Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów pytań kilka


Recommended Posts

Witam, niedługo startują z budową domu... z tygodnia na tydzień dowiaduje się nowych informacji o sposobach budowy stąd mam do Was kilka pytań, pacjent; dom parterowy w północnej części województwa małopolskiego, grunt piaszczysty, wody gruntowe nisko z uwagi na to, że działka jest dość wysoko w stosunku do otoczenia, fundamenty monolityczne, ściany beton komórkowy Solbet.

1. Izolacja pozioma (papa) stosowana będzie na pewno na ściany fundamentowe (pod ściany budynku), myślałem też taką izolację zastosować dodatkowo pomiędzy ławy, a ściany fundamentowe - wydaje mi się to bardzo sensowne bo ewentualna wędrówka wilgoci zostanie wcześniej zatrzymana przez co i ewentualne przedostanie mrozu po fundamencie który zdołał naciągać wilgoć z niższych warstw, czy moje myślenie jest prawidłowe ?

2. Izolacja pionowa - czy dla mojego przypadku wystarczy nierozcieńczony dysperbit/abizol 2 warstwy czy nie ma sensu bawić się tymi maściami i lepiej kupić "coś na receptę" ? co polecicie ?

Na to planuje na pianokleju przykleić XPS i folia kubełkowa dla zabezpieczenia XPS-a dalej obsypka z piachu

 

Może o czymś zapomniałem? za wszystkie rady serdecznie dziękuję ! 

Link do komentarza
Dnia 15.02.2021 o 15:39, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Izolacja pionowa uzależniona od warunków gruntowo-wodnych. Lekka, średnia lub ciężka. Mas izolacyjnych jest multum i trzeba zwrócić uwagę na rozpuszczalnik, który działa destrukcyjnie na XPS/EPS.

 

Dnia 15.02.2021 o 15:46, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Oczywiście powyższa uwaga dotyczy budynków podpiwniczonych. W domach bez piwnic wystarczy izolacja  pozioma ścian i podłogi oraz impregnacja  ścian fundamentowych. 

Co sądzą Panowie o anionowej emulsji bitumiczno-lateksowej czy mogę ją wykorzystać (nada się) do pionowej izolacji fundamentów, mam dostęp do takiej w bardzo okazyjnej cenie

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...