Skocz do zawartości

Ogrzewanie domu, wody


Recommended Posts

Napisano

Witam, zakupiłem mieszkanie w domu 3 rodzinnym. Dom wielkości 57m2 plus strych pod zabudowę około 56 m2 ale na razie nie robię może za rok lub 2 lata.  Obecnie jestem poza Polską, i chce coś zrobić aby w domu w okresie zimowym w domu było ciepło i woda nie zamarzała w instalacji wodnej. Mianowicie w domu jest zrobione centralne na grzanie wody a także ogrzewanie domu z grzejnikami i podłogówką, chcę na okres zimy zamontować panele grzewcze na podczerwień lub grzejniki z kondensatorem, a cała instalację wodną zalać glikolem by instalacja nie zamarzała. Myślę też czy jest możliwość by zamiast pieca na paliwo stałe zamontować pompę powietrza wtedy by stała w kotłowni lub za kotłownią która mieści się w budynku obok budynku mieszkalnego. Myślę też za 3 lata zamontować fotowoltalikę na dachu, jednakże na chwilę obecną poszukuję alternatywy na 2 czy 3 zimy aby nic się w domu nie działo. Jak była by możliwość podpięcia pompy ciepła pod ten układ centralny zamiast pieca by zostało top już na stałe tylko podpiął bym pod to później fotowoltalikę. Co myślicie jakie rozwiązanie będzie najlepsze?? Muszę dopatrzeć jeszcze czy w boilerze jest grzałka lub możliwość montowania grzałki elektrycznej do podgrzewania wody. 

Napisano
4 minuty temu, Piotr Kruszewski napisał:

Zastanawiam się jeszcze nad buforem ciepła z grzałką elektryczną podłączonym pod obecne centralne. Doradźcie mi.

A co to akumulowanie ma na celu ? jakich zysków się spodziewasz? Po ilu latach zwróci się instalacja bufora? 

Napisano

 

2 minuty temu, gawel napisał:

A co to akumulowanie ma na celu ? jakich zysków się spodziewasz? Po ilu latach zwróci się instalacja bufora? 

Nie spodziewam się zysków tylko aby jak mnie w domu nie będzie w zimie dom był ogrzany i żeby jednak nie bawić się w zalewanie rur glikolem ale żeby woda była podgrzana w rurach.

Napisano
Przed chwilą, Piotr Kruszewski napisał:

 

Nie spodziewam się zysków tylko aby jak mnie w domu nie będzie w zimie dom był ogrzany i żeby jednak nie bawić się w zalewanie rur glikolem ale żeby woda była podgrzana w rurach.

A czy tylko grzałka w buforze może tego dokonać ? w a elektrycznym piecu do co wielkości laptopa , już nie?

Staram się zrozumieć twoje wybory i takie mam pytania

Napisano
2 minuty temu, gawel napisał:

A czy tylko grzałka w buforze może tego dokonać ? w a elektrycznym piecu do co wielkości laptopa , już nie?

Staram się zrozumieć twoje wybory i takie mam pytania

Co mas zna myśli, nie jestem jakimś tam ekspertem z tych dziedzin i szukam najlepszej opcji. Więc mówisz o elektrycznym piecu zamiast na paliwo stałe?? Nie wiedziałem, iż taki istnieje.

 

Napisano
Przed chwilą, Piotr Kruszewski napisał:

Co mas zna myśli, nie jestem jakimś tam ekspertem z tych dziedzin i szukam najlepszej opcji. Więc mówisz o elektrycznym piecu zamiast na paliwo stałe?? Nie wiedziałem, iż taki istnieje.

 

Teraz to ja nie rozumiem chcesz mieć ogrzewanie bezobsługowe z powodu nieobecności czy kopciuch? Bo już nie wiem. 

Napisano

Chce mieć bezobsługowe, z powodu nieobecności w domu. Nie chce kopciucha i teraz właśnie siedzę czytam o tych piecach elektrycznych. Wychodzi na to, że mogę podpiąć pod te centralne co mam już. 

 

Napisano
1 minutę temu, Piotr Kruszewski napisał:

Chce mieć bezobsługowe, z powodu nieobecności w domu. Nie chce kopciucha i teraz właśnie siedzę czytam o tych piecach elektrycznych. Wychodzi na to, że mogę podpiąć pod te centralne co mam już. 

 

Oczywiście to może być nawet tania rura z grzałką prądu dużo nie pobierze i nigdy nie zamarznie. Ile masz litrów wody w obiegu?

Napisano
4 minuty temu, gawel napisał:

Oczywiście to może być nawet tania rura z grzałką prądu dużo nie pobierze i nigdy nie zamarznie. Ile masz litrów wody w obiegu?

Nawet nie wiem ale na pewno to dużo nie jest jest to około 57m2 domu, plus jak rozbuduje strych to będzie 110 m2. 

 

Napisano

To czemu boisz się glikolu drogo nie będzie a cwu można wypuścić i osuszyć instalację. 

Do niewielkiego domu nie robiłbym wodnego centralnego bo to jest już przestarzałe, nie mam centralnego w mim domu i bardzo sobie chwale to roziązanie zero kosztów i problemów nic nie zamarza. Powierz sam jaki jest sens ogrzewać powietrze w domu poprzez ogrzewanie wody prądem? 

 

Równie dobrze można wytwarzać parę aby napędzić generator aby elektrycznie nagrzać wodę grzałką żeby ogrzać powietrze. Prawda że fajne i durne? :)

Napisano

Czy ty już masz te instalacje wodne i co czy dopiero planujesz?

sory już doczytałem że jest. a czy jest to zalane wodą może da się wysuszyć jak i tak nie mieszkasz na razie i nie wykonczone.

Napisano
3 godziny temu, gawel napisał:

Czy ty już masz te instalacje wodne i co czy dopiero planujesz?

sory już doczytałem że jest. a czy jest to zalane wodą może da się wysuszyć jak i tak nie mieszkasz na razie i nie wykonczone.

Jest wykończone juz, i zalane bo mieszkają tam właściciele jeszcze bo pozwoliłem im do końca czerwca, wiec centralne już jest wraz z podłogówka i piecem na paliwo stałe. Więc według ciebie jakie najlepsze w tej sytuacji było rozwiązanie. W zimie bywam też na krótko i chce by było ciepło a także aby była woda ciepła, nie tylko jak bywam tam ale cały czas jak mnie nie ma. Nie chce mi się chodzić do pieca i palić, podrzucać więc szukam rozwiązania by to jakoś połączyć i za jakieś 2 lata podpiąć fotowoltalikę. 

Napisano

To zależy. 

Najprościej do istniejącego układu dokupić piec/rurę z grzałką i dołączyć jako źródło podtrzymujące niską ale jednak dodatnią temperaturę. Natomiast jak wrócisz do domu dorzucisz do pieca i temperatura szybko się podwyższy. Zależy na jakie koszty możesz sobie pozwolić.

 

Natomiast ta fotowoltaika to co ma robic? I jakie masz warunki techniczne do jej zainstalowania? Przy tak małym domu można zrobić większą instalację i poszastać przy piecu elektrycznym wtedy można by kupić trochę droższy z lepszym sterowaniem nawet wivi.  Instalacja 10kwp od 33 tys - ulga pit =27 tys piec lepszy ok 3-4 tys. W takiej sytuacji wydawanie kolejnych 20 tys na PC jest bez sensu. 

Napisano
4 godziny temu, gawel napisał:

pierwszy lepszy ze sterowaniem z telefonu na czym zalezy autorowi aby móc podwyższyć temp przed przyjazdem i monitorować zdalnie. 

https://www.ceneo.pl/65578893;pla?se=YxWbm1iqQxdyrhZALD2q02WnsAqEsNg5&shop=147423502&gclid=CjwKCAjwhYOFBhBkEiwASF3KGXE60qcBNmKLjnfRTpsKBDrXc1Gp1a145xCrxXsMTkfSZWjLgfz1NRoCXSMQAvD_BwE

No o coś takiego mi chodzi. Teraz próbuję przekalkulować jakie mniej więcej będą koszt prądu. Czytałem aby szukać pieca elektrycznych akumulacyjnych lub podłączyć bufor i przejść na taryfę 2 czyli  grzanie 13-15 i od 22 do 6 rano.  Co o tym sądzisz??

Napisano
5 minut temu, Piotr Kruszewski napisał:

No o coś takiego mi chodzi. Teraz próbuję przekalkulować jakie mniej więcej będą koszt prądu. Czytałem aby szukać pieca elektrycznych akumulacyjnych lub podłączyć bufor i przejść na taryfę 2 czyli  grzanie 13-15 i od 22 do 6 rano.  Co o tym sądzisz??

Różnica w cenie prądu to około 40% pomiędzy II strefa taryf G12/w  G11. W taryfie g12w akumulacja nie ma sensu a jak planujesz PV to już zupełnie nie me czego i po co akumulowac zawsze najzimniej jest w nocy i wtedy masz tani prąd. 

Napisano
6 minut temu, gawel napisał:

Różnica w cenie prądu to około 40% pomiędzy II strefa taryf G12/w  G11. W taryfie g12w akumulacja nie ma sensu a jak planujesz PV to już zupełnie nie me czego i po co akumulowac zawsze najzimniej jest w nocy i wtedy masz tani prąd. 

Czyli zwykły piec elektryczny na strefie g12 bez akumulacji. Bo z tego czo wyczytałem to, działa to tak, iż kumuluje i ogrzewa przez noc jak jest duży baniak z wodą i na dzień wypuszcza. Jak dobrze to zrozumiałem.

 

Napisano

taryfa g12w weekendowa ta polecam natomiast różnica pomiędzy strefami to ok 35 gr czyli wydając na zbiornik z grzałką ok 3000 zł zwrot nastąpi po ok 9 MWh ale trzeba odliczyć straty 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Witam.
W pana sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje się być zastosowanie kotła elektrycznego, który zapewni utrzymanie temperatury na odpowiednim poziomie podczas Pana nieobecności.
Należy pamiętać, aby nawet w przypadku nie używania pomieszczeń temperatura była utrzymywana w granicach 16oC. Długotrwałe utrzymywanie temperatury niższej może spowodować rozwój pleśni na skutek wysokiej wilgotności

Zachęcam do kontaktu z naszym autoryzowanym partnerem, który z pewnością rozwieje Pana wątpliwości i pomoże w dobraniu najlepszych możliwych urządzeń. Najbliższego autoryzowanego partnera znajdzie Pan na stronie:  https://www.bosch-thermotechnology.com/pl/pl/autoryzowani-partnerzy/dealersearch/

 

Pozdrawiam

----------------------------------

Konsultant Bosch Termotechnika

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...