Skocz do zawartości

Co dodać, co usunąć? projekt


Recommended Posts

Z uwagi na to, że dom buduję sam (na ten moment bez damskiego oka u boku) chciałem Was (nie tylko kobiety) prosić o poradę, jak widzicie mój projekt, moje zmiany rozmieszczenia. Wszelkie propozycje, wskazówki, słowa krytyki mile widziane. 

Zamieszczam oryginalny projekt i z moimi zmianami. 

Taras musiał zostać przesunięty bardziej na ścianę południową z uwagi na ogród po tej stronie oraz bliskie sąsiedztwo ogrodzenia od wschodu.

Drzwi tarasowe będą prawdopodobnie przesuwne, okno w jadalnie może trochę się powiększy. W łazience wanna zmieniona na duży prysznic, choć chyba przesadziłem... 2m

podstawa.jpg

poprawki 3.jpg

Link do komentarza

Ponad 120 m kw. na razie Ci wystarczy :icon_mrgreen:, jak znajdziesz "drugą połowę", to weźmie Cię z dobrodziejstwem inwentarza :icon_mrgreen: - możesz ją zapewnić, że i na 2+2 miejsca wystarczy...

 

Jak zrobisz grzanie pompą ciepła, to nie będzie Ci potrzebna taka duża kotłownia... Tam postawiłbym pralkę z suszarką, a łazienkę powiększył o zaplanowaną przez Ciebie pralnię  i jednak wannę - oprócz tego prysznica - wstawiłbym...

 

Z łazienki przy głównej sypialni - zaraz małżeńskiej - nie rezygnowałbym... będą dzieci, to taka intymna łazieneczka przyda się... a w tym pokoju 12,8 m kw wystarczy miejsca na - oprócz łóżka i miejsca do zabawy i pracy - szafę, zamiast oddzielnej garderoby...

 

Link do komentarza
5 godzin temu, bezwosku napisał:

Zamieszczam oryginalny projekt i z moimi zmianami. 

Trochę bryła mocno rozczłonkowana - będą straty ciepła i straty powierzchni.

Plusem jest mała powierzchnia korytarza.

 

1. wydaje się, że kuchnia trochę mała - zastanowiłbym się, jesli się da, nad przesunięciem ściany tej frontowej z wejściem w dół, żeby powiększyć kuchnie - i moż zrezygnować ze spiżarni na jejj rzecz. Teraz to fajna kuchnia na kawalerkę, ale nie na dom jednorodzinny.

2. wiatrołap - za ciasny - tą mniejszą szafke bym wyrzucił. rzwi przesunął w stronę garazu, tak samo te wewnętrzne w stronę garażu - żeby były naprzeciw, a przed "szafą" troche miejsca.

3. Okna do kotłowni i łazienki bym zmniejszył.

4. Pralnie bym połączył z kotłownią. Na jej miejsce by sie zwiekszyła łazienka - duzy prysznic jest OK, a może duży pzysznic zintegrowany z dużą wanną? Albo zmienić pralnię na duży prysznic z WCetem? A łazienkę obok zostawić, jak jest?

5. Zastanowiłbym się, czy zamiast ciasnych garderob nie dodać ich powierzchni do pokojów i dać po obu stronach szafy wbudowane całościenne. Pokoje by się zwiększyły, a i przymierzyć by można normalnie ubiór, lub na coś też innego przeznaczyć część szaf.

Moim zdaniem garderoba ma sens, gdy jest rodzajem pokoju, a nie dwoma szafami z wąskim przejściem - bez możliwości zobaczenia sie w jakimś lustrze i z odległości. Ciasna - jest nieekonomiczna stratą miejsca.

Wiem że są modne i -  są sensowne - ale pod warunkiem garderoby z przymierzalnią - czyli o wiele większej. Inna bajka.

 

Sprobuj wyrzucić te garderoby z wszystkich pokojów na rzecz ich powiększenia i szaf wbudowanych, może ci przypasują większe powierzchnie pokojów i mniej zakamarkow.

6. w pokoju koło kotłowni dałbym drzwi na środku, albo całkiem przy ścianie - takie odległości okna, czy drzwi 20- 30 cm od ściany są bez sensu, trudno połkę tam wsadzić, szafy się nie da - zmniejsza układność.

7. WC koło kotlowni bym przesunął do środka (do lica sciany korytarza), żeby tam zmieścić pralnię z kotlownią. Drzwi można otwierać na szafę.

 

I nie zmniejszałbym powierzchni - 120 m to nie duzo jak na dom jednorodzinny :)

Link do komentarza

Pokoje dla dzieci od ogrodu. Sypialnia rodziców przy tarasie.
łazienka gościnna z prysznicem + łazienka rodzinna z wanną i prysznicem (przy małych dzieciach wanna jest wygodniejsza od prysznica).
Kotłownia połączona z pralnią.
Można też zamiast łazienki gościnnej zrobić łazienkę z wejściem od sypialni rodziców (układ sprzętów odwrócić w pionie)

e8a250af6417e261gen.jpg

zaleta: łazienka ma okno. Kotłownio-pralnia może mieć wyjście na ogród (suszenie).


***********************************************************************************************
A tu wersja z dużą garderobą, gabinetem i pokojem gościnnym (bo okna tylko od północy)

f61155b2f8a678b6gen.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...