Skocz do zawartości

Styropian EPS Dach/Podłoga pod wylewkę Anhydrytową?


Antoni CH

Recommended Posts

Napisano

Cześć Pracy

 

Mój majster ułożył Styropian Krasbud EPS 70-038 o grubości 140 mm pod ogrzewanie podłogowe i wylewkę Anhydrytową o grubości 60 mm.

Wprawdzie ten produkt jest opatrzony jest określeniem Dach/Podłoga ale wydaje mi się zdecydowanie zbyt miękki do tej aplkacji.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, czy muszę wymieniać styropian na twardszy czy nie (podłogówka już została zamontowana...)?

 

Jeżeli ten styropian się nie nadaje to jakie opcje są poza jego wymianą?

 

Pozdrawiam

Napisano

Skąd przypuszczenie, że ten styropian jest za miękki. Ma przecież oznaczenie PODŁOGA. Wartość współczynnika Lambda to 0,038, a wytrzymałość na ściskanie to 70 kPa. W tej grupie styropianów producent ma jeszcze płyty z oznaczeniem 80 i 100 czyli: 80 kPa i 100kPa. Zawsze można pójść w stronę rozwiązań parkingowych i wtedy mamy wytrzymałość na ściskanie >= 200 kPa. Pytanie - po co?

Napisano

Ocena styropianu pod względem "twardości" miękkości" jest subiektywna i tzw. odczuć będzie tyle ilu badających... W praktyce parametr "twardości" (chociaż trzeba podkreślić, że  takiej cechy nie mają styropiany budowlane - nie ma takiego parametru w normie europejskiej) jest dość często przypisywany do płyt styropianowych. Przytoczony wcześniej typ produktu (choć rzadko spotykany) może być stosowany  do ocieplenia podłóg, jeśli został zaprojektowany lub inwestor wraz z osobami nadzorującymi i wykonującymi podjęli taką decyzję. Najczęściej do ocieplenia podłóg stosuje się styropian np. EPS 100 TERMONIUM PLUS dach-podłoga , chociaż dopuszczalne są również płyty styropianowe EPS 60 DALMATYŃCZYK dach-podłoga  jest obawa inwestora "styropian zbyt miękki", która może być zasadna jeśli styropian faktycznie nie spełnia deklarowanych przez producenta cechy wytrzymałości na ściskanie CS(10). Wówczas  odczucie tzw. "twardości" styropianu będzie sprawiało wrażenie, że coś jest nie tak. Przed zakupem warto sprawdzić producenta jakie ma dodatkowe rekomendacje, certyfikat czy też jaka jest jego historia wyników w ramach kontroli Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. W przypadku produktów Termo Organika, wyniki kontroli są podawane na stronie firmy wyniki kontroli lub na stronach GUNB. 

  • 5 miesiące temu...
Napisano

Witam, mam pytanie czy zdecydował się Pan na pozostawienie tego styropianu pod wylewkę ? Mam podobną zagwozdkę, aczkolwiek w moim przypadku już nie ma opcji na wymianę styropianu, ponieważ wylewka już wylana. U mnie został położony następujący styropian:  dach/podłoga Austrotherm EPS 037 80Kpa 6cm. Zastanawiam się czy wytrzymałość na ściskanie nie jest za mała i jakie mogą być tego ewentualne konsekwencje po latach ? Czy wylewka może osiadać ? Dodam że u mnie zostało dodatkowo zastosowane ogrzewanie podłogowe. Może jest ktoś na forum kto ma styropian o podobnych parametrach pod wylewką i może się wypowiedzieć ?

Pozdrawiam

Tomek

Napisano

Do Wszystkich, którzy jeszcze mają wątpliwości na temat styropianu zastosowanego pod ogrzewanie podłogowe

https://www.austrotherm.pl/zastosowania/piwnica/podlogi-na-gruncie

Przecież jeden z producentów wyraźnie zaleca takie styropiany do izolacji podłóg na gruncie. Skąd obawy , ze styropian jest zbyt miękki. Przecież to nie warsztat samochodowy z podnośnikiem i dużym obciążeniem punktowym (na to tez są sposoby).

Przykładowo Termo Organika ma styropiany z tej grupy, których wytrzymałość na ściskanie wynosi już od 60 kPa i więcej - https://termoorganika.pl/styropian-dach-podloga

Pisałem o tym w poprzednim poście, ale wciąż pojawiają się podobne pytania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...