Skocz do zawartości

płyty gipsowo-włóknowe


doktor

Recommended Posts

te płyty wyglądaja podobnie jak płyty g-k ale są produkowane z masy gipsowej wymieszanej z włóknami celulozowymi . Mają lepszą sztywność i wytrzymałość na wgniecenia niż g-k. są impregnowane na etapie produkcji dlatego sa bardziej odporne na wilgoć. Płyty G-W można mocować bezpośrednio do krokwi dachowych. Ruszt ze stalowych profili nie jest konieczny. Płyt G-W nie trzeba gruntować przed malowaniem. Same zalety - a cenowo - są droższe - choć łącznie po zsumowaniu wszystkich akcesoriów jest zbliżony do G-K.
Link do komentarza
Można je stosować jako elementy ścian wewnętrznych i zewnętrznych domów budowanych w konstrukcji szkieletowej; mogą służyć jako obudowa poddasza, piwnicy albo łazienki. Możemy je wykorzystać do dzielenia pomieszczeń - wtedy są ściankami działowymi. Tyle tylko że wymagają kostrukcji wsporczej - może być drewnian lub stalowa.
Link do komentarza
Cytat

słyszałem o płytach gipsowo-włóknowych ; prwadopodobnie są bardziej odporne na wilgoć niż G-K i sa odporniejsze na uszkodzenia. A pył który powstaje w trakcie cięcia tych płyt nie jest tak brudzący jak przy G_K.??? Czy to prawda?



Można wykonywać z nich zabudowy poddasza. Mają podobno wyższe parametry wytrzymałości mechanicznej. Producent zapewnia,że nawet po kilkudziesięciu latach nie powstaną spękania. Widziałam takie firmy Knauf
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A które "dzwigną" większy cięzar? G-K czy wg?



Słonia raczej na nich powiesić się nie da. Jeśli zrobimy sufit podwieszany z płyt g-k to wytrzyma ciężar lekkiego żrandola; z kolei dla płyt g-w(cytat z internetu):

"Możliwość obciążania ścian dla płyt o grubości 10 mm: - min. 20 kg na normalny wkręt, - min. 40 kg na kołek rozporowy.
Możliwość obciążania ścian dla płyt o grubości 12 mm: - min. 30 kg na normalny wkręt, - min. 50 kg na kołek rozporowy."
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Słonia raczej na nich powiesić się nie da. Jeśli zrobimy sufit podwieszany z płyt g-k to wytrzyma ciężar lekkiego żrandola; z kolei dla płyt g-w(cytat z internetu):

"Możliwość obciążania ścian dla płyt o grubości 10 mm: - min. 20 kg na normalny wkręt, - min. 40 kg na kołek rozporowy.
Możliwość obciążania ścian dla płyt o grubości 12 mm: - min. 30 kg na normalny wkręt, - min. 50 kg na kołek rozporowy."



nici z szafek kuchennych wiszących na płytach G-K icon_sad.gif
Link do komentarza
Niestety o szafkach wiszących możesz zapomnieć...
ale ktoś pisał na forum, że chciał zawiesić dzieciom worek do boksowania na poddaszu ale płyty G-K nie wytrzymaja takiego obciązenia. wygląda na to, że płyty G-W wytrzymają uderzenia dziecięcych pięści w worek - są bardziej wytrzymałe.
Link do komentarza
Cytat

Niestety o szafkach wiszących możesz zapomnieć...
ale ktoś pisał na forum, że chciał zawiesić dzieciom worek do boksowania na poddaszu ale płyty G-K nie wytrzymaja takiego obciązenia. wygląda na to, że płyty G-W wytrzymają uderzenia dziecięcych pięści w worek - są bardziej wytrzymałe.



To one się bardziej nadają do nocnego klubu niż do domu. icon_sad.gif
Link do komentarza
  • 10 lata temu...

Witam,

Niedawno miałem remont mieszkania, adoptowaliśmy jedno pomieszczenie na poddaszu i właśnie zamontowano nam ścianę działową z płyt gipsowo-włóknowych.  W porównaniu do płyt gipsowo-kartonowych, które wcześniej miałem, to G-W mają lepszą sztywność i wytrzymałość na wgniecenia i odporniejsze są na wilgoć, nie trzeba gruntować przed malowaniem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...