Skocz do zawartości

Budowa komina


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

Mam pytanie odnośnie budowy komina - komin systemowy ceramiczny do kotła kondensacyjnego. Rura ceramiczna jest krzywa - proszę o informację czy jest to błąd. Ponadto czy mogę jeszcze poinstruować majstra, że należy to poprawić. Czy rurę ceramiczną, która jest już w kicie mogę odkleić bez uszkodzenia ceramiki. Załączam zdjęcie.

 

Wkład ceramiczny.jpg

Napisano

Dziękuję za odpowiedź,  Mam nagrany film - załączam zdjęcia z tego filmu. Na połowie rury jest ładny kit, a na drugiej połowie mam coś takiego - w/g mnie jest to błąd. Jeszcze mogą to naprawić - niż później zostanę z wadliwym kominem.

Szczelina1.JPG

Szczelina2.JPG

Napisano (edytowany)

Cześć,

Jeszcze jedno pytanie - czy trzeba taką ceramikę rozebrać i budować jeszcze raz komin, czy też mogę uszczelnić to kitem kwasoodpornym - bo jeszcze mam do tego dostęp - rura jest widoczna od strony wewnętrznej. Wysokość komina ma na obecną chwilę ok. 2 metry. Ceramika niżej wygląda podobnie - jest prosta - więc jest ok, ale ma braki w kicie kwasoodpornym. Górną ceramikę kazałbym odkleić i poprawić ilość kitu, natomiast ceramikę poniżej, która ma tylko braki w kicie kwasoodpornym - ale jest równa kazałbym uzupełnić kit od strony wewnętrznej - proszę o informację czy tak będzie dobrze pod kątem technologi budowlanej?

 

Edytowano przez Maciek8080 (zobacz historię edycji)
Napisano

Cześć,

Problem rozwiązany. Po konsultacji z kierownikiem budowy oraz kominiarzem, komin albo:

- zostanie rozebrany i zbudowany od nowa lub,

- zostanie wyciągnięta ceramika, a w miejsce ceramiki zostanie zamontowana rura z kwasówki Fi130 lub Fi 150.

Wszystko zależy od kosztów.

Napisano
14 godzin temu, Maciek8080 napisał:

Cześć,

Problem rozwiązany. Po konsultacji z kierownikiem budowy oraz kominiarzem, komin albo:

- zostanie rozebrany i zbudowany od nowa lub,

- zostanie wyciągnięta ceramika, a w miejsce ceramiki zostanie zamontowana rura z kwasówki Fi130 lub Fi 150.

Wszystko zależy od kosztów.

Daj sobie spokój z kwasówką, ceramika jest wieczna.

Co do kosztów to nie powinny  Ciebie one obchodzić, to wykonawca który spieprzył robotę powinien ponieść koszty naprawy.

Tak szczerze nie mam pojęcia jak można krzywo skleić elementy ceramiczne komina.

Być może, ale to byłoby trzeba sprawdzić czy poszczególne części ceramiczne nie są wypaczone i dlatego nie zgrywają się ze sobą, wtedy musiałbyś zgłosić reklamację na ten towar.

Jakiej marki masz ten komin?

21 godzin temu, Maciek8080 napisał:

Cześć,

Jeszcze jedno pytanie - czy trzeba taką ceramikę rozebrać i budować jeszcze raz komin, czy też mogę uszczelnić to kitem kwasoodpornym - bo jeszcze mam do tego dostęp - rura jest widoczna od strony wewnętrznej. Wysokość komina ma na obecną chwilę ok. 2 metry. Ceramika niżej wygląda podobnie - jest prosta - więc jest ok, ale ma braki w kicie kwasoodpornym. Górną ceramikę kazałbym odkleić i poprawić ilość kitu, natomiast ceramikę poniżej, która ma tylko braki w kicie kwasoodpornym - ale jest równa kazałbym uzupełnić kit od strony wewnętrznej - proszę o informację czy tak będzie dobrze pod kątem technologi budowlanej?

 

Aby zrobić to dobrze należy niestety rozebrać, dwa metry to nie duży odcinek. Jeżeli braknie Ci kitu to spokojnie możesz go dokupić.

Po rozebraniu należy dobrze i starannie wyczyścić łączenia rur i po oczyszczeniu na sucho sprawdź czy dobrze ze sobą się schodzą i czy nie ma przesunięcia, to o czym pisałem wcześniej czy nie są wypaczone.

Napisano

 

Nie będę wypowiadał się na jakość ich produktów ale nawet nie znalazłem informacji kiedy  ta firma powstała jedyne co to jaką znalazłem informację to że pod koniec 2016 roku rozpoczęli budowę nowej, znacznie większej i znacznie bardziej nowoczesnej fabryki.

, gdzie firmy o bardzo dobrej renomie działają kilkadziesiąt lat na rynku i sobie już uplasowały miejsce w czołówce.

Gdy chciałem dowiedzieć się na temat gwarancji to pomimo że jest okienko na ich stronie pod tytułem 

"ZAREJESTRUJ GWARANCJĘ

...i już nigdy nie martw się, że ją zgubisz"

Zakładka jest nieaktywna :scratching::) 

Ale tez znalazłem takie wielkie hasło że są:

Cytat

Obecnie jesteśmy jednym z największych
producentów systemów kominowych w Polsce.

W co głęboko wątpię, bo było to pisane  co najmniej w 2017 roku i nikt nie aktualizował stronki firmowej aż do dziś, a domniemywam tak po teście z ich strony firmowej który brzmi tak

Cytat

 Od połowy 2018 roku będziemy w stanie wysyłać więcej i jeszcze szybciej.

Zwróć uwagę ze napisane to jest w czasie przyszłym.

 

Poszukaj faktury za ten komin i dowiedz się o warunki gwarancji abyś nie był potem głęboko rozczarowany. Być może nie będzie tak źle :) i oby tak sie skończyło.

Napisano

Nie jestem mistrzem w tym temacie, ale sprawdziłem rury ceramiczne połączone na sucho - gdy stawiam jedną na drugiej to nie są idealnie spasowane - jakbym nie postawił rury, to  jednego boku jest ok. 2-3mm rura wciśnięta do środka. Jak się przesuwa palcem po rurze, to czuć nierówność - wgłębienie, trudno aby w tym miejscu trzymał się kit. Można spróbować postawić rurę, ale trzeba nią kręcić na różne strony aby się wpasować. Chyba wtopiłem na materiale :icon_biggrin: - zgłoszę na razie reklamację na stronie producenta - nie mniej stanie budowa na kilka dni - i to jest najgorsza rzecz - bo planowałem się przykryć do końca roku.

Napisano

"Wieczna" ceramika, a popękała przed rozpoczęciem eksploatacji...Fajny żart...

Ja zwykle wkładam do rur ceramicznych fi 200 rurę z kwasówki fi 180. Nie trzeba nic rozbierać czy wyciągać rur ceramicznych. Czyli każda "kompozycja" typu fi 160/140, fi 130/110 itp  powinna się udać. Trzeba tylko rozciąć ceramikę w miejscu przyłącza a potem zakleić.

Napisano

Cześć,

To co zamierzam zrobić - to wyjąć ceramikę i w pustak kominowy keramzytowy kW2 włożyć koncentryczny system kominowy - system TWIN marki Jeremias (wentylacja zostanie nieruszona, a tam gdzie miała być rura ceramiczna Fi140 byłaby rura z kwasówki - 125/80). Napiszcie mi czy tak może być zrobione - czy mogę włożyć kwasówkę tylko w pustak kominowy keramzytowy czy też prawnie są inne wymagania, które to wykluczają. Komin ma obecnie 1,5 metra wysokości, więc rozebranie też nie będzie problemem - ale wolałbym to uratować.

 

Napisano

Jeżeli miał być komin o przekroju 140 to nie możesz dać rury 125.

Na moje oko za dużo już zaczynasz kombinować to może skończyć sie przeinwestowaniem. Jeżeli uważasz że zakupiony komin systemowy ma wady to żądaj zwrotu kasy za niego i kup komin systemowy ceramiczny bardziej renomowanej firmy.

Ja nie bawiłbym sie  w jakieś wkłady metolowe w rurę ceramiczną, po co? No chyba że masz za dużo pieniążków :) 

Napisano

Dziękuję za odpowiedź - ale chyba zostałem źle zrozumiany. Wydawało mi się, że opisałem to czytelnie. Z pustaka kominowego keramzytowego chce wyjąć ceramikę Fi140 - czyli w pustaku kominowym w ogóle nie będzie żadnej ceramiki. Zamiast ceramiki zastosuje wkład z kwasówki - firmy Jeremias - firma ta wykonuje, czy też współpracuje z producentem kotłów gazowych Viessmann - na swoje produkty daje aż 25 lat gwarancji. Czy takie rozwiązanie wchodzi w grę?

Napisano

Ok, ja zrozumiałem że chcesz wstawić rurę metalowa w rurę ceramiczną.

Czyli chcesz całkowicie wywalić ceramikę  a w jej miejsce wstawić wkład kominowy z kwasówki. Ok, można, tylko zwróć uwagę na przekrój rury aby był odpowiedni do kotła.

Napisano

Cześć,

Po ponownej wizycie kierownika na budowie ustalono - rozebranie komina (gdyż na tylko 1,5 m) i ponowne jego złożenie zgodnie ze sztuką budowlaną.  Bardzo dziękuję za pomoc oraz uwagi. Temat uważam za zamknięty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...