Skocz do zawartości

Dobudówka łącznik-salon a MPZP


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

posiadam budynek z lat 70tych oraz budynek gospodarczy, który pełni funkcję m.in garażu.
Chciałbym do domu dobudować nowoczesny salon z przeszkleniem, który jednocześnie byłby wiatrołapem i łącznikiem pomiędzy wspomnianym domem a budynkiem gospodarczym.

Pytanie 1.
Czy coś takiego jest możliwe według prawa budowlanego? Nie ma problemów z łączniem budynku gospodarczego oraz mieszkalnego?

Pytanie 2.
Jeśli miejscowy plan nie przewiduje dachu niższego niż 30-45 stopni, to czy taki łącznik może mieć płaski dach? Zależy mi na tym, aby łącznik był wkomponowany, delikatny (jak w przykładzie).

 

Pytanie 3.

Jeśli pkt 2. jest niemożliwy do realizacji, to czy ewentualnie sam łącznik (wąski, bez salonu) byłby możliwy jak na przykładzie:
a1c6df39a7693cccfcbd944531655c5c.jpg


Dziękuję za pomoc!

Edytowano przez 4flo (zobacz historię edycji)
Napisano

Pod względem prawnym samo połączenie tych budynków nie jest problemem. Zostaje kwestia dachu i ewentualnie innych obostrzeń w MPZP i ogólnych przepisach prawa. Łącznik jest dość specyficznym elementem i w związku z tym wydział budownictwa i architektury starostwa mimo wszystko zaakceptuje projekt z dachem płaskim. Trzeba pytać i tyle. Jeżeli będzie z tym problem. to zamiast dachu płaskiego można formalnie zrobić taras nad pomieszczeniem. Ale wówczas powinien mieć on balustrady.

Napisano

Wzrasta powierzchnia użytkowa budynku mieszkalnego formalnie. Pomijając już kwestie technologiczne. Można potraktować ten łącznik jako ogród zimowy o powierzchni do 35m2 i dobudować go do budynku mieszkalnego lub gospodarczego. Chodzi tu juz nie tyle o dobudowę bez pozwolenia (na zgłoszenie) co o uściślenie. Ja - jako potencjalny inwestor zadał bym takie pytanie i z takim dylematem bym się zmierzył.

https://www.prawo-budowlane.info/dobudowa-ganku-przy-domu,413,material_prawo_budowlane.html

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...