Skocz do zawartości

Murlata do wewnątrz czy do środka?


dedert

Recommended Posts

Napisano

Witam. Mam dach kopertowy, w projekcie murlata do wewnątrz ściany a dekarz proponuje na zewnątrz bo łatwiej pozniej zakryc przestrzeń za murłatą czyli styropianem elewacyjnym i nie trzeba murować cegłami. Czy teraz się w ogóle muruje cegłami czy zakrywa to styropianem? Co jest lepsze dla wytrzymałości dachu? Ściana kolankowa na 100 cm. Czy jeśli sciana kolankowa zgubi nieco przekątne to czy nie lepiej zamocowac szpilki po środku wienca żeby sobie dekarz wyrównał murłatą?

Napisano

Pod względem możliwości skorygowania ewentualnych niedokładności wymiarów zawsze bezpieczniej mocować murłatę w środku szerokości ściany. 

Nie ma potrzeby obmurowywać czegokolwiek cegłami. Przecież nawet jeżeli murłata będzie przesunięta ku wewnętrznej krawędzi muru to wystarczy wypełnienie izolacją cieplną.

Napisano

A czy śruby mogą być nierdzewne? Słyszałem że połączenie dwóch różnych stali np. czarnej i nierdzewnej spowoduje korozje czarnej. Zgadza się? Czyli nakretki i podkładki powinny być nierdzewne. Ale czy nierdzewka nie jest słabsza od stali klasy 8.8?

Napisano (edytowany)

Połączenie dwóch gatunków stali nie jest problemem. Nie ma co się go obawiać. A zamiast zwykłej stali czarnej lepiej zastosować elementy ocynkowane. Jaki jest sens kupować tu dużo droższą stal nierdzewną?

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Czy takie fale na wieńcu czymś może wyrównać? Poziom jest ale fale są. Wiem że cieśla będzie podkładał kliny tylko jeśli będzie ich za dużo to wtedy murłata będzie stykać się z wieńcem punktowo i występować będą się większe obciążenia w tych miejscach?

 

 

IMG_20210815_105156.jpg

Napisano

I czy dobrze że na szpilki dałem pręty gwintowane M16 klasy 8.8 ? Ktoś mnie straszy że są mocno hartowane i będą pękać gdy dach zacznie pracować. Ponadto osłabieniem jest że mają gwint na całej długości. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...