Skocz do zawartości

Renowacja odnowienie elewacji malowanie


Recommended Posts

Napisano

Odświeżenie elewacji

Czesc Dziś pytanko o elewacje . Otóż za bardzo nie wiem jaka mam elewacje na budynku, wiem tyle że to nie baranek . Chciałbym ja odświeżyć , pomalować na inny kolor ale nie wiem czy kupno samej farby wystarczy czy trzeba coś przed tym zrobić (oprócz wymycia jej ). Mam kilka pęknięć które muszę zaszpachlowac tylko pytanie czym ? I teraz na jednej ze ścian jest pełno pęknięc farby taki pajączek jakby się zrobił .Pomoże ktoś i po zdjęciu pozna jaka mam elewacje ?. Ogólnie coś mi mówi silikonowa czy silikatowa , bo w dotyku ściana jest jakby śliska ale też nie jak guma taki mat bardziej ale krople spływają po niej . Daje zdjęcia może ktoś pomoże

IMG_20201230_112253.jpg

IMG_20201230_112259_1.jpg

Napisano

Są specjalne systemy "ocieplenie na ocieplenie", ale to już grubsza sprawa. W twoim przypadku trzeba to opukać i zobaczyć, co odpadnie. Potem uzupełnić ubytki tynkiem renowacyjnym, na tynk położyć farbę po wcześniejszym zagruntowaniu - zgodnie z zaleceniami producenta tynku i farby. To w zasadzie system. Jeśli chodzi o szpachlę zewnętrzną - po pierwsze - powinna ona mostkować rysy (pewno z dodatkiem włókien szklanych) i być mrozoodporna. Ja bym poszedł w stronę systemu a nie bawił się chaotyczne uzupełnianie.

 

Pytanie zasadnicze - co jest pod tynkiem - styropian czy ściana nośna?

Napisano

W takim razie może w tym filmie znajdziesz odpowiedź. W zasadzie mowa tu o zabezpieczeniu przeciw porostom, ale jest też mowa w filmie o farbie, która kryje rysy. Dodatkowo w pliku pdf z wytycznymi do wykonywania systemów BSO (ETICS) http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web.

na stronie 17. jest taki zapis: nierówności skuć, ubytki wyrównać zaprawą tynkarską lub wyrównawczą z ewentualnie wymaganymi dla użytych zapraw materiałami podkładowymi i z zachowaniem okresów karencji.

 

Napisano
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

farbie, która kryje rysy.

A jak myślisz jaki mam tynk ja bym skłaniał się ku temu że to tynk akrylowy , bo znalazłem projekt i takie są tam zalecenia ale nie wiem czy to już od tamtego czasu tak jest jak było budowane czy później ktoś zmieniał to . Dom powstał w 2005 roku 

Napisano

15 lat to nie tak dużo, ja bym raczej znalazł opakowanie po tynku lub przypomniał sobie, w jakim systemie dom był ocieplany (czyli jaki producent) i potem prześledził ofertę systemów ociepleń tego producenta lub zadzwonił do doradcy. Na pozór jest to szukanie igły w stogu siana, ale u mojego kuzyna nadal jest wiadro z logiem producenta, w którym nosi wodę i podlewa warzywa :).

  • 1 rok temu...
Napisano

Trochę za mało podałeś informacji. Ale w takiej sytuacji możesz naprawić to tynkiem, zaprawą. Później możesz pomalować. Tu możesz poszukać informacji [url]https://forum.budujemydom.pl/topic/39951-renowacja-odnowienie-elewacji-malowanie/[/url]

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...