Skocz do zawartości

Remont pokoju - Pytania laika :)


Recommended Posts

Napisano

Cześć, właśnie zabrałem się za swój pierwszy remont pokoju(ok 21m2 powierzchni ścian), aktualnie jestem po zerwaniu tapet i tygodniu edukowania się w temacie.
Naszło mnie parę laickich pytań i postanowiłem je zadać.

Czy i na ile potrzebne jest wyczyszczenie ścian?

Warstwy na ścianach:
⦁ Prawdopodobnie pozostałość po żółtej farbie
⦁ Jakieś wzorki
⦁ Biała cienka warstwa - klej od tapet, czy też farba?
⦁ Szpachla w niektórych miejscach
⦁ Mały kawałek prawdopodobnie grzybu
Nie wiem, czy mam tu szlifować całe ściany, czy jedynie umyć mydłem malarskim(czy moze wystarczy zwykłe?) - a może nic z tych rzeczy nie jest konieczne?
A ten grzyb(?) skuć i nałożyć jakiś preparat przeciwgrzybiczy?

Usuwanie dziur i bruzd
Dziury:
Czy wystarczy, że zaszpachluje goldbandem, czy lepiej użyć czegoś innego?
Jeśli użyć goldbandu, to czy dziury zaszpachlować podczas tynkowania, czy zrobić to przed w określonym odstępie czasu?

Bruzdy:
Czy mam je rozszerzyć, czy może skuć porządnie tynk w ich okolicach, czy je zignorować?

Tynkowanie
Moje ściany są krzywe, nierówności mogą sięgać nawet 2 cm.
Czy wystarczy, że wyrównam te ściany jedną warstwą tynku, czy może zrobić to mokre na mokre?
A może po jednej warstwie tynku dać zaprawę wyrównawczą cekol do finalnego wyrównania?

Na koniec dodam jeszcze swój ogólny zarys planu remontu, może ktoś z Was będzie chciał też dołożyć jakieś swoje sugestie :)

Cytat

PLAN
1. Zerwanie tapet
2. Oczyszczenie ścian
3. Zaszpachlowanie dziur (goldband)
4. Gruntowanie (głęboko penetrujący, wstępnie wybrałem Knauf Universalgrund)
5. Tynkowanie i wyrównywanie (GoldBand + ew. zaprawa wyrównawcza cekol
6. Gładzenie (gładzi jeszcze nie wybrałem)
7. Szlifowanie
8. Grunt + Malowanie

Prócz tego to oczywiście zerwę listwy podsufitowy, a rury grzewcze zamknę pod płytami g-k, ściane za kaloryferem zabezpiecze matą termoizolacyjną, przy tynkowaniu chce się wspomóc prowadnicami. No i w futryne okienną wtopie narożniki aluminiowych.



Na koniec podsyłam jeszcze zdjęcia ścian.
https://imgur.com/a/kGkbNsg 

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi :)

ilkkUNG.jpg

Napisano

Tam gdzie jest grzyb, albo podejrzenie że jest, a tynk się nie kruszy, zapryskał bym czymś grzybobójczym, ale wcześniej i po dobrze byłoby to wysuszyć i zostawił tak jak jest. Jak usunięta przyczyna wilgoci to będzie się trzymać, jak nie to nawet bez grzyba odpadnie. Jak masz 2 cm do wyrównania bez listew podtynkowych ja tego nie widzę bez doświadczenia. Najlepiej byłoby osadzić listwy, wyprowadzić płaszczyznę i dopiero tynk. I raczej na raz, bo z tego co wiem jedna warstwa do drugiej się raczej nie przyklei. Dlatego lepiej sobie to podzielić właśnie listwami i jakby Ci się nie udało całej ściany zarzucić to oddziela to listwa. Zaprawą wyrównawczą nie robiłem, bo zwykle w miarę prosto udało się zrobić. Napewno to co śliskie, czyli jakieś pozostałości farb olejnych, klejów do tapet trzeba zerwać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

@vlad1431

 

Dziękuję za kompleksową odpowiedź :)

Właśnie pisząc o użyciu prowadnic podczas tynkowania chciałem sobie pomóc w równaniu ścian jako amatorowi. 
Również dzięki za informację - że w razie gdybym nie wyrobił się w czasie to spokojnie mogę zacząć kontynuowanie tynkowania od tej listwy(chyba dobrze rozumiem, ze przez listwę tynkową masz na myśli właśnie prowadnicę podtynkową).

Napisano

Tak, prowadnica chyba bardziej technicznie brzmi. Tu bardziej chodzi o wymieszanie danej porcji, że te nie zawsze się chcą ze sobą skleić. Dlatego bezpiecznie jest to poodzielać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jak pytasz o to zagłębienie to nie, trzeba to zatynkować. Listwy powinno się w pionie ukladać, bo wtedy jedna cała warstwa trzyma się od dołu. Poprzedzielana w poziomie już nie jest podparta po usunięciu listwy. W zależności jeszcze jak masz te fałdy do wyrównania, bo niekoniecznie będzie dało rady w pionie i na całej długości, chyba że się wkujesz, bo listwy akurat mają chyba 2cm grubości.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,
ważne jest też usunięcie źródła zawilgocenia i i zapewnienie odpowiedniej wentylacji pomieszczenia. Wszystkie luźne powłoki malarskie i kruszący się tynk powinny zostać usunięte, a cała powierzchnia dokładnie odpylona i zagruntowana. Może Pan wykorzystać do tego grunt polimerowy Śnieżka Acryl-Putz® GU40. Grunt zwiąże kurz i zabrudzenia, zmniejszy chłonność i zwiększy przyczepność. Górną listwę podsufitową można usunąć, aby odpowiednio ustawić listwy tynkarskie. Do tynkowania najlepiej użyć tynku gipsowego, który jest łatwy w obróbce. Po jego wyschnięciu ewentualnie można rozważyć nałożenie gładzi, np. Śnieżka Acryl-Putz® ST10.
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...