Skocz do zawartości

Docieplenie podłogi na remontowanym parterze


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma, pomieszczenia nie narażone na dużą wilgotność.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, chociaż nie wiem czy by mi nie spuchły potem, albo wełna i karton-gips? Polecali mi też XPS.

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowano przez qentinios (zobacz historię edycji)
Napisano

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

Napisano

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

Napisano
15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

 

Taki suchy jastych, z jakich materiałów? Ile w tych rozwiązaniach podniesie mi się podłoga względem obecnego stanu?

 

Grubości warstw - jeżeli masz na myśli co mamy pod to nie wiem dokładnie, wiem na pewno że jest chudziak, styropian i kafle, jak grube nie wiem niestety. A jeżeli pytasz ile możemy podnieść podłogę, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm. Ale generalnie jestem na takim etapie że można sporo zmienić, tylko potem np będzie trzeba kombinować z drzwiami itd.

 

13 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

 

Jak wyżej, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm

Napisano

Cóż, po namyśle najbardziej skłaniam się ku użyciu takich płyt:

 

https://aspanel.eu/plyty-izolacyjne-pir/39-plyty-pir-20mm.html

 

Koszt mi wyjdzie koło 2tyś zł, myślę że podłoga powinna być pod tym o wiele cieplejsza.

 

Pozostaje mi pytanie co na to, czy można układać panele od razu na tej izolacji, albo dać coś jeszcze?

Prawidłowo było by pewnie dać wylewkę, ale za bardzo mi to podniesie podłogę..

 

Folia budowlana - 2mm

PIR - 20mm

Panele - 8mm

 

Nie mogę mieć więcej niż 40 mm, więc zostaje mi już tylko 10mm gdybym chciał dać coś pod panele - może osb 0.8mm i pianka 0.2mm?

 

 

Napisano

Na stabilnym podłożu wystarczą tego rodzaju płyty i panele. Dodawanie płyty OSB nie ma sensu. By może nie będzie nawet potrzebna mata wygłuszająca. Ale najprościej zrobi test - ułożyć 2-3 m2 paneli na płytach bez maty. Wtedy będzie można stwierdzić, czy podkład wygłuszający jest konieczny. 

Na podanej stronie brak informacji o izolacyjności tych płyt. A należałoby porówna ich izolacyjność i cenę np. z podłogowym styropianem grafitowym. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...