Skocz do zawartości

Remont pokoju - Pytania laika :)


Recommended Posts

Cześć, właśnie zabrałem się za swój pierwszy remont pokoju(ok 21m2 powierzchni ścian), aktualnie jestem po zerwaniu tapet i tygodniu edukowania się w temacie.
Naszło mnie parę laickich pytań i postanowiłem je zadać.

Czy i na ile potrzebne jest wyczyszczenie ścian?

Warstwy na ścianach:
⦁ Prawdopodobnie pozostałość po żółtej farbie
⦁ Jakieś wzorki
⦁ Biała cienka warstwa - klej od tapet, czy też farba?
⦁ Szpachla w niektórych miejscach
⦁ Mały kawałek prawdopodobnie grzybu
Nie wiem, czy mam tu szlifować całe ściany, czy jedynie umyć mydłem malarskim(czy moze wystarczy zwykłe?) - a może nic z tych rzeczy nie jest konieczne?
A ten grzyb(?) skuć i nałożyć jakiś preparat przeciwgrzybiczy?

Usuwanie dziur i bruzd
Dziury:
Czy wystarczy, że zaszpachluje goldbandem, czy lepiej użyć czegoś innego?
Jeśli użyć goldbandu, to czy dziury zaszpachlować podczas tynkowania, czy zrobić to przed w określonym odstępie czasu?

Bruzdy:
Czy mam je rozszerzyć, czy może skuć porządnie tynk w ich okolicach, czy je zignorować?

Tynkowanie
Moje ściany są krzywe, nierówności mogą sięgać nawet 2 cm.
Czy wystarczy, że wyrównam te ściany jedną warstwą tynku, czy może zrobić to mokre na mokre?
A może po jednej warstwie tynku dać zaprawę wyrównawczą cekol do finalnego wyrównania?

Na koniec dodam jeszcze swój ogólny zarys planu remontu, może ktoś z Was będzie chciał też dołożyć jakieś swoje sugestie :)

Cytat

PLAN
1. Zerwanie tapet
2. Oczyszczenie ścian
3. Zaszpachlowanie dziur (goldband)
4. Gruntowanie (głęboko penetrujący, wstępnie wybrałem Knauf Universalgrund)
5. Tynkowanie i wyrównywanie (GoldBand + ew. zaprawa wyrównawcza cekol
6. Gładzenie (gładzi jeszcze nie wybrałem)
7. Szlifowanie
8. Grunt + Malowanie

Prócz tego to oczywiście zerwę listwy podsufitowy, a rury grzewcze zamknę pod płytami g-k, ściane za kaloryferem zabezpiecze matą termoizolacyjną, przy tynkowaniu chce się wspomóc prowadnicami. No i w futryne okienną wtopie narożniki aluminiowych.



Na koniec podsyłam jeszcze zdjęcia ścian.
https://imgur.com/a/kGkbNsg 

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi :)

ilkkUNG.jpg

Link do komentarza

Tam gdzie jest grzyb, albo podejrzenie że jest, a tynk się nie kruszy, zapryskał bym czymś grzybobójczym, ale wcześniej i po dobrze byłoby to wysuszyć i zostawił tak jak jest. Jak usunięta przyczyna wilgoci to będzie się trzymać, jak nie to nawet bez grzyba odpadnie. Jak masz 2 cm do wyrównania bez listew podtynkowych ja tego nie widzę bez doświadczenia. Najlepiej byłoby osadzić listwy, wyprowadzić płaszczyznę i dopiero tynk. I raczej na raz, bo z tego co wiem jedna warstwa do drugiej się raczej nie przyklei. Dlatego lepiej sobie to podzielić właśnie listwami i jakby Ci się nie udało całej ściany zarzucić to oddziela to listwa. Zaprawą wyrównawczą nie robiłem, bo zwykle w miarę prosto udało się zrobić. Napewno to co śliskie, czyli jakieś pozostałości farb olejnych, klejów do tapet trzeba zerwać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

@vlad1431

 

Dziękuję za kompleksową odpowiedź :)

Właśnie pisząc o użyciu prowadnic podczas tynkowania chciałem sobie pomóc w równaniu ścian jako amatorowi. 
Również dzięki za informację - że w razie gdybym nie wyrobił się w czasie to spokojnie mogę zacząć kontynuowanie tynkowania od tej listwy(chyba dobrze rozumiem, ze przez listwę tynkową masz na myśli właśnie prowadnicę podtynkową).

Link do komentarza

Jak pytasz o to zagłębienie to nie, trzeba to zatynkować. Listwy powinno się w pionie ukladać, bo wtedy jedna cała warstwa trzyma się od dołu. Poprzedzielana w poziomie już nie jest podparta po usunięciu listwy. W zależności jeszcze jak masz te fałdy do wyrównania, bo niekoniecznie będzie dało rady w pionie i na całej długości, chyba że się wkujesz, bo listwy akurat mają chyba 2cm grubości.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
ważne jest też usunięcie źródła zawilgocenia i i zapewnienie odpowiedniej wentylacji pomieszczenia. Wszystkie luźne powłoki malarskie i kruszący się tynk powinny zostać usunięte, a cała powierzchnia dokładnie odpylona i zagruntowana. Może Pan wykorzystać do tego grunt polimerowy Śnieżka Acryl-Putz® GU40. Grunt zwiąże kurz i zabrudzenia, zmniejszy chłonność i zwiększy przyczepność. Górną listwę podsufitową można usunąć, aby odpowiednio ustawić listwy tynkarskie. Do tynkowania najlepiej użyć tynku gipsowego, który jest łatwy w obróbce. Po jego wyschnięciu ewentualnie można rozważyć nałożenie gładzi, np. Śnieżka Acryl-Putz® ST10.
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...