejsze przewiercenie. Nie dało się tych rur poprowadzić inną trasą?

Napisano

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

Napisano
43 minuty temu, atiiii4 napisał:

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

 

No i bardzo dobrze, własnie to miałem zasugerować.

Napisano
9 godzin temu, atiiii4 napisał:

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

Słusznie! Gdyby ludzie częściej robili taką dokumentację, byłoby łatwiej przy remontach.

Napisano

Otóż to. U brata taki budowlaniec złota rąsia przewiercił rurkę i pół dnia kombinował jak to pozgrzewać do kupy. A nic by nie było, tylko rozwalił płytke na ścianie. Także w jego przypadku nieszczęście było po trzy kroć, bo na tym zakończył prace u brata. Żal mi chłopa było, bo ręce mu się trzęsły tak że nie mógł tego pozgrzewać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To się zdarza i najlepszym. Szwagier przewiercił rurę u siebie. Rurę, którą z tydzień wcześniej, czy dwa, sam położył. I nie zapomniał o niej, ale pomylił się w notatkach. O 6 cm poszło. Na szczęście był to alupex, krótki odcinek, udało się wymienić na nowy. 

Fotki nie pomogły, rura była w ściance g/k, ściana zaszyta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...