Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów pytań kilka


Recommended Posts

Witam, niedługo startują z budową domu... z tygodnia na tydzień dowiaduje się nowych informacji o sposobach budowy stąd mam do Was kilka pytań, pacjent; dom parterowy w północnej części województwa małopolskiego, grunt piaszczysty, wody gruntowe nisko z uwagi na to, że działka jest dość wysoko w stosunku do otoczenia, fundamenty monolityczne, ściany beton komórkowy Solbet.

1. Izolacja pozioma (papa) stosowana będzie na pewno na ściany fundamentowe (pod ściany budynku), myślałem też taką izolację zastosować dodatkowo pomiędzy ławy, a ściany fundamentowe - wydaje mi się to bardzo sensowne bo ewentualna wędrówka wilgoci zostanie wcześniej zatrzymana przez co i ewentualne przedostanie mrozu po fundamencie który zdołał naciągać wilgoć z niższych warstw, czy moje myślenie jest prawidłowe ?

2. Izolacja pionowa - czy dla mojego przypadku wystarczy nierozcieńczony dysperbit/abizol 2 warstwy czy nie ma sensu bawić się tymi maściami i lepiej kupić "coś na receptę" ? co polecicie ?

Na to planuje na pianokleju przykleić XPS i folia kubełkowa dla zabezpieczenia XPS-a dalej obsypka z piachu

 

Może o czymś zapomniałem? za wszystkie rady serdecznie dziękuję ! 

Link do komentarza
Dnia 15.02.2021 o 15:39, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Izolacja pionowa uzależniona od warunków gruntowo-wodnych. Lekka, średnia lub ciężka. Mas izolacyjnych jest multum i trzeba zwrócić uwagę na rozpuszczalnik, który działa destrukcyjnie na XPS/EPS.

 

Dnia 15.02.2021 o 15:46, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Oczywiście powyższa uwaga dotyczy budynków podpiwniczonych. W domach bez piwnic wystarczy izolacja  pozioma ścian i podłogi oraz impregnacja  ścian fundamentowych. 

Co sądzą Panowie o anionowej emulsji bitumiczno-lateksowej czy mogę ją wykorzystać (nada się) do pionowej izolacji fundamentów, mam dostęp do takiej w bardzo okazyjnej cenie

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...