Skocz do zawartości

Zimne kaloryfery na pietrze


Recommended Posts

Napisano

Hej, postaram się jasno wyjaśnić i wysłać zdjęcia. Mam problem z ciepłem w domu po odkręceniu jednego kaloryfera. Na pietrze gdy odpowietrzam kaloryfer lekko mi uchodzi ciśnienie i po za tym nic, kaloryfer się grzeje u dołu, ale woda nie leci do odpowietrznik. Ciepło mam z " ciepłowni". Na zdjęciach widać cała instalację i wskaźnik ciśnienia. Dodam że przed zdjęciem kaloryfera w piwnicy wszystko działało. System ciepła idzie od piwnicy po parter i poddasze. Proszę o pomoc pozdrawiam

 

IMG_20210314_150411.jpg

IMG_20210308_163713.jpg

Napisano

To czerwone to jest jakieś "cudowne" naczynie przeponowe? Moim zdaniem to kwestie zrównoważenia ciśnienia w instalacji. Skryzuj np. wszystkie grzejniki a zostaw tylko ten na górze i poczekaj aż się nagrzeje - o ile się nagrzeje. Przy okazji polecam lekturę świeżego artykułu o przyczynach takich właśnie zjawisk w instalacji grzewczej w domu.

https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/51590-dlaczego-instalacja-grzewcza-w-domu-czasami-niedomaga

Napisano (edytowany)

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję za odpowiedźi, 

15 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Zgadzam się, bo wymontowalem jeden kaloryfer, rurki zostały szczelnie zaślepione. Wody trochę ubyło podczas tego demontowania. Pytanie jak mogę uzupełnić tą wodę? Ciepło jest z ciepłowni , więc nie powinno to nastąpić samoczynnie? No i to ciśnienie ? Jest prawidłowe? Żałuję że nie sprawdziłem jakie było przed demontażem. Jak podnieść ciśnienie? Pompka samochodową i do jakiej wartości i czy robić to na zimno czy jak instalacja jest nagrzana, zakręcić ciepło z ciepłowni czy może być otwarte? Dużo pytań ale chciałbym to samemu ogarnąć, pozdrawiam

15 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proszę podnieść ciśnienie wody w instalacji za wymiennikiem ciepła, po stronie domu. 

A jak to dokładnie zrobić, na instalacji zimnej czy może być cały czas puszczony obieg i odpompować ciśnienie w przeponie? I do jakiej wartości? Pozdrawiam

Napisano

Jeszcze mam pytanie co do odpowietrzanie kaloryferów, bo pytałem się 3 osób i miałem 3 różne odpowiedzi, na załączonej pompie, otwartych wszystkich termostatach i zaczynam odpowietrzacz po kolei kaloryfery, na wyłączonej i schłodzonej instalacji i zakręconych termostatach, trzecia pompa chodzi zamykam wszystkie termostaty i odpowietrzam kaloryfery na górze. 

Teraz kto ma rację? Czy wogole mają rację? 🙂

Napisano

Zeby odpowietrzyć kaloryfer musi być obieg wody i najlepiej swobodny pełny czyli odkręcasz termostaty na pełny przepływ i odpalasz pompę do wymuszenia obiegu. Czy jest w pionie na górze odpowietrznik? Raczej nie ma bo tak to byś nie latał od grzejnika do grzejnika. Ja bym zaczął od najwyższego grzejnika. Czy w obiegu CO masz jeszcze gdzieś odpowietrzniki automatyczne?

Napisano

Ciśnienie podwyższa się poprzez napełnienie obiegu wodą (z instalacji zimnej wody) a nie pompowanie powietrzem naczynia wzbiorczego.  Wstępne ciśnienie w naczyniu zapewnia wypełnienie go powietrzem , które  równoważy ciśnienie hydrostatyczne słupa wody w instalacji . Natomiast aby zapewnienie wypełnienia całej instalacji woda trzeba nieco podnieść ciśnienie w obiegu (przy zimnej instalacji) poprzez dopełnienie wodą. Manometr służy  do kontroli ciśnienia wstępnego w obiegu (a nie w naczyniu) oraz jego wzrostu w trybie pracy ogrzewania.

Odpowietrzenie przeprowadza się na działającej instalacji zaczynając od najniższego punktu, a o prawidłowości działania świadczy jednolity wypływ wody z odpowietrznika. 

Napisano

Właśnie ze względu na widoczne na pierwszym zdjęciu wskazanie manometru pisałem żeby zacząć od podniesienia ciśnienia wody w instalacji. Tu nie chodzi o ciśnienie powietrza w naczyniu przeponowym tylko o ciśnienie wody zasilającej grzejniki. W instalacji jest wymiennik ciepła, Prawdopodobnie widać go częściowo na drugim zdjęciu. Rozdziela on obieg wody pomiędzy siecią ciepłowniczą i instalacją c.o. budynku. To w tej ostatniej - pomiędzy wymiennikiem i grzejnikami - trzeba podnieść ciśnienie wody. W instalacji powinien być zawór umożliwiający dodanie wody z instalacji wodociągowej do c.o. Jeśli jakimś cudem go nie ma, to trzeba wykonać takie połączenie. Ciśnienie w instalacji c.o. warto ustawić na przynajmniej 1 bar. 

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Przy odpowietrzaniu wszystkie zawory termostatyczne powinny być otwarte. Najlepiej zrobić to raz przy wyłączonej pompie, ale ciśnieniu wody podniesionym na docelowe. Po odpowietrzeniu ciśnienie nieco spadnie, wody trzeba znów dodać. Potem uruchamiamy pompę i odpowietrzamy ponownie. I powtarzamy je codziennie przez 2-3 dni w już normalnie pracującej instalacji. Czy całe powietrze uda się od razu usunąć zależy od ukształtowania rurociągów.

Napisano

 

44 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Ciśnienie wstępne w naczyniu wzbiorczym ustala się po jego odłączeniu od instalacji,  a nie pod naciskiem hydrostatycznym . Chodzi o pełne wykorzystanie jego pojemności, a można to osiągnąć po wypełnieniu go powietrzem,

Natomiast pomiar po zamontowaniu w instalacji nie wykaże stopnia wypełnienia części powietrznej. Nominalnie ciśnienie wstępne powietrza ustala się się stosownie do ciśnienia hydrostatycznego (wysokości instalacji) na poziomie  o  0.2 - 0,3 bary wyższym od niego, co gwarantuje pełne wypełnienie poduszki powietrznej w stanie zimnym.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...