Skocz do zawartości

Szpara między płytkami a ścianą


Recommended Posts

Paczaj joks .... jest nawet o tym w necie :)

Poniżej zalecają mydło i szpachelkę ... ja wzięłam płyn z wodą i mazałam paluchem, bo spoiny były cieniutkie i było wygodniej. Tak mi chłopaki na forum tak doradzili :)

 

"spoinę należy wygładzić przeznaczoną do tego celu szpachelką, umoczoną w wodzie z mydłem."

https://www.lazienkowy.pl/4523-4-1819-akryl-w-lazience--rodzaje-zastosowanie-jak-uzywac.html

1 minutę temu, demo napisał:

A nie pomyliłaś tak ten akryl z silikonem?.:icon_mrgreen:

Do akrylu nie trzeba, daje się do silikonu, akryl jest wodorozpuszczalny więc do niczego tam jakieś płyny.

 

Nie pomyliłam :)

Powyżej wyjaśniłam :)

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, daggulka napisał:

 

Nie pomyliłam :)

Powyżej wyjaśniłam :)

Nie wystarczy się naumieć coś na pamięć, trzeba też rozumieć jak to działa i co jest czym.

Ale masz rację że tak piszą w wielu poradnikach, jednak uwierz nie ma potrzeby stosowania żadnego płynu do naczyń, bo w pewnych sytuacjach może spowodować to słabszą przyczepność akrylu do klejonego materiału.

Link do komentarza

Tu np. już nie pierniczą głupot o wodzie z płynem i że ma być suche. Ja często niektóre powierzchnie wręcz zwilżam wodą żeby się akryl lepiej przykleił.

 

https://www.dom.pl/akrylowanie-bez-tajemnic-czyli-jak-pracowac-z-uszczelniaczem-akrylowym.html

 

Cytat

Przy wypełnianiu spoin za pomocą uszczelniacza akrylowego przydatna będzie również szpachelka do wygładzania fug – tłumaczy ekspert firmy Den Braven. Przed przystąpieniem do nakładania akrylu trzeba odpowiednio przygotować podłoże, a mianowicie oczyścić je z pyłu, kurzu, brudu, luźnych kawałków starej farby czy uszczelniaczy. W przypadku podłoży bardzo chłonnych wskazane jest również ich wcześniejsze zagruntowanie. Akryl aplikujemy jednostajnym, płynnym ruchem, pilnując by nosek kartusza przystawiony był bezpośrednio do szczeliny. Fugi wygładzamy na koniec szpachelką lub palcem.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...