Skocz do zawartości

Kocioł gazowy vs bufor z grzałką w 2 taryfie


Recommended Posts

Napisano

Nie mam jeszcze projektu, na chwilę obecną jeszcze zastanawiam się nad jego wyborem ale najbliżej jestem właśnie parterówki ok 10x10m - salon 30m2, sypialnia 12m2, 2sypialnia 9m2, mała kuchnia, łazienka, kotłownia, wiatrołap. Do wprowadzki ocieplam strop wełną, po kilku latach robię na poddaszu 2 pokoje po ok 20m2 i je też jakoś będzie trzeba ogrzać.

Ciekawi mnie kwestia oszacowania różnicy w kosztach ogrzewania + CWU gazem vs prądem w 2 taryfie(bufor 500l + grzałka). Cały czas chodzi o COP=1 w 2 taryfie do gazu. Znając tą wartość już jakoś mógłbym decydować co wybrać biorąc pod uwagę inne wady i zalety każdego ze sposobów ogrzewania.

Nie znam na chwilę obecną zapotrzebowania na ciepło tego budynku.
Fakty:
1. Gaz ziemny jest na działce w odl. ok 30m od budynku.
2. Planowałem zrobić instalację CO samodzielnie tradycyjnie na grzejnikach, taki wybór również ze względu na możliwość ogrzania dłoni, mokrych rzeczy itp.
3. Kotłownia ma wymiary 150 x 250
4. Warunki wystawione na 16kW

Jeśli chodzi o gaz to wiadomo koszt startu będzie większy:
- droższy projekt
- przyłącz - gazownia
- wprowadzenie do budynku
- instalacja kotła
- przeglądy
Niczego tutaj nie zrobię samodzielnie w przeciwieństwie do instalacji bufora, grzałki i podłączenie do CO co zrobię we własnym zakresie.

A i nie planuję wentylacji mechanicznej. Dom mały, nie sądzę że przyniosło by to znaczne oszczędności.

Ogólnie nastawiam się na jak najmniej skomplikowany sposób ogrzewania, czas i nerwy poświęcone na serwisy, doglądanie, regulację wolę poświęcić pracy zawodowej i pokryć trochę większe koszty eksploatacji.

Napisano

Pierwsze pytanie: dlaczego gaz jako paliwo kopalne i emisyjne, które ma zdrozeć o ok 100% do 2023 roku?

Co ma na celu stosowanie wodnych układów grzejnych? 

Napisano (edytowany)

Nowego domu nie da się  formalnie ogrzewać sieciowym prądem i tradycyjnymi grzałkami.ze względu na wymóg  ograniczenia zużycia EP poniżej 70 kWh/m2 rok, co wymaga efektywnego ograniczenia zużycia energii przez budynek do wartości 23 kWh/m2 rok, a to  raczej trudno uzyskać małym kosztem.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 1.06.2021 o 09:29, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nowego domu nie da się  formalnie ogrzewać sieciowym prądem i tradycyjnymi grzałkami.ze względu na wymóg  ograniczenia zużycia EP poniżej 70 kWh/m2 rok, co wymaga efektywnego ograniczenia zużycia energii przez budynek do wartości 23 kWh/m2 rok, a to  raczej trudno uzyskać małym kosztem.

Można natomiast zamontować klimatyzatory - skoro dom mały - a to nic innego jak pompa ciepła powietrze-powietrze. Wtedy przelicznik powinien wyjść inny i zmieścimy się w wymaganych widełkach. Ewentualnie kilka PV na dachu na potrzeby grzałki lub/i klimatyzatora + przetwornica i wtedy mamy eko-prąd. Prąd nie cały czas, ale klimatyzator to już OZE. Odsyłam do artykułu autorstwa Eksperta Cezarego z moim skromnym opracowaniem redakcyjnym. https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/51137-czy-wszystko-w-domu-moze-dzialac-na-prad

Prowokująca fotka dla niezdecydowanych.

d2FjPTg3MHgxLjY1MA==_src_195952-electric

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam

Wybierając spośród przedstawionych przez Pana opcji, lepszym wyborem będzie gazowy kocioł kondensacyjny.

Warto w przypadku dobrze ocieplonych budynków rozważyć także wybór pompy ciepła, która charakteryzuje się dużo większym współczynnikiem COP niż tradycyjne ogrzewanie elektryczne.

 

Zachęcam do kontaktu z naszym autoryzowanym partnerem, który z pewnością rozwieje Pana wątpliwości i pomoże w dobraniu najlepszych możliwych urządzeń. Najbliższego autoryzowanego partnera znajdzie Pan na stronie: https://www.bosch-thermotechnology.com/pl/pl/autoryzowani-partnerzy/dealersearch/

 

Pozdrawiam

----------------------------------

Konsultant Bosch Termotechnika

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...