Skocz do zawartości

Panele ścienne PCV czy można pomalować?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Czy jest możliwość i efekty pomalowania paneli ściennych PCV? Ogólnie mamy takowe w korytarzu, są w dobrym stanie lecz w tragicznym kolorze. Nie chcieliśmy ich zrywać. Czy jest jakiś sposób? Farba? By je pomalować? Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Napisano

Powiem tak, skórka za wyprawkę. oczywiście że da się pomalować, ale aby to zrobić porządnie to koszt przewyższy zakup nowych paneli i ich ułożenie, bo musiałbyś całą powierzchnie  paneli z racji tego ze jest to gładka/ślizga powierzchnia zmatowieć papierem ściernym, potem dać specjalny podkład do plastików i potem na to farbą odpowiedniego koloru.

Możesz pokusić się o pomalowanie bez tych zabiegów, znaczy się bez podkładu tylko samo zmatowienie ale musisz użyć farby akrylowej, tylko nie gwarantuję trwałości takiego pomalowania.

Napisano
3 godziny temu, 1henryk2 napisał:

Możesz pokusić się o pomalowanie bez tych zabiegów, znaczy się bez podkładu tylko samo zmatowienie ale musisz użyć farby akrylowej, tylko nie gwarantuję trwałości takiego pomalowania.

Chyba zaryzykuję w ten sposób. Ogólnie wczoraj pomalowałem sufit no i obkleilem ładnie żółta taśmą papierową dzisiaj zrywam iii efekt widoczny na zdjęciu

IMG_20200913_131401747.jpg

Napisano
20 minut temu, Mich89 napisał:

Chyba zaryzykuję w ten sposób. Ogólnie wczoraj pomalowałem sufit no i obkleilem ładnie żółta taśmą papierową dzisiaj zrywam iii efekt widoczny na zdjęciu

Malowałeś sufit na niebiesko? Bo nie wiem na co ma zwrócić uwagę na sufit czy na zabrudzone panele ścienne? :) 

Napisano

To przecież nie winylowe są te panele...:zalamka:

Panele z MDFu, oklejane papierem...

Maluj po wierzchu, tylko nie próbuj matować, bo papier podrzesz... Można delikatnie zmyć jakieś tłuste plamy roztworem z detergentem i malować!

Napisano
23 minuty temu, podczytywacz napisał:

To przecież nie winylowe są te panele...:zalamka:

Panele z MDFu, oklejane papierem...

Maluj po wierzchu, tylko nie próbuj matować, bo papier podrzesz... Można delikatnie zmyć jakieś tłuste plamy roztworem z detergentem i malować!

I dzięki wielkie za odpowiedź. Jaką farbę użyć?

Napisano

Grunt nie jest potrzebny - służy do innych celów...

Maluj wałkiem, cienkimi warstwami, po dokładnym wyschnięciu poprzedniej warstwy farby... nie przyśpieszysz, bo na mokrym papierze następna warstwa świeżej farby spowoduje odwarstwienie się okleiny papierowej albo jej pomarszczenie.

Napisano
4 godziny temu, Mich89 napisał:

Oczywiście dać najpierw jakiś grunt? Malować wałkiem czy pędzlem?

Grunt niepotrzebny , wybór narzędzia do malowania zależy od tego jaką fakturę farby chcesz mieć docelowo . Z wałka pozostanie lekki baranek , z pędzla tak jakby słoje drewna.

Są wałki welurowe dające prawie gładką powierzchnię ale malowanie nimi zajmuje mnóstwo czasu.

Napisano

Białe będziesz miał te panele?

Oglądam ostatnio sporo programów wnętrzarskich. Świetnie wyglądają panele ścienne pomalowane na biało. Fajne tło dla aranżacji industrialnych, ale nie tylko :) Białe ściany powiększają optycznie pomieszczenie, pionowy rys pasów paneli urozmaica ścianę, dlatego nie jest nudna. No i kolor — jest na tyle uniwersalny, że dopasuje się do niego każda kolorystyka mebli, elementów wykończeniowych i dekoracji. Fajna sprawa :)

 

 

Napisano
2 godziny temu, Mich89 napisał:

Białe białe. Ostatnio polubiłem ten kolor

Super ... tylko faktycznie postępuj z tą farbą delikatnie, żeby Ci wierzchnia papierowa warstwa „nie zeszła” razem z wałkiem :)

Powodzenia i fotę zapodaj, jak skończysz. W sensie — pochwal się  :)

Napisano
8 minut temu, Mich89 napisał:

Dzisiaj dopiero pierwsza warstwa.

 

Daj czas. Druga warstwa pokryje.

8 minut temu, Mich89 napisał:

Wszystko w normie nic się nie odrywa.

 

Dobry znak :)

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Powiem szczerze po wykończeniu wszystkiego jest łał. Może są małe niedociągnięcia ale jestem z siebie dumny, żona też. Ciekawe ile musiałbym zapłacić ekipie remontowej ;)

Najgorsze było docinanie listew

IMG_20200928_161717944.jpg

IMG_20200928_161756674.jpg

Edytowano przez Mich89 (zobacz historię edycji)
Napisano

Miałem takie panele w poprzednim mieszkaniu i powiem szczerze, że też chciałem przemalować na biało. Latka leciały i się w końcu przeprowadziłem do innego locum. Czasy boazerii już bezpowrotnie mijają a imitacja drewna zasługuje na jak najszybsze zamaskowanie. Biel jest uniwersalna. Dla pewności bym tam powiesił lustro lub obraz i zapomniał, że to jest imitacja. :) Tak czy inaczej. Efekt jest OK.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...