Skocz do zawartości

Ponowne wywalenie ściany, za którą kiedyś byl balkon a nadproże.


Recommended Posts

Posiadam dom z lat 60-tych z białej cegły (wapienno-piaskowa). Kiedyś dom posiadał balkon, który został zamurowany i zostało dobudowane piętro (lata 90te).

Planujemy z powrotem wybić tę ścianę. Pytanie jest o nadproże. Czy w tak starych domach było to nadproże, czy trzeba wstawiać nowe umocnienie. Do tekstu dodaje dwa zdjęcia orientacyjne. Jak to ugryźć. Dodam, że jestem laikiem jeśli chodzi o budowlanke, dlatego pytam fachowców.

D7AEF39C-CCA5-4733-AD36-F496118D32BD.jpeg

92D78C06-92AA-4EAF-AEFD-9626BFF73F4E.jpeg

Link do komentarza

Trzeba zrobić odkrywkę, czyli odkuć trochę tynku - najlepiej od wewnątrz - tam gdzie powinno byc nadproże, i sprawdzić, jakie tam jet nadproże. Najlepiej, żeby było żelbetowe. Bedzie widac beton, zamiast cegły.

Jednak i tak bym poprosił konstruktora o opinię, czy ta nadbudowa go zbyt nie obciąża  (choć nie powinna, bo ciężar się rozkłada na wieniec i to nadproże).

A więc na 95% można to zamurowanie rozkuć - ale potrzebna jest decyzja konstruktora.

Dla pewności i bezpieczeństwa.

Link do komentarza

to brązowe to proszę Pana, deska :)

i rozumiem, że ten szary pustak to zamurowane okna i drzwi balkonowe, to dobudowane piętro to w zasadzie poddasze?

 

a jaki tam jest strop?

i czy ta stara ściana to tylko ta cegła, czy jest to ściana warstwowa?

Link do komentarza

To brązowe to deska, co by się mniej deszczówki lało w mur.

Ściana jest z białej cegły i czerwonej kratówki takiej szerszej jak mi przekazano. Będę wiedział więcej jak odkuje.

Strop ma metalowe belki, zbrojenie i zalany jest i tyle w sumie mojej wiedzy.

Dzięki wielkie za te podpowiedzi. Kierują mnie jakoś.

Link do komentarza

czyli mur nośny z czerwonej kratówki, elewacja z cegły wap-pias, pomiędzy albo jakaś izolacja, albo pustka

patrząc po odkrywce to tam gdzie jest lampa to powinno być mniej więcej nadproże, oczywiście na tej czerwonej kratówce, albo podkuć albo kilka nawiertów - poczujesz inny opór jak jest

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
    • Takiego sposobu jeszcze nie słyszałem 😯 może spróbuję. Ogólnie 3 z 5 kołków jakie wbiłem siedzą dobrze(przynajmniej tak mi się wydaje). Może to kwestia tego że na suficie mam jeszcze jakiś tynk lub coś podobnego a dopiero potem beton.     W ogóle to tak sobie teraz pomyslalem. Czy mojekolki aby nie da za krótkie? Tzn mają po 3 cm długości śruba w nich ma 4 cm. Czy taka długość do żelbetonu na suficie który poprzedzony jest jeszcze jakaś warstwa jest ok?
    • Dziękuję 🙂  Źle napisałem, że będzie to zbiornik. Ma kształt walca z pełnymi otworami od dołu i góry, zasypany będzie żwirem z umieszczoną w środku studzienką. Dach od tej strony ma ok 90 M2 Jaki powinien być spadek przy wykopie, 2 cm na długości 1 metra będzie Ok? U mnie tona żwiru 16 mm- 32 mm kosztuję 140 zł, czy można użyć inny?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...