Skocz do zawartości

Hydroizolacja


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

Mam pytanie odnośnie izolacji po ścianami nośnymi betonu komórkowego. Bloczki pierwsza warstwa na zaprawie murarskiej, kolejne warstwy na zaprawie do cienkich spoin Mam izolację poziomą - papa szybki profil SBS 5,2 mm, natomiast budowlańcy nie zrobili zakładu ok. 15 cm i teraz nie mam jak tego połączyć z izolacją, która powinna być ułożona na chudym betonie (papa, ewentualnie folia). Poczytałem trochę o podciąganiu kapilarnym i sam nie wiem co o tym myśleć.

 

Teren - jednorodny - piach. Wykonanie: Ława fundamentowa beton B-20, w wykopie położona folia - 0,02mm x 2. Na gotowej ławie położona papa szybki profil SBS 5,2 mm Bloczek fundamentowy B20 wymurowany na zaprawie. Ściany bloczka pomalowane dysperbitem od wewnątrz oraz od zewnątrz x 2. Strona zewnętrzna ocieplona styropianem wodoodpornym grubość 15 cm oraz w koło położona folia kubełkowa. Na ostatnią warstwę bloczka betonowego położona izolacja pozioma - wspomniana papa szybki profil SBS. Przed wylaniem chudego betonu piach odpowiednio zagęszczony, mechanicznie ubity i na piachu położona jedna warstwa foli o grubości 0,02

 

Przeczytałem chyba wszystkie forma, kilka artykułów o pociąganiu kapilarnym, o właściwościach technicznych użytych materiałów budowlanych, o warunkach gruntowych: a teraz pytanie/pytania

 

1. Czy sposób budowy i zastosowanej hydroizolacji opisany powyżej - jeżeli chodzi o pociąganie kapilarne ściany będzie zachodził w tym konkretnym przypadku?

2. Podciąganie kapilarne a zastosowane materiały - ABK + pierwsza warstwa zaprawy murarskiej, a później zaprawy do cienkich spoin?

3. Jaka jest wielkość porów w zaprawie murarskiej a jaka w zaprawie do cienkich spoin?

4. Na jaką wysokość ewentualnie ścian zaciągnęłaby wilgoć przy założeniu z jakich materiałów jest budowany dom i na jakim terenie? Opis jak wyżej + użyte materiały - ABK+ zaprawy?

5. Czy taki sposób uszczelnienia wspomoże papę poziomą SBS 5,2 mm, która znajduje się pod bloczkiem komórkowym - opis: na styku ściany wysokość ok. 15 cm oraz wstępnej podłogi z chudego betony, położyłbym elastyczną zaprawę uszczelniającą Hydro Flex 1C + do tego taśmy uszczelniające (wodoodporne, mrozoodporne, odporne na starzenie), później folię atestowaną x 2 0,03 mm?

 

Załączam zdjęcie poglądoweIzolacja.thumb.jpg.9b8a940a7cedf436459143c1fdd3a1a0.jpg

Edytowano przez Maciek8080 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

Skonsultowałem sprawę jeszcze raz z moim kierownikiem budowy i dowiedziałem się, że w tym przypadku wywinięcie folii budowlanej na ściany w zupełności wystarczy. Dziękuję za trafną podpowiedź. Nie mniej jednak cały czas martwiłem się podciąganiem kapilarnym na styku ściana/podłoga. dlatego sprawa po konsultacji z kierownikiem została załatwiona w następujący sposób: Na styku ściana-podłoga użyłem zaprawy uszczelniającej Ceresit CR90. Pierwsza warstwa zaprawy położona pędzlem , druga warstwa zaprawy położona szpachelką budowlaną (masa była bardziej plastyczna), trzecia warstwa zaprawy jeszcze raz położona pędzlem. Chciałem użyć dodatkowo taśm CL152 ale w tym przypadku nie ma mowy o przesączaniu się wody lub wody działającej pod konkretnym ciśnieniem, raczej nie będzie miało też miejsca zawilgocenie posadzki w związku z tym zrezygnowałem z taśm. Na to zostanie położona folia wywinięta na ściany. Teren gdzie znajduje się dom - piachy, woda tam nie stoi nigdy, nawet przy bardzo dużych opadach deszczu, ponadto woda z rynien będzie odprowadzana do studni chłonnej.

Edytowano przez Maciek8080
.. (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, niestety w miejscowym planie były same dwuspady wiec nad garazem musiał sie pojawić mały dach a więc i 2 rynny koszowe połączone w kalenicy garazu.   "Ten wariant z pierwszego zdjęcia jest generalnie poprawny" Nie zauwazyłem Twojej odp i byłem juz działąć. Troche się dzisiaj bałem ze zrypie ale zrobiłem. Wyszlo mi chyba nie najgorzej  Nie zrobiłem zdjęcia ale wrzuce następnym razem to obedzie mozna ocenić. Blacharzem nie jestem wiec miałem duzo szczescia. Chwile trenowałem na kartce papieruzeby zrozumeić jak to się będzie zachowywało i to troche pomogło jak by ktos też kombinował. Teraz już po myśle ze to całkiem proste ale trzeba uważać na to zeby blache wystawić do góry wystarczająco na tyle zeby pozniej ja zabiąć na grzbiecie 2 blachy i zeby nie była zawysoko i nie kolidowałą z łata kalenicy.   "Rąbek ma być ukształtowany tak, aby spływająca woda była kierowana na boki (po obu jego stronach), do dwóch rynien koszowych. " Tak zrobilem. Narzedzia do kształtowania blachy kupiłem więdząc ze bede robił to samo.   Jutro chce jeszcze uszczelnić to silikonem dekarskim i pokombinowac łatą od kalenicy bo niestety blacha wyszłą nieco za wysoko i bede musiał ją skrócić. Pokaże na zdjeciach bo ciezko jak opisze to kazdy zrozumie inaczej   Co do filmów to się z Tobązgadzam. W jednym widac ze docinaja dachówke w połowie, jak by nie mogli jej dobrze rozmierzyć. Albo dokładają łate na łate kalenicowa, bo nie wymierzyli dobrze wysokości.   Ciekawe ze sa tez drypy ze strony producenta. Sam zauwazylem ze dachowka mimo ze zrobiona zgodnie z instrukcja jakos slabo pasuje do gasiora. Chwila rozmowy z doradca technicznym producenta i okazuje sie ze zamki sa za duze i tego nie sa sie ladnie spasowac. Ma byc tak jak u mnie, czyli zgodnie z instrukcja ze szczelina went zgodna z "normami" albo ladnie czyli tak jak robia czasami dekarze zmniejszajac szczeline w kalenicy zeby ukryc zamki. Szkoda tylko ze w instrukcjach o tym nie pisza i dowiaduje sie czlowiek o tym po fakcie jak ja.
    • Równie dobrze jakieś zanieczyszczenia w instalacji mogły zapchać zawór zasilający lub powrotny tego zimnego grzejnika. 
    • Nowy system barwienia Osmo to rozwiązanie stworzone z myślą o osobach, które oczekują pełnej swobody w doborze koloru i najwyższej jakości wykończenia. W praktyce oznacza to, że można uzyskać dowolny odcień – zarówno z palet RAL, jak i NCS – bez konieczności ograniczania się do standardowej gamy kolorów producenta. Jedną z największych zalet systemu jest elastyczność. Osmo umożliwia teraz wykorzystanie tych samych kolorów w produktach do wnętrz i na zewnątrz, o ile oba produkty są w wersji kryjącej lub transparentnej. Dzięki temu można zachować spójność kolorystyczną w całym projekcie – od podłogi i mebli, po stolarkę okienną i elementy elewacyjne. Warto też podkreślić, że cały proces barwienia odbywa się lokalnie. Sprzedawca Osmo dysponuje mieszalnikiem i może na miejscu przygotować wybrany odcień w dokładnie takiej ilości, jaka jest potrzebna. Klient otrzymuje produkt gotowy do użycia, z oznaczeniem „Tinted for You”. Każda puszka zawiera również próbkę koloru i jego nazwę na etykiecie, co pozwala łatwo odtworzyć ten sam odcień w przyszłości. Produkty barwione w systemie zachowują wszystkie właściwości oryginalnych preparatów Osmo – zarówno pod względem trwałości, odporności, jak i sposobu aplikacji. Nie ma więc obawy, że indywidualne barwienie wpłynie negatywnie na jakość czy wydajność. Podsumowując, nowy system barwienia Osmo to duże ułatwienie dla osób, które oczekują precyzji i dopasowania koloru do własnej wizji. Wystarczy wybrać odpowiedni produkt Osmo dla danej powierzchni i wymarzony odcień – resztą zajmuje się punkt sprzedaży z mieszalnikiem.
    • Komentarz dodany przez Brygida.: Witam . Szanowni Państwo to co tu widzę to propozycje dla milionerów, celebrytów a nie dla zwykłych zjadaczy chleba. Mam domek drewniany niecałe 100 m2 i tarasik 9 m2 i jestem szczęśliwa i zadowolona z tego co mam. Spełniły mi się moje marzenia o własnym domku z ogrodem w wieku 55 lat ,od 9 lat jestem na emeryturze więc już nie stać mnie na takie luksusy. Dziękuję ,wszystko piękne ale nie dla mnie. Pozdrawiam.
    • Własny taras to dodatkowa przestrzeń, która podniesie jakości codziennego życia. Decydując się na budowę lub kupno domu z tarasem, oczekujemy miejsca, w którym można odpocząć po ciężkim dniu, zorganizować letnie przyjęcia czy po prostu złapać oddech, bez konieczności wyjazdu z miasta. Dla wielu z nas taras jest głównym argumentem za wyborem konkretnej nieruchomości - w końcu to namacalny luksus posiadania własnej strefy relaksu tuż za progiem. Jednak aby w pełni cieszyć się jego funkcjonalnością, warto zadbać o odpowiednią ochronę przed intensywnym słońcem. Jak optymalnie wybrać: zalety markiz czy pergoli? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/polecane/113531-wymarzony-taras-jak-go-urzadzic-i-oslonic-przed-sloncem-i-deszczem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...