Wps50sw Napisano 20 września 2020 Udostępnij #1 Napisano 20 września 2020 Dzień dobry Szanowni Użytkownicy Forum. Mieszkam w bloku 4/4 piętro, w łazience posiadam piecyk gazowy Junkers. Instalacja wody w mieszkaniu wykonana jest w systemie trojnikowym z rur zgrzewanych. Problem polega na słabym ciśnieniu ciepłej wody. Piecyk odpala ale woda leci bardzo gorąca z małym ciśnieniem. Pod prysznicem nie mam możliwości ustawienia chłodniejszej wody gdyż przy odkreceniu wody chłodnej gaśnie piecyk, myślę że spowodowane jest to znacznie większym ciśnieniem wody zimnej która zaburza dopływ ciepłej. Noszę się z zamiarem wymiany orurowania na PEX lub lutowaną lub skręcana miedź. Stąd mam kilka pytań: 1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia? 2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX? 4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie. W łazience są trzy punkty poboru wody: Prysznic Umywalka WC W kuchni też są trzy punkty poboru wody: Zlew Pralka Zmywarka Proszę o meroteryczne odpowiedzi. Muszę jak najszybciej załatwić temat gdyż mam małe dziecko i boję się że mała słońcu się poparzy woda. Pozdrawiam wszystkich. Link do komentarza
demo Napisano 20 września 2020 Udostępnij #2 Napisano 20 września 2020 (edytowany) Jaki to jest ten system " trojnikowy z rur zgrzewanych" ?. Czy to takie coś?. Edytowano 20 września 2020 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Wps50sw Napisano 20 września 2020 Autor Udostępnij #3 Napisano 20 września 2020 Tak. System zbudowany na trojnikach. Link do komentarza
demo Napisano 20 września 2020 Udostępnij #4 Napisano 20 września 2020 (edytowany) Więc to system PP i nie widzę potrzeby jego wymiany. Nic się z nim nie dzieje i na pewno nie on jest przyczyną Twoich problemów. Blok kiedy budowany/. Edytowano 20 września 2020 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Wps50sw Napisano 20 września 2020 Autor Udostępnij #5 Napisano 20 września 2020 A wydaje mi się że podczas zgrzewania mogło dojść do zmniejszenia średnicy wewnętrznej rur. Gdyż zimna woda idzie normalnie natomiast ciepła nawet po odłączeniu wężyka od piecyka jest słabo. Link do komentarza
demo Napisano 20 września 2020 Udostępnij #6 Napisano 20 września 2020 (edytowany) Najlepiej zaproś fachowca i niech na miejscu ustali przyczynę, bo takie diagnozowanie na odległość to szukanie igły w stogu siana. Edytowano 20 września 2020 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Wps50sw Napisano 20 września 2020 Autor Udostępnij #7 Napisano 20 września 2020 Ja nie diagnozuje ja poprostu chce wymienić całą instalację. Stąd moje pytania. I tak czeka mnie remont łazienki. Nie chcę diagnozować chce wymienić. Link do komentarza
demo Napisano 20 września 2020 Udostępnij #8 Napisano 20 września 2020 7 minut temu, Wps50sw napisał: Nie chcę diagnozować chce wymienić. To wymień na na PP będziesz miał dobrze i najtaniej. Link do komentarza
demo Napisano 20 września 2020 Udostępnij #9 Napisano 20 września 2020 Nikt nic to dalej pociągnę temat. Cytat 1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia? 2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX? 4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie. 1. W zupełności 15 wystarczy 2. Nie wiem jak by to miało wyglądać. 3. Oba dobre, uszczelnia uszczelka gumowa trzyma zacisk, najlepiej chyba lutować. 4. Baterie termostatyczne nie zaleca się stosować przy podgrzewaczu przepływowym bo kociołek będzie wariował i będzie się wyłączał tak jak u Ciebie teraz, ale nie wiemy jaki masz układ. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 września 2020 Udostępnij #10 Napisano 21 września 2020 Problem prawdopodobnie spowodowany jest tłumieniem przepływu przez podgrzewacz (zatkanie filtru, układu automatyki) i o tego trzeba zacząć. Sprawdzić też dopływ na zasilaniu z.w. do niego. Dodatkowo problem może też intesyfikować zbyt niskie ciśnienie zasilania w instalacji wodociągowej. Link do komentarza
demo Napisano 21 września 2020 Udostępnij #11 Napisano 21 września 2020 35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Problem prawdopodobnie spowodowany jest tłumieniem przepływu przez podgrzewacz (zatkanie filtru, układu automatyki) i o tego trzeba zacząć. Też o tym myślałem, ale nie pisałem bo pisze że już na dopływie mu słabo woda leci. I ja tak zrozumiałem, bo w tym przypadku jedynie takie badanie ma sens. Ale jeżeli badał na odpływie to całkowicie zmienia sytuację. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się