Skocz do zawartości

Podwójnie lub więcej - wiatroizolacja - efekty, dyfuzja ? Gorzej? Lepiej ?


Recommended Posts

Napisano

mam dużo wiatroizolacji niewykorzystnej a szkoda aby się marnowała. 

Czy mogę ją położyć podwójnie lub nawet potrójnie dla lepszej szczelności  ?? Czy można tak zrobić czy nie jest to zalecane? Jaki będzi efekt ?  Czy dyfuzja pary wodnej mocno sie zmieni ?

Napisano
  Dnia 5.11.2020 o 12:47, mielicki napisał:

mam dużo wiatroizolacji niewykorzystnej a szkoda aby się marnowała. 

Czy mogę ją położyć podwójnie lub nawet potrójnie dla lepszej szczelności  ?? Czy można tak zrobić czy nie jest to zalecane? Jaki będzi efekt ?  Czy dyfuzja pary wodnej mocno sie zmieni ?

Rozwiń  

Myślę, że to może pogorszyć (utrudnić) efekt usuwania pary wodnej.

lepiej ją wykrzystać do innych celów.

Napisano
  Dnia 10.11.2020 o 08:37, zenek napisał:

#3 i inne. Przecież nie wiem, jakie prace budowlane bedziesz prowadził i do czego przypasuje. 

Rozwiń  

nie rozumiem. Do czego moge wykorzystac wiatrozilacje oprócz dachów oraz scian zewnętrznych ???

Napisano
  Dnia 11.11.2020 o 18:33, mielicki napisał:

nie rozumiem. Do czego moge wykorzystac wiatrozilacje oprócz dachów oraz scian zewnętrznych ???

Rozwiń  

zależy jaka masz wiatroizolację?

 

Np. jeśli masz PAROTEC VINTO - 

PAROTEC vinto jest to wiatroizolacja o wysokiej paroprzepuszczalności pary wodnej. Przeznaczona do stosowania w budownictwie, do wykonania pionowych izolacji chroniącej przed wiatrem i wilgocią ścian budynków mieszkalnych oraz przemysłowych. Wiatroizolacja PAROTEC vinto wykonana jest z włókniny polipropylenowej. Zapewnia wysoką przepuszczalność pary wodnej oraz redukcję przepływu powietrza. PAROTEC vinto posiada specjalne dodatki stabilizacyjne, które zwiekszają odporność produktu na promieniowanie UV.

 

to możesz ją zastosować tak:
Wiatroizolacja PAROTEC vinto znajduje zastosowanie w budownictwie szkieletowym jako izolacja konstrukcji ramowo-szkieletowych, w systemach elewacji wentylowanych, domach z bali, elewacjach wykonywanych w systemie siding, w konstrukcjach budynków mieszkalnych oraz hal przemysłowych. Produkt nie wymaga stosowania szczeliny wentylacyjnej, a więc izolacja termiczna (wełna mineralna, szklana), może stykać się bezpośrednio z wiatroizolacją. Produktu nie należy stosować na dachach skośnych ocieplonych, gdzie zalecane jest stosowanie membran dachowych.

 

A więc musisz zobaczyć w specyfikacji twej wiatroizolacji, do czego może się nadać.

Napisano
  Dnia 11.11.2020 o 19:19, zenek napisał:

zależy jaka masz wiatroizolację?

 

Np. jeśli masz PAROTEC VINTO - 

PAROTEC vinto jest to wiatroizolacja o wysokiej paroprzepuszczalności pary wodnej. Przeznaczona do stosowania w budownictwie, do wykonania pionowych izolacji chroniącej przed wiatrem i wilgocią ścian budynków mieszkalnych oraz przemysłowych. Wiatroizolacja PAROTEC vinto wykonana jest z włókniny polipropylenowej. Zapewnia wysoką przepuszczalność pary wodnej oraz redukcję przepływu powietrza. PAROTEC vinto posiada specjalne dodatki stabilizacyjne, które zwiekszają odporność produktu na promieniowanie UV.

 

to możesz ją zastosować tak:
Wiatroizolacja PAROTEC vinto znajduje zastosowanie w budownictwie szkieletowym jako izolacja konstrukcji ramowo-szkieletowych, w systemach elewacji wentylowanych, domach z bali, elewacjach wykonywanych w systemie siding, w konstrukcjach budynków mieszkalnych oraz hal przemysłowych. Produkt nie wymaga stosowania szczeliny wentylacyjnej, a więc izolacja termiczna (wełna mineralna, szklana), może stykać się bezpośrednio z wiatroizolacją. Produktu nie należy stosować na dachach skośnych ocieplonych, gdzie zalecane jest stosowanie membran dachowych.

 

A więc musisz zobaczyć w specyfikacji twej wiatroizolacji, do czego może się nadać.

Rozwiń  

 

 

Czy mogę taką wiatroizloacje zastosować na wilgotnych juz wiekowych deskach ? (kladac ja od wewnatrz)

Napisano
  Dnia 15.11.2020 o 17:29, mielicki napisał:

Czy mogę taką wiatroizloacje zastosować na wilgotnych juz wiekowych deskach ? (kladac ja od wewnatrz)

Rozwiń  

a gdzie mają być te deski.

I co to znaczy : od wewnątrz?

 Pokaż na rysunku najlepiej.

Napisano
  Dnia 15.11.2020 o 18:20, zenek napisał:

a gdzie mają być te deski.

I co to znaczy : od wewnątrz?

 Pokaż na rysunku najlepiej.

Rozwiń  

deski są elewacją która ledwo co sie trzyma

 

Czarny kolor - deska zewn

niebieski - wiatroizolacja

czerwony - pianka

 

 

Pq0H0tA.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...