Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem dotyczącym przebudowy konstrukcji nośnej dachu.
Interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane). Taka operacja znacząco zwiększyła by mobilność poruszania się po takim poddaszu.
Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd. chciałbym najpierw zorientować się w temacie czy jest sens tracić na to czas ?
Z góry dziękuję za odpowiedź .
Pozdrawiam,

Piotr

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.04.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.16.jpeg

Napisano
4 godziny temu, Pan Cogito napisał:

Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd.

Raczej konstruktora.

4 godziny temu, Pan Cogito napisał:

czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane).

Trudno coś powiedzieć, skoro pokazałeś tylko schemat jednej kratownicy.

Ale sądząc z fotki i na oko - to nie.

Ta kratownica działa na zasadzie równoważenia sił w trójkątach - nowe "zastrzały" wg mnie nie przeciwdziałają siłom w tej kratownicy. Ugnie się połać po lewej i prawej stronie. Bo to cienkie przekroje.

Napisano
Dnia 11.12.2020 o 16:37, Pan Cogito napisał:

Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem dotyczącym przebudowy konstrukcji nośnej dachu.
Interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane). Taka operacja znacząco zwiększyła by mobilność poruszania się po takim poddaszu.
Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd. chciałbym najpierw zorientować się w temacie czy jest sens tracić na to czas ?
Z góry dziękuję za odpowiedź .
Pozdrawiam,

Piotr

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.04.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.16.jpeg

Teoretycznie TAK, ale..... jak zwykle ale...rozkład sił w takiej konstrukcji ma zapewnić jej stabilność pod w pływem różnych obciążeń stałych i dynamicznych (wiatr, który wieje całą noc z prędkością ponad 80 km/h a w porywach do 140 km/h). Podpatrując inne tego typu dachy, trzeba tam dać kleszcze, które zepną 2 połacie, stężenia i sprawdzić rozkład sił na murłatach i stabilność mocowań krokwi do murłaty i murłaty do ścian. Więźba dachowa to wiązar, na który działają siły, o których  wspomniałem, a to dopiero ułamek możliwych obciążeń. Tym niech jednak martwi się konstruktor bo to jego zadanie. Np. taka fotka - jedna z wielu, która już daje do myślenia, mimo, że to najprostszy układ dachu.

dz03NTA=_src_191651-konstrukcja_dachu10_

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...