Skocz do zawartości

Jaką wylewkę zastosować na bruzdy w starej wylewce betonowej ?


Recommended Posts

Napisano

W podpiwniczeniu, w starej wylewce betonowej zostały wycięte bruzdy a w nich ułożona nowa instalacja hydrauliczna ( doprowadzenia i odprowadzenia wody). 

Mam pytanie, czy bruzdy wystarczy wyrównać wylewką betonową i czy trzeba użyć tam jakiegoś materiału izolacyjnego ( styropian lub coś innego)  i czy nierówności starej wylewki mogę "wyciągnąć" nową wylewką betonową ( nie chcę kłaść samopoziomującej z uwagi na koszty musiałbym wylać około 2-3cm na 50 m2 zeby wyrównać i spoziomować całość.  

Jeśli można wyrównać całość wylewką betonową, to jaka powinna być grubość nowej warstwy wylewki na starej wylewce ? 

bruzd_lazienka.jpg

20200921_094307.jpg

20200921_094315.jpg

20200921_094336 (1).jpg

20200921_094440.jpg

20200921_094505.jpg

Napisano (edytowany)

Najlepiej zalać bruzdy gotową wylewką betonową np. weber.floor 1000 czy webermix beton B30.

Na całość, po związaniu wylewki i zagruntowaniu, można zastosować samopoziomujący podkład podłogowy wzmocniony włóknami np. weber.floor 4310 lub weber Renofloor. W miejscach bruzd, warto wcześniej położyć zbrojenie z siatki z włókna szklanego np. weber.floor 4945. Kładziemy siatkę i wylewamy masę samopoziomującą. Będzie to stanowiło dodatkowe zbrojenie. Można też zastosować inny samopoziom, ale wówczas rekomendujemy jeszcze wykonanie hydroizolacji podpłytkowej webertec Superflex D3, która może skompensować ew. rysy z podłoża. W tych miejscach, gdzie są bruzdy, gres może po prostu popękać, a zastosowanie płynnego jastrychu weber.floor 4310 lub weber Renofloor może znacząco zmniejszyć to ryzyko.

 

Więcej informacji o produktach znajdzie Pan na stronie:

- weber.floor 1000https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-1000
- weber.floor 4310https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

- weber Renofloorhttps://www.pl.weber/produkty-diy/produkty-podlogowe-diy/weber-renofloor-wylewka-na-trudne-podloza

 

Zachęcamy do subskrypcji naszego kanału na YouTube, gdzie znajdzie Pan filmy instruktażowe z aplikacji produktów Weber: https://go.pl.weber/YouTube
W AppStore i Google Play znajdzie Pan aplikację Weber Budowa, dzięki której można uzyskać więcej informacji o produktach Weber skanując opakowania lub mieć szybki dostęp do dokumentacji.
Jeśli jest Pan wykonawcą, zachęcamy do rejestracji w programie Liga Ekspertów https://liga-ekspertow.pl

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

masa weber.floor 4310 wiąże dosyć szybko i można układać płytki po ok. 7-11 dniach. Jeszcze szybszą pracę zapewnia weber.floor 4320 z technologią Self Drying. Wiąże on wodę chemicznie, płytki można układać już na drugi dzień (w zależności od warunków w pomieszczeniu). :) Rekordzista to weberfloor 4025, ale można go aplikować do 1 cm grubości.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...