Skocz do zawartości

Budowa komina


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

Mam pytanie odnośnie budowy komina - komin systemowy ceramiczny do kotła kondensacyjnego. Rura ceramiczna jest krzywa - proszę o informację czy jest to błąd. Ponadto czy mogę jeszcze poinstruować majstra, że należy to poprawić. Czy rurę ceramiczną, która jest już w kicie mogę odkleić bez uszkodzenia ceramiki. Załączam zdjęcie.

 

Wkład ceramiczny.jpg

Napisano

Dziękuję za odpowiedź,  Mam nagrany film - załączam zdjęcia z tego filmu. Na połowie rury jest ładny kit, a na drugiej połowie mam coś takiego - w/g mnie jest to błąd. Jeszcze mogą to naprawić - niż później zostanę z wadliwym kominem.

Szczelina1.JPG

Szczelina2.JPG

Napisano (edytowany)

Cześć,

Jeszcze jedno pytanie - czy trzeba taką ceramikę rozebrać i budować jeszcze raz komin, czy też mogę uszczelnić to kitem kwasoodpornym - bo jeszcze mam do tego dostęp - rura jest widoczna od strony wewnętrznej. Wysokość komina ma na obecną chwilę ok. 2 metry. Ceramika niżej wygląda podobnie - jest prosta - więc jest ok, ale ma braki w kicie kwasoodpornym. Górną ceramikę kazałbym odkleić i poprawić ilość kitu, natomiast ceramikę poniżej, która ma tylko braki w kicie kwasoodpornym - ale jest równa kazałbym uzupełnić kit od strony wewnętrznej - proszę o informację czy tak będzie dobrze pod kątem technologi budowlanej?

 

Edytowano przez Maciek8080 (zobacz historię edycji)
Napisano

Cześć,

Problem rozwiązany. Po konsultacji z kierownikiem budowy oraz kominiarzem, komin albo:

- zostanie rozebrany i zbudowany od nowa lub,

- zostanie wyciągnięta ceramika, a w miejsce ceramiki zostanie zamontowana rura z kwasówki Fi130 lub Fi 150.

Wszystko zależy od kosztów.

Napisano
14 godzin temu, Maciek8080 napisał:

Cześć,

Problem rozwiązany. Po konsultacji z kierownikiem budowy oraz kominiarzem, komin albo:

- zostanie rozebrany i zbudowany od nowa lub,

- zostanie wyciągnięta ceramika, a w miejsce ceramiki zostanie zamontowana rura z kwasówki Fi130 lub Fi 150.

Wszystko zależy od kosztów.

Daj sobie spokój z kwasówką, ceramika jest wieczna.

Co do kosztów to nie powinny  Ciebie one obchodzić, to wykonawca który spieprzył robotę powinien ponieść koszty naprawy.

Tak szczerze nie mam pojęcia jak można krzywo skleić elementy ceramiczne komina.

Być może, ale to byłoby trzeba sprawdzić czy poszczególne części ceramiczne nie są wypaczone i dlatego nie zgrywają się ze sobą, wtedy musiałbyś zgłosić reklamację na ten towar.

Jakiej marki masz ten komin?

21 godzin temu, Maciek8080 napisał:

Cześć,

Jeszcze jedno pytanie - czy trzeba taką ceramikę rozebrać i budować jeszcze raz komin, czy też mogę uszczelnić to kitem kwasoodpornym - bo jeszcze mam do tego dostęp - rura jest widoczna od strony wewnętrznej. Wysokość komina ma na obecną chwilę ok. 2 metry. Ceramika niżej wygląda podobnie - jest prosta - więc jest ok, ale ma braki w kicie kwasoodpornym. Górną ceramikę kazałbym odkleić i poprawić ilość kitu, natomiast ceramikę poniżej, która ma tylko braki w kicie kwasoodpornym - ale jest równa kazałbym uzupełnić kit od strony wewnętrznej - proszę o informację czy tak będzie dobrze pod kątem technologi budowlanej?

 

Aby zrobić to dobrze należy niestety rozebrać, dwa metry to nie duży odcinek. Jeżeli braknie Ci kitu to spokojnie możesz go dokupić.

Po rozebraniu należy dobrze i starannie wyczyścić łączenia rur i po oczyszczeniu na sucho sprawdź czy dobrze ze sobą się schodzą i czy nie ma przesunięcia, to o czym pisałem wcześniej czy nie są wypaczone.

Napisano

 

Nie będę wypowiadał się na jakość ich produktów ale nawet nie znalazłem informacji kiedy  ta firma powstała jedyne co to jaką znalazłem informację to że pod koniec 2016 roku rozpoczęli budowę nowej, znacznie większej i znacznie bardziej nowoczesnej fabryki.

, gdzie firmy o bardzo dobrej renomie działają kilkadziesiąt lat na rynku i sobie już uplasowały miejsce w czołówce.

Gdy chciałem dowiedzieć się na temat gwarancji to pomimo że jest okienko na ich stronie pod tytułem 

"ZAREJESTRUJ GWARANCJĘ

...i już nigdy nie martw się, że ją zgubisz"

Zakładka jest nieaktywna :scratching::) 

Ale tez znalazłem takie wielkie hasło że są:

Cytat

Obecnie jesteśmy jednym z największych
producentów systemów kominowych w Polsce.

W co głęboko wątpię, bo było to pisane  co najmniej w 2017 roku i nikt nie aktualizował stronki firmowej aż do dziś, a domniemywam tak po teście z ich strony firmowej który brzmi tak

Cytat

 Od połowy 2018 roku będziemy w stanie wysyłać więcej i jeszcze szybciej.

Zwróć uwagę ze napisane to jest w czasie przyszłym.

 

Poszukaj faktury za ten komin i dowiedz się o warunki gwarancji abyś nie był potem głęboko rozczarowany. Być może nie będzie tak źle :) i oby tak sie skończyło.

Napisano

Nie jestem mistrzem w tym temacie, ale sprawdziłem rury ceramiczne połączone na sucho - gdy stawiam jedną na drugiej to nie są idealnie spasowane - jakbym nie postawił rury, to  jednego boku jest ok. 2-3mm rura wciśnięta do środka. Jak się przesuwa palcem po rurze, to czuć nierówność - wgłębienie, trudno aby w tym miejscu trzymał się kit. Można spróbować postawić rurę, ale trzeba nią kręcić na różne strony aby się wpasować. Chyba wtopiłem na materiale :icon_biggrin: - zgłoszę na razie reklamację na stronie producenta - nie mniej stanie budowa na kilka dni - i to jest najgorsza rzecz - bo planowałem się przykryć do końca roku.

Napisano

"Wieczna" ceramika, a popękała przed rozpoczęciem eksploatacji...Fajny żart...

Ja zwykle wkładam do rur ceramicznych fi 200 rurę z kwasówki fi 180. Nie trzeba nic rozbierać czy wyciągać rur ceramicznych. Czyli każda "kompozycja" typu fi 160/140, fi 130/110 itp  powinna się udać. Trzeba tylko rozciąć ceramikę w miejscu przyłącza a potem zakleić.

Napisano

Cześć,

To co zamierzam zrobić - to wyjąć ceramikę i w pustak kominowy keramzytowy kW2 włożyć koncentryczny system kominowy - system TWIN marki Jeremias (wentylacja zostanie nieruszona, a tam gdzie miała być rura ceramiczna Fi140 byłaby rura z kwasówki - 125/80). Napiszcie mi czy tak może być zrobione - czy mogę włożyć kwasówkę tylko w pustak kominowy keramzytowy czy też prawnie są inne wymagania, które to wykluczają. Komin ma obecnie 1,5 metra wysokości, więc rozebranie też nie będzie problemem - ale wolałbym to uratować.

 

Napisano

Jeżeli miał być komin o przekroju 140 to nie możesz dać rury 125.

Na moje oko za dużo już zaczynasz kombinować to może skończyć sie przeinwestowaniem. Jeżeli uważasz że zakupiony komin systemowy ma wady to żądaj zwrotu kasy za niego i kup komin systemowy ceramiczny bardziej renomowanej firmy.

Ja nie bawiłbym sie  w jakieś wkłady metolowe w rurę ceramiczną, po co? No chyba że masz za dużo pieniążków :) 

Napisano

Dziękuję za odpowiedź - ale chyba zostałem źle zrozumiany. Wydawało mi się, że opisałem to czytelnie. Z pustaka kominowego keramzytowego chce wyjąć ceramikę Fi140 - czyli w pustaku kominowym w ogóle nie będzie żadnej ceramiki. Zamiast ceramiki zastosuje wkład z kwasówki - firmy Jeremias - firma ta wykonuje, czy też współpracuje z producentem kotłów gazowych Viessmann - na swoje produkty daje aż 25 lat gwarancji. Czy takie rozwiązanie wchodzi w grę?

Napisano

Ok, ja zrozumiałem że chcesz wstawić rurę metalowa w rurę ceramiczną.

Czyli chcesz całkowicie wywalić ceramikę  a w jej miejsce wstawić wkład kominowy z kwasówki. Ok, można, tylko zwróć uwagę na przekrój rury aby był odpowiedni do kotła.

Napisano

Cześć,

Po ponownej wizycie kierownika na budowie ustalono - rozebranie komina (gdyż na tylko 1,5 m) i ponowne jego złożenie zgodnie ze sztuką budowlaną.  Bardzo dziękuję za pomoc oraz uwagi. Temat uważam za zamknięty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...