Skocz do zawartości

Zamakanie ścian po remoncie


Recommended Posts

Napisano

Witam. Jeśli zły dział przepraszam.

 

Dwa lata temu z mężem zrobiliśmy remont sypialni. Mąż na całe ściany na gładź i farbę położył tynk że siatka a następnie gładź (bez skuwania poprzednich warstw). Zamurował wentylację. Ściany pomalowaliśmy farba lateksowa i jedna farba strukturalna baranek. Na podłodze wylaliśmy około 2cm betonu, po 2-3tygodniach położyliśmy folie, podkład i panele. I tu problem bo już pierwszej zimy w narożniku przy podłodze pojawiła się wilgoć. Dodatkowo połączenie listew przypodlogowych i paneli przy ścianach zewnętrznych mokre. Wystarczy położyć poduszkę na podłogę na 24h po podniesieniu mokra plama. Pod pokojem znajduje się nieogrzewany garaż. Rozpisałam się co było robione ponieważ dopiero po remoncie zaczęło się to dziać. Pomocy. 

16071876953337496030682521610982.jpg

Napisano
8 minut temu, Agnieszka Szewczyk napisał:

 Zamurował wentylację.

 

Znaczy otwór wentylacji grawitacyjnej zamurował, no i jaką teraz macie wentylację? 

Pewnie teraz  bez wentylacji, bo było zimno, no i teraz w najzimniejszych miejscach wykrapla się wilgoć.

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

Znaczy otwór wentylacji grawitacyjnej zamurował, no i jaką teraz macie wentylację? 

Pewnie teraz  bez wentylacji, bo było zimno, no i teraz w najzimniejszych miejscach wykrapla się wilgoć.

Zgadza się. Czyli najlepiej byłoby żeby ta wentylacja wróciła?

Napisano

Wentylacja jakaś musi być, bo będzie wilgoć, a dla oddychania też raczej lepiej jak będzie powietrze z większą ilością tlenu, bo człowiek oddychając go zużywa.

Napisano (edytowany)

Powody mogą być dwa,  

Zamurowana wentylacja, oraz mogła powstać cofka wentylacyjna, to dało efekt  występowania wilgoci, zimne powietrze wchodząc górą, kominem wentylacyjnym, wędruje kanałem do mieszkania, garażu,  kondensuje, ukąście kratka kanału nawiewnego prawdopodobnie jest gdzieś na dole, pod stropem,

Z powodu nadmiernego uszczelniania mieszkania domu, wentylacja  to nie tylko otwory/kanały wywiewne, ale też potrzebne są kanały nawiewna w mieszkaniu, domu, pokojach, sypialni itd., 

Powietrze zużyte, żeby mogło  się wydostać z mieszkania, domu, pokoju, musi w to miejsce napłynąć inne nowe powietrze, dom to nie balon, nie ma próżni,.

Przyroda znalazła sposób na człowieka, szkodnika, uszczelniacza, radzi sobie sama i w takich warunkach, przeistacza jeden, lub dwa kanały wentylacyjne w  domu, w mieszkaniu na kanały nawiewne,

Cofanie się powietrza jest szkodliwe dla zdrowia, kanały nawiewne powinny zawsze pełnić swoją funkcję, a kanały wywiewne swoją, 

Wywiewne prawdopodobnie są tam.    

Teraz nasuwa się  pytanie, gdzie macie kanały nawiewne w domu, mieszkaniu, pokoju?

Zmniejszanie wymiany powietrza przez nadmierne uszczelnianie powoduje dyskomfort, bule głowy, problemy z wysypianiem się, etc.,   

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...