Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam

 Potrzebuje pomocy w sprawie jak to dobrze zrobić.
  Mam ganek,nad gankiem jest taras,została z kuta posadzka i zdjęta papa i warstwa szlaki.
  Fachowiec miał zrobić ocieplenie izolacje na tarasie i wylać posadzkę.
  Niestety zrobił izolacje powiedzmy że średnio dobrze i ślad po nim zaginą.
  Zostałem z tym bajzlem sam i nie wiem jak się za to zabrać.
  Chodzi mi o kolejność prac,jak zamocować rynny,jakie rynny,opierzenie,izolacja itd.
  Na tarasie wystają metalowe ceowniki jakieś 7 cm

Pozdrawiam  Piotr.

 

Napisano

Dzień dobry,

 

pytanie w jakim stanie jest podłoże i jakie warstwy jeszcze chciałby Pan położyć (jaka jest wysokość, którą można zabudować) i jakie chciałby Pan finalne wykończenie? :) 

Jak napisał wyżej Pan Redaktor, brakuje spadku, więc jest kwestia tego, czy jest miejsce na np. folię plus styropian XPS i docisk ze spadkiem czy samą warstwę spadkową (można do tego wykorzystać jastrych np. webere.floor RAPID). Dalej, zależy od wykończenia - można wykonać system żywiczny np. weber.dry balkon (więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/zywica-poliuretanowa-na-balkonie-system-weberdry-balkon ale tu pod warstwą spadkową powinna być hydroizolacja) lub panele tarasowe czy deski kompozytowe lub po prostu płytki - w tych przypadkach idealna do zabezpieczenia przed wodą jest hydroizolacja dwuskładnikowa np. webertec Superflex D3, o której może Pan przeczytać na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3

 

Jeśli obecna płyta balkonowa wymaga naprawy, to może Pan wykorzystać do tego system weberep duo z zaprawą wyrównującą weberep R4 duo. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/beton-jak-nowy-z-systemem-weberep-duo-naprawa-betonu

 

Zachęcamy do kontaktu

Pozdrawiamy!

Napisano

Witam

Miejsca jest dużo mogę ,dać nawet 20 cm styropianu.

Ale tyle nie trzeba chyba .Pod spodem jest część mieszkalna to jakaś termo izolacja musi być.

Na posadzce wystają mi  jakieś  metalowe ceowniki ok 7  cm  zresztą jest ich 3 o różnej wysokości.

Budynek  był stawiany w latach kryzysowych więc budowano z czego było a nie z czego powinno

Musiał bym w warstwie termo izolacji schować te ceowniki.

Gość który mi robił ocieplenie wyjechał mi  10 cm ponad płytę.

Nie wiem co miał na myśli i nie wiem jak to teraz powiązać.

 

Napisano

Panie Piotrze, pytanie ile wystają ceowniki. Może warto je zabezpieczyć weberrep KB duo i wyrównać do posadzki weberep R4 duo?

Na to folia, styropian XPS i wylewka dociskowa (np. z weber.floor RAPID).

I w zależności od tego, co ma być na wierzchu, dalsze rekomendacje co do zabezpieczenia płyty dociskowej, ale wykorzystanie webertec Superflex D3 do wykonania hydroizolacji może być bardzo dobrym pomysłem - będzie to dobra podstawa do płytek, podestów tarasowych czy deski kompozytowej.

Napisano

Witam

Wolał bym nadmiernie nie obciążać płyty bo nie wiem jak jest zrobiona.

Ewentualnie mogę wyrównać płytę i zrobić spadki przed położeniem styropianu

Ceowniki muszę schować w warstwie styropianu. 

A ta folia ma być budowlana czy jakaś w płynie

A jeszcze jedno cała płyta jest posmarowana chyba abizolem. 

Czyli mniej więcej musi to tak wyglądać folie,styropian XPS 100  i płytę dociskową potem hydroizolacje i jakieś płytki .

Teraz kwestia opierzenia kiedy ją dać i rynny jak zamocować czy styropian XPS ma się kończyć na równo ze ścianą czy ociepleniem czy jeszcze wcześniej np 10cm przed  końcem ściany żeby płyta dociskowa opierała się o płytę stropową

Pozdrawiam Piotrek

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...