Skocz do zawartości

krzywa plytka w obudowie wanny


ddd2020

Recommended Posts

Napisano

Chcialabym poprosic o opinie fachowcow na forum. Fachowiec zostawil mnie z tak wykonczonym skosem w obudowie wanny i twierdzi, ze odchylenia płytki mieszczą się w granicach obowiązującej normy PN-EN 14411, dodajac, ze nie mam zadnych podstaw do reklamacji / poprawek, a zasadzie moje zastrzezenia naleza do kategorii odczuć estetycznych i emocjonalnych. 

Nie jestem fachowcem, ale jak dla mnie ta gorna plytka po lewej stronie pionowej listwy jest krzywo polozona, przez co miedzy jej gornym brzegiem a listwa tworzy sie szczelina, ktorej fachowiec nie jest w stanie zamaskowac fuga - listwa odstaje. Pionowa listwa rowniez odstaje, jest krzywo zamontowana a dodatkowo az przykro patrzec na ta gruba fuge / silikon (to juz ktoras poprawka wykonawcy, raz poprawia fuga a raz silikonem) miedzy gorna czescia pionowej listwy a plytka po prawej. Wykonawca juz kilka razy poprawial to miejsce (raz fuga, raz silikonem), ale za kazdym razem efekt jest taki sam, podejrzewam, ze bez wstawienia plytki na nowo sie nie obedzie. Bylabym wdzieczna za opinie, czy wykonawca ma racje, tak ma byc, bo jest to zgodne z norma PN-EN 14411 i jestem zbyt wymagajacym klientem. Czy moze jednak mam racje i powinnam wymagac ulozenia plytek zgodnie z moim odczuciem estetycznym (rowno)?

 

3BE592B3-58AD-46A5-B1A3-8F415B03F3C1.jpeg

C8F0D529-6066-431E-91B7-274A90CC2311.jpeg

Napisano

chciałeś te plastikowe listwy?
Skos jest za mocny i płytka wchodzi w listwę, zamiast się na niej opierać.

 

Cóż - płytkarz powinien nie wykonywać wg. normy, ale wg. życzeń klienta, bo to nie norma mu płaci.

Napisano

Ten skos wynika z wcześniejszej zabudowy wanny, czy tam już była taka ścianka i nie można było wyprowadzić prostej (pionowej) linii? Pod wanną też widać pustą sczeline - o ile mnie wzrok nie myli. W pracach remontowcy liczą się: wymagania klienta i umiejętności oraz kreatywność wykonawcy. Normy są dobre do określania wartości parametrów technicznych, zużycia materiałów, procesów produkcyjnych etc. W tym przypadku NORMĄ jest zadowolenie lub niezadowolenie klienta.

Napisano

Plastikowe listwy i skos to moj pomysl. Skos jest symetryczny z obu brzegow wanny, z tym ze jakosc wykonania skosu po prawej stronie wanny nie budzi zastrzezen, listwa nie odstaje, plytki sa ladnie polozone. Czego nie moge niestety powiedziec o wykonaniu skosu po lewej stronie wanny.

 

Dodatkowo juz po zabudowaniu wanny wykonawca poinformowal mnie, ze zabudowa jest zrobiona ze styroduru a nie z plyt gipsowych. Teraz bije sie z myslami, czy zaakceptowac taki stan czy tez walczyc o poprawienie niechlujnego wykonania, ryzykujac przy tym naruszenie calej konstrukcji.

 

 

Czy styrodur to odpowiedni material do obudowania wanny? Czy odpowiada jakoscia plytom gipsowym, czy tez wiaze sie z nim ryzyko odksztalcenia w przyszlosci i naruszenia konstrukcji zabudowy wanny?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...